Jak informowaliśmy ostatnio, kupujący na Allegro będą mogli bezpośrednio w aplikacji skorzystać z pomocy Asystenta AI podczas wyszukiwania produktów na platformie. Funkcjonalność jest dostępna w najnowszej wersji aplikacji w formie testu realizowanego wśród wybranych użytkowników.
– Asystent AI to nasza odpowiedź na rosnącą rolę generatywnej sztucznej inteligencji w procesie zakupowym. Rozpoczynamy strategiczną ewolucję platformy Allegro. Ogłoszone właśnie zmiany to dopiero pierwszy krok, który wyznacza kierunek rozwoju platformy w nadchodzących miesiącach. Kluczowe jest dla nas jednak stopniowe wdrażanie zmian, tak aby zachodziły one w tle codziennych doświadczeń użytkowników. Dzięki temu możemy zapewnić im naturalne przyzwyczajanie się do nowości – mówi Piotr Szatybełko, VP technology w Allegro.

Nowości na Allegro to także odświeżony design strony głównej aplikacji, gdzie można dodać ofertę do koszyka lub do ulubionych. Na stronie głównej pojawią się też nowe i angażujące wizualnie moduły inspiracyjne, gotowe zestawy "Shop the Look" i formaty wideo, które podpowiedzą atrakcyjne produkty z różnych kategorii, np. wszystkie produkty ze zdjęcia do urządzenia pokoju.
Na dole strony głównej kupujący znajdą też niekończące się rekomendacje najlepiej dopasowanych produktów. Rekomendacje zasilane AI zmieniają się na bieżąco – nawet podczas trwania tej samej wizyty, aby jak najlepiej dopasować się do tego, czego szuka kupujący.
– To właśnie dzięki inteligentnym algorytmom możemy dziś zaproponować naszym użytkownikom bardziej spersonalizowane treści i nowe, angażujące moduły, które sprawiają, że zakupy stają się jeszcze prostsze i przyjemniejsze. Sięgając po aplikację, nasi klienci znajdą tam produkty, których szukają i rekomendacje, które zainspirują ich podczas codziennych zakupów, dając radość odkrywania tego, czego wcześniej nie znali. – wyjaśnia Aleksandra Wasielewska, head of app w Allegro.











