Od kilkunastu miesięcy Amazon intensywnie planuje mocne wejście w rynek reklamowy - donosi serwis DigiDay.com. W firmie powstaje co najmniej kilka dedykowanych zespołów, które mają zajmować się obsługą reklamową marek. Amerykański gigant e-commerce testuje z kilkoma agencjami marketingowymi platformę Amazon Advertising, która ma służyć marketerom do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w modelu programmatic, prowadzonych na Amazonie. Z co najmniej dwoma sprawdza zaś, jak reklamy wpływają na korzystanie z serwisu.
Amazon dzięki tym symulacjom chce udowodnić skuteczność swojego podejścia do emitowania reklam, które różni się od postawy Google i Facebooka, która zawiera się w stwierdzeniu "całkowita perspektywa portfela".
Amazon w swoim podejściu wychodzi z założenia, że szefowie marketingu nie znoszą nienaukowych metod atrybucji. Teoretycznie reklamodawca powinien wiedzieć, ile osób kliknęło w reklamę, w efekcie dokonując zakupu, a ile poprzestało na zapoznaniu się z komunikatem. Amazon uważa, że firmy powinny mieć możliwość przypisania konwersji online do zakupów offline.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/facebook-google-i-amazon-zdominuja-przyszlosc-rynku-reklamowego ##
Pod koniec ubiegłego roku Amazon zaczął oferować więcej opcji samoobsługowych w wewnętrznym zespole sprzedaży produktów reklamowych Amazon Media Group. Teraz opcje te mają zostać rozwinięte w specjalny interfejs do samodzielnej obsługi przez marketerów zarządzających kampaniami reklamowymi - Amazon Advertising Platform.
Prace nad doskonaleniem Amazon Advertising Platform koncentrują się głównie w oddziale Amazona w Nowym Jorku. Część osób pracuje także z biur w Tokio, Toronto oraz w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii (firma nie precyzuje, w jakich miastach w tych krajach).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fcc-znosi-neutralnosc-sieci-w-usa-operatorzy-zadowoleni-internetowi-giganci-protestuja ##

Amazon jest najcenniejszą marką na świecie według rankingu Brand Finance Global 500 - jego wartość wzrosła w ciągu roku o 42 proc. ze 106,3 do 150,8 mld dol.











