Informacje na temat opracowywania przez Apple jego własnych gogli rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości pojawiają się od dłuższego czasu. Zgodnie z nimi koncern zamierza dzięki temu sprzętowi wejść w segment nowych technologii, w którym do tej pory był nieobecny.
Gogle w 2022 roku
Nowych informacji na temat planowanych przez Apple gogli dostarczył obecnie analityk Ming-Chi Kuo, który jest ceniony w branży technologicznej jako sprawdzone źródło informacji na temat nadchodzących urządzeń planowanych przez największych producentów.
Według Kuo Apple prowadzi intensywne prace nad nowym urządzeniem, jednak jego rynkowa premiera nie odbędzie się wcześniej niż w czwartym kwartale 2022 r.
Dodatkowo, zgodnie z sugestiami analityka gogle w pierwszej fazie sprzedaży będą dostępne w ograniczonej ilości, a ich cena będzie wysoka. Prawdopodobnie producent zamierza w ten sposób wysondować rynek i przekonać się, jaka grupa odbiorców jest zainteresowana szykowanym rozwiązaniem.

AR i VR
Ponadto Kuo dostarczył informacji na temat niektórych szczegółów technicznych dotyczących gogli. Przede wszystkim zestaw zostanie wyposażony w dwa oddzielne procesory.
- Przewidujemy, że headset AR firmy Apple, który pojawi się w czwartym kwartale 2022 roku, będzie wyposażony w dwa procesory. Procesor z wyższej półki będzie miał podobną moc obliczeniową jak układ M1 dla komputerów Mac, natomiast procesor z niższej półki będzie odpowiedzialny za obliczenia związane z czujnikami - ujawnia Kuo w notatce dla inwestorów przytoczonej przez serwis MacRumors.
Wcześniej Kuo zdradził w swoich prognozach, że gogle Apple’a będą wyposażone m.in. w zestaw 12 kamer pozwalających na sprawne działanie sprzętu oraz od 6 do 8 innych modułów.

Choć w założeniach zestaw ma być przeznaczony przede wszystkim do obsługi środowiska rozszerzonej rzeczywistości (AR), to ma także wspierać wirtualną rzeczywistość (VR) dzięki zamontowaniu w nich ekranów micro-OLED o rozdzielczości 4K dostarczanych przez Sony. Gogle mają też być przystosowane do transmisji w standardzie Wi-Fi 6E, która oferuje zwiększoną przepustowość i niższe zakłócenia potrzebne do doświadczeń AR i VR.
Kuo sugeruje, że nadchodzące gogle od Apple będą mogły funkcjonować niezależnie od innego sprzętu tego producenta, takiego jak iPhone’y czy komputery Mac. Koncern przewiduje, że urządzenia AR/VR w ciągu najbliższych 10 lat mogą zastąpić m.in. oferowane przez niego smartfony.











