2,3 proc. Polaków nie ogląda telewizji

Aż 97,7 proc. Polaków w wieku 15-65 lat deklaruje, że w ostatnim roku chociaż raz oglądało telewizję - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Filmy na DVD ogląda nieco ponad połowa osób, a po książki sięga mniej niż połowa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

97,7 proc. Polaków w wieku 15-65 lat, którzy w ciągu minionych 12 miesięcy oglądali telewizję, to najmniej od 2006 roku – w ostatnich trzech latach korzystanie z tego medium deklarowało powyżej 99 proc. respondentów. Z kolei filmy na DVD ogląda 54,3 proc. osób, czyli 2 proc. więcej niż rok temu, ale 2 proc. mniej niż w 2008 roku. Po książkę sięgnęło w ostatnim roku 45,8 proc. Polaków, a więc prawie 4 proc. więcej niż rok wcześniej.

grafika

Ogółem tylko 25 proc. Polaków twierdzi, że interesuje się kulturą i sztuką. Taki wskaźnik utrzymuje się już od wielu lat. Poza domem Polacy najchętniej obcują z kulturą, oglądając pokazy filmowe, biorąc udział w różnego rodzaju piknikach i festynach, koncertach muzyki popularnej oraz imprezach tanecznych. Natomiast raczej niewielkie zainteresowanie wzbudzają w naszym społeczeństwie koncerty muzyki jazzowej i klasycznej oraz wystawy w muzeach.

Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) od 23 maja do 3 czerwca br. Objęło losową grupę 400 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat reprezentatywną ze względu na płeć, wiek, wykształcenie i typ miejscowości zamieszkania.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style