SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2 miliardy dolarów na cele dobroczynne zabrane na Facebooku. W Polsce rekordowe 16 mln złotych na WOŚP

Facebook ujawnił, że w ciągu ostatnich lat w ramach zbiórek organizowanych przez użytkowników serwisu na całym świecie zgromadzono 2 mld dolarów przeznaczonych na cele charytatywne. Wpłaty pochodzą od ponad 45 mln użytkowników Facebooka. W Polsce rekordowa okazała się zbiórka prawie 16 mln złotych w ramach akcji „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP” zorganizowanej po zabójstwie prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza.

Article

Facebook poinformował na swoim blogu że od 2015 r. jego społeczność zebrała za pomocą platformy 2 mld dol. na cele dobroczynne, z czego połowa pochodziła ze zbiórek urodzinowych. Zbieranie funduszy tą drogą staje się coraz bardziej popularne - już ponad 45 mln ludzi postanowiło wesprzeć na Facebooku inicjatywy, na których im zależy.

Facebook przypomina, że w br. mija 5 lat od Ice Bucket Challenge – wyzwania, w którym ludzie oblewając się lodowatą wodą zwracali uwagę świata na sytuację chorych na stwardnienie zanikowe boczne (ALS). Uczestnicy wyzwania zbierali fundusze na rzecz ALS Association, która wspiera ludzi dotkniętych tą chorobą. To właśnie ta akcja stała się dla Facebooka inspiracją do stworzenia narzędzi, które ułatwiają zbieranie funduszy na szczytne cele.

W Polsce rekord pojedynczej zbiórki to niemal 16 mln zł, który padł w styczniu br. w akcji „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP”. Na co dzień z narzędzi oferowanych przez Facebooka korzysta wiele organizacji non-profit, w tym Rak ’n’ Roll, OTOZ Animals – Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Zwierząt „Animals” oraz DKMS.

- Takie właśnie metody pozyskiwania środków pozwalają na w pełni niezależną i stabilną działalność Rak’n’Rolla. Oba te czynniki są bazą do skutecznej realizacji celów statutowych w każdej organizacji pozarządowej. Jestem przekonany, że im więcej NGO-sów będzie dostawać taką pomoc, tym lepiej będą robić swoje. Warto, aby ludzie zdawali sobie sprawę, że te niepozorne urodzinowe datki stają się ważnym elementem systemu niezależnych, obywatelskich działań w Polsce. – zaznacza w komunikacie Jacek Maciejewski z Fundacji Rak'n'Roll.  

- Zbiórki Facebooka pomagają uratować od śmierci wiele pokrzywdzonych i bezdomnych zwierząt. Środki zebrane przy pomocy Facebooka przeznaczamy na ratowanie życia zwierząt: leczenie, szczepienia, specjalistyczne operacje oraz zakup nowych bud dla schronisk dla bezdomnych zwierząt przed zbliżającą się zimą. Tylko w zeszłym roku uratowaliśmy i znaleźliśmy nowe domy dla 5432 psiaków oraz 2785 kotów. Obecnie pod opieką mamy ponad 2000 potrzebujących zwierząt. – podkreśla z kolei Ewa Gebert, prezes OTOZ Animals.

Facebook przypomina, że od lipca br. również należący do niego Instagram umożliwia zbieranie funduszy na cele dobroczynne. Dzięki odpowiedniej naklejce dostępnej w Relacjach na Instagramie możliwe jest utworzenie 24-godzinnej zbiórki na rzecz wskazanej organizacji non-profit. Klikając w naklejkę, odbiorcy Relacji mogą łatwo wesprzeć wybraną organizację finansowo bez opuszczania aplikacji. Podobnie jak na Facebooku serwis nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa – 100 proc. darowizn trafia do organizacji.

 

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2 miliardy dolarów na cele dobroczynne zabrane na Facebooku. W Polsce rekordowe 16 mln złotych na WOŚP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl