SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)

W I półroczu br. na reklamę out of home wydano w Polsce 287,9 mln zł, czyli 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Ponad 8 mln zł z tej kwoty przypadło na reklamę na pojazdach komunikacji miejskiej.

O 3 proc. wartość polskiego rynku reklamy out of home zmniejszyła się w I półroczu br., przy czym o ile w I kwartale ten spadek wyniósł 5 proc., o tyle w II kwartale - 1,4 proc. - Świadczy to o zahamowaniu tendencji spadkowej w branży - przekonuje Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, która przygotowała wszystkie te dane.

W II kwartale br. - podobnie jak w całym I półroczu br. - największe udziały w sprzedaży reklamy out of home mieli marketerzy z sektora handlu, żywności i telekomunikacji.

SPRZEDAŻ     18,19% (II kwartał 2010: 16,14%)
ŻYWNOŚĆ        15,07% (II kwartał 2010: 16,70%)
TELEKOMUNIKACJA   13,29% (II kwartał 2010: 14,90%)
ROZRYWKA/KULTURA     9,46% (II kwartał 2010:   9,61%)
FINANSE/MARKETING       8,17% (II kwartał 2010:   5,34%)

W pierwszej piątce branż reklamodawców znalazły się też finanse i marketing. - Firmy z tego segmentu są na drodze odbudowy zaufania wśród swoich klientów i starają się zabiegać o nich coraz intensywniej, przy czym wcześniej lokowały większość swoich kampanii w telewizji i prasie - komentuje Lech Kaczoń.

Natomiast jeśli chodzi o produkty, to największym kosztem na outdoorze reklamowane są sieci handlowe i hipermarkety oraz oferty i produkty telefonii komórkowej. - W drugiej połowie br. interesujące będzie, czy inni operatorzy odpowiedzą na intensywną kampanię T-Mobile - zapowiada Kaczoń.

SIECI HANDLOWE/HIPERMARKETY   15,64% (II kwartał 2010: 13,45%)
SYSTEMY TELEFONII KOMÓRKOWEJ  12,33% (II kwartał 2010: 12,33%)
ODZIEŻ/OBUWIE        5,45% (II kwartał 2010:   5,80%)
PIWO          5,24% (II kwartał 2010:   4,61%)
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA    5,13% (II kwartał 2010:   5,37%)
 

SPRZEDAŻ REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSCE W I PÓŁROCZU 2011 r.
kategoriewielkość sprzedaży w PLN
I kw.II kw.
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie23 954 53326 964 042
Pozostałe z sektora Sprzedaż2 138 5994 396 906
Piwo1 657 6039 031 614
Napoje2 355 4504 366 231
Pozostałe z sektora Żywność6 461 99912 576 539
Filmy kinowe3 922 3492 853 895
Stacje TV5 302 9031 602 640
Stacje radiowe96 079251 013
Magazyny612 833451 576
Gazety codzienne437 75564 442
Edukacja1 122 1442 294 999
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura4 372 3748 785 822
Internet839 358185 845
Systemy telefonii komórkowej16 109 32021 260 881
Telefonia stacjonarna18 588565 209
Pozostałe z sektora Telekomunikacja496 794891 397
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA1 818 3448 851 099
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI873 9172 385 804
Samochody5 825 9116 972 941
Oleje/Paliwa243 930912 736
Stacje benzynowe389 061280 807
Transport343 9641 000 871
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport1 368 9471 354 836
Banki3 209 6848 365 333
Ubezpieczenia36 5991 072 851
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing1 460 9554 642 786
Proszki do prania619 894885 961
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości997 6533 898
Akcje społeczne non-profit1 762 1341 556 364
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja142 967429 160
AGD/RTV2 989 0042 464 965
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura1 804 4213 927 311
Biura podróży709 3203 435 233
Usługi medyczne501 682404 069
Pozostałe z sektora Usługi3 311 6122 602 973
BUDOWNICTWO3 408 8715 178 655
PRODUKTY DLA DZIECI303 190423 222
ODZIEŻ/OBUWIE6 704 0449 392 522
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT589 472621 339
PRZEMYSŁ177 97147 043
ROLNICTWO/OGRODNICTWO43 180664 472
KAMPANIE POLITYCZNE877 32623 307
NIEOKREŚLONY SEKTOR5 098 2497 937 733
ŁĄCZNIE115 510 981172 381 344
ŁĄCZNIE W I PÓŁROCZU287 892 326

Z kolei na reklamę na pojazdach komunikacji miejskiej od stycznia do czerwca br. wydano 8,4 mln zł, czyli 21,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W II kwartale br. udział tej reklamy w wielkości sprzedaży out of home wyniósł prawie 3,4 proc., co oznacza spadek w skali roku o ok. 0,8 pkt proc.

W wydatkach na reklamę tranzytową przodowały firmy z tych samych branż, co w przypadku całej reklamy out of home.

SPRZEDAŻ     18,19% (II kwartał 2010: 16,14%)
ŻYWNOŚĆ        15,07% (II kwartał 2010: 16,70%)
TELEKOMUNIKACJA   13,29% (II kwartał 2010: 14,90%)
ROZRYWKA/KULTURA     9,46% (II kwartał 2010:   9,61%)
FINANSE/MARKETING       8,17% (II kwartał 2010:   5,34%)

- Do tej pory nie udało się przekonać partnerów samorządowych zarządzających taborem komunikacyjnym do pozytywnych rozstrzygnięć i wypracowania rozsądnej koncepcji dla reklamy tranzytowej - tak spadek znaczenia tej reklamy na rynku out of home uzasadnia Lech Kaczoń. - Świadczy to zresztą o całościowym, specyficznym podejściu samorządów do reklamy: „Chętnie chcemy się reklamować, tylko nie na naszym terenie”. Polityka ograniczeń i zakazów zaczyna obejmować coraz liczniejsze ośrodki miejskie w Polsce - opisuje.
 

SPRZEDAŻ REKLAMY TRANZYTOWEJ W POLSCE W I PÓŁROCZU 2011 r.
kategoriewielkość sprzedaży w PLN
I kw.II kw.
Sieci handlowe/hipermarkety/galerie673 959812 316
Pozostałe z sektora Sprzedaż67 098190 993
Piwo00
Napoje130 56032 500
Pozostałe z sektora Żywność9 296186 205
Filmy kinowe14 00028 000
Stacje TV056 200
Stacje radiowe00
Magazyny12 0000
Gazety codzienne2 9132 913
Edukacja30 809100 684
Pozostałe z sektora Rozrywka, Kultura146 436523 964
Internet21 1400
Systemy telefonii komórkowej0484 477
Telefonia stacjonarna04 200
Pozostałe z sektora Telekomunikacja00
ŚRODKI OSOBISTEJ PIELĘGNACJI CIAŁA029 676
PRODUKTY ZDROWOTNE/LEKI184 70090 125
Samochody43 494153 453
Oleje/Paliwa061 600
Stacje benzynowe69 93669 936
Transport700241 235
Pozostałe z sektora Motoryzacja/ Transport95 503414 611
Banki148 950672 207
Ubezpieczenia2 000214 053
Pozostałe z sektora Finanse/ Marketing48 375151 342
Proszki do prania00
Pozostałe z sektora Domowe środki czystości00
Akcje społeczne non-profit24 06993 775
Pozstałe z sektora Bezpłatne i autopromocja78 000141 650
AGD/RTV013 720
Pozostałe z sektora Wyposażenie domu i biura83 544151 743
Biura podróży54 562181 348
Usługi medyczne56 70739 464
Pozostałe z sektora Usługi56 61478 263
BUDOWNICTWO221 890122 078
PRODUKTY DLA DZIECI1 682289 782
ODZIEŻ/OBUWIE262 688138 732
PRODUKTY DLA ZWIERZĄT037 576
PRZEMYSŁ4 5606 810
ROLNICTWO/OGRODNICTWO1 5901 590
KAMPANIE POLITYCZNE00
NIEOKREŚLONY SEKTOR00
ŁĄCZNIE2 547 7745 817 221
ŁĄCZNIE W I PÓŁROCZU8 364 996


Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy) AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer i Warexpo. W stosunku do II kwartału 2010 roku nastąpiła zmiana liczby firm raportujących do IGRZ, dlatego wynik porównawczy II kwartał 2011 - II kwartał 2010 może odbiegać od rzeczywistego o 0,8 proc.

Dołącz do dyskusji: 290 mln zł na reklamę outdoorową - 3 proc. w dół (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl