4F ubierze polskich olimpijczyków. Kolekcję można też kupić w sklepach

Polskich sportowców, którzy wezmą udział w nadchodzących zimowych igrzyskach olimpijskich Pekin 2022 ubiera marka odzieży sportowej 4F (OTCF), Kolekcja ta trafiła też do sprzedaży w sklepach marki, a jej część powstała z materiałów pozyskanych z recyklingu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
4F ubierze polskich olimpijczyków. Kolekcję można też kupić w sklepach

Kolekcja Pekin 2022 marki 4F powstała dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego. W strojach 4F wystąpi polska reprezentacja - na XXIV Zimowych Igrzyskach Olimpijskich Pekin 2022, które ruszają 4 lutego.

Prace nad przygotowaniem kolekcji trwały ponad trzy lata. Koncepcja opracowana została przez zespół kilkunastu specjalistów z departamentu kolekcji olimpijskich 4F.

Kolekcja dopasowana do potrzeb

Ze względu na zróżnicowane temperatury panujące w różnych częściach Pekinu, projektanci postawili na wysoką oddychalność przy utrzymaniu wysokich parametrów wodoodporności. Część asortymentu zaprojektowana została z myślą o modułowości. Przykład stanowią odpinane kaptury, nogawki, rękawy, które pozwalają na dopasowanie str

Kolekcje męska i damska składają się z 51 elementów każda (w tym odzież, akcesoria i buty) przeznaczonych na różne okazje: stroje na ceremonię otwarcia, stroje startowe oraz zestawy do treningu, czy użytku codziennego.

Projektanci 4F w 2022 postawili na przełamanie schematu dominacji bieli i czerwieni w strojach zawodników, dlatego stroje sportowców mają odcienie zimnego błękitu i morskiego granatu.

- Inspiracją dla kolekcji olimpijskiej były skojarzenia z zimową ekspedycją, lodem, Arktyką, a także ekstremalnymi warunkami pogodowymi i futurystycznymi wizjami świata w obliczu ocieplenia klimatu. Stąd nasza propozycja palety kolorystycznej opierającej się na czystej bieli, lodowym błękicie (arctic blue) oraz morskim granacie, które mocno eksponują narodowy odcień czerwieni w detalach - opowiada o procesie twórczym Wojciech Harus, główny projektant kolekcji olimpijskich 4F.

Część strojów z recyklingu

Jedna trzecia kolekcji składa się z materiałów pozyskanych z recycklingu – w elementach strojów wykorzystane zostały m.in. przetworzone ziarna kawy, przetworzone odpady konsumenckie. Dresy reprezentacyjne dla PKOL zostały wykonane z materiału, którego 36 proc. włókien pochodzi z recyklingu. Materiał ten dzięki swojej konstrukcji jest bardzo elastyczny i odporny na uszkodzenia. Został on także użyty do stworzenia krótkich spodenek funkcyjnych oraz części kurtki hybrydowej.

grafika

Z 4F współpracuje nie tylko PKOL, ale też zagraniczne komitety olimpijskie. Liczba reprezentacji ubieranych przez markę od lat rośnie – na IO w Tokio 2020 w strojach od 4F wystąpiło aż osiem komitetów. W tym roku w strojach 4F w Pekinie wystąpią zawodnicy ośmiu komitetów olimpijskich i trzech paraolimpijskich. Poza Polakami na Igrzyskach w Pekinie stroje 4F będą nosić też sportowcy ze Słowacji, Litwy, Grecji, Chorwacji, Łotwy, Serbii czy Portugalii oraz polscy, słowaccy i chorwaccy paraolimpijczycy.

4F współpracuje z PKOL od 14 lat - obok Igrzysk Olimpijskich kooperacja obejmuje także Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie, Europejskie Młodzieżowe Igrzyska Olimpijskie oraz Europejskie Igrzyska Olimpijskie.

Kolekcja olimpijska jest dostępna w sprzedaży on-line na 4f.com.pl i w wybranych sklepach w Polsce od 28 stycznia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu