SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

65 dziennikarzy zabitych w 2017 roku, najwięcej w Syrii, Meksyku i Afganistanie

W 2017 roku na całym świecie śmierć poniosło 65 dziennikarzy i pracowników mediów - wynika z raportu organizacji Reporterzy bez Granic. To o 18 procent mniej niż rok wcześniej. Większość ofiar była celem wymierzonych ataków zabójców, najwięcej dziennikarzy straciło życie w Syrii, Meksyku i Afganistanie.

Article

Raport organizacji Reporterzy bez Granic (RSF) podaje, że spośród ogólnej liczby 65 śmiertelnych ofiar w środowisku dziennikarskim w 2017 r. 50 to zawodowi dziennikarze. Pozostałe osoby to dziennikarze obywatelscy oraz inni pracownicy mediów.

Zgodnie z danymi RSF w mijającym roku 39 dziennikarzy oraz przedstawicieli mediów zostało zabitych z premedytacją, reszta zaś zginęła w wyniku innych okoliczności, np. ataku terrorystycznego, ostrzału artyleryjskiego bądź nalotu bombowego.

Na szczycie listy krajów, w których najwięcej dziennikarzy w 2017 r. straciło życie znalazła się Syria (12 ofiar), Meksyk (11) oraz Afganistan (9). Autorzy raportu podkreślają, że Meksyk przoduje w zestawieniu państw nieobjętych wojną, w których zginęło najwięcej przedstawicieli mediów.

Według raportu wśród dziennikarzy zabitych w 2017 r. dominują mężczyźni (85 proc.), 58 dziennikarzy straciło życie w swoim własnym kraju, a 54 proc. w obszarze zwanym „strefą działań wojennych”.

Zgodnie z raportem w 2017 r. w związku z wykonywanymi zadaniami zawodowymi na świecie zostało zatrzymanych 326 dziennikarzy i pracowników mediów, zaś 2 osoby do dzisiaj uważa się za zaginione.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 65 dziennikarzy zabitych w 2017 roku, najwięcej w Syrii, Meksyku i Afganistanie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing