Polskie Radio kończy 95 lat. Agnieszka Kamińska: Połączenie tradycji z nowoczesnością

- Polskie Radio pełni przede wszystkim misję publiczną - uważa Agnieszka Kamińska, nowa prezes publicznego radia. Jak zapowiada, chce, aby radio nadążało za oczekiwaniami słuchaczy, ale też "pokazywało najważniejsze twarze": prowadzących i tych, którzy tworzą rozgłośnię: wydawców, twórców, muzyków.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio kończy 95 lat. Agnieszka Kamińska: Połączenie tradycji z nowoczesnością
Agnieszka Kamińska, fot. Polskie Radio

Rada Mediów Narodowych pod koniec stycznia odwołała dotychczasowego prezesa Polskiego Radia Andrzeja Rogoyskiego (głosami trzech członków związanych z PiS) i powołała na to stanowisko Agnieszkę Kamińską - od grudnia 2019 roku wiceprezes zarządu, a poprzednio dyrektor Jedynki.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czlonek-krrit-prof-janusz-kawecki-list-dyrektor-mocak-broni-audycji-abp-jedraszewskiego-w-radiu-krakow-wywieranie-presji-na-nadawce,7170766751582337a ##

Nowa szefowa Polskiego Radia była wczoraj gościem „Sygnałów Dnia” w Programie 1. Rozmawiała z dziennikarzami w kontekście obchodów 95-lecia rozgłośni, była pytana m.in. pojęcie misji i połączenia tradycji z nowoczesnością.

- Trochę się zmieniamy, bo do tej tradycyjnej części radia, czyli eteru dołączamy także wizję. Nie możemy zapominać o mediach społecznościowych, w których oprócz głosu jest także i wizja. To także elementy w których Polskie Radio chce nadążać za oczekiwaniami słuchaczy, ale też chcemy pokazywać te najważniejsze twarze: prowadzących i tych, którzy tworzą radio: wydawców, twórców, muzyków.

Agnieszka Kamińska dodała, że „Polskie Radio pełni przede wszystkim misję publiczną”. - Chyba ta część tradycyjna zostaje: dostęp do informacji, do kultury, sztuki, ale też kultury popularnej. To wszystko Polskie Radio oferuje, proszę nie zapominać, że na antenie Programu 1 Polskiego Radia, ale też Dwójki - częściowo na innych antenach - mamy Teatr Polskiego Radia, jest muzyka poważna, mamy Radio Chopin. Do tego wszystkiego nasi słuchacze muszą mieć prawo, aby słyszeć i się dowiadywać. To jest właśnie m.in. misja Polskiego Radia - oceniła.

Marcin Kusy, p.o. redaktora naczelnego Jedynki Polskiego Radia, który był także gościem "Sygnałów Dnia" powiedział, że „nowoczesność i to, że idziemy w tym kierunku, który wyznacza dzisiaj medialny świat, nie oznacza, że zaniedbujemy wszystkie te elementy, za które Polskie Radio zostało pokochane przez słuchaczy”. - Dodajmy do tego stacje cyfrowe, takie jak Polskie Radio Dzieciom czy chociażby Radio Chopin. Te rzeczy się nie wykluczają, ale aby w tym kierunku podążać, trzeba pamiętać, że nowe technologie nam sprzyjają. Zresztą mamy ku temu moce przerobowe, rzetelne zespoły, które prowadzą media społecznościowe, jak Instagram czy Facebook - zapewnił Kusy.

Prezes Polskiego Radia przypomniała, że „od niedawna jest wspaniałe studio multimedialne, w którym odbywają się rozmowy”. Pierwsze kilka minut pojawia się na antenie, a druga część wywiadu prezentowana jest w internecie. - Już wkrótce Trójka dołączy, PR24 też jest dostępne, rozwijamy się - stwierdziła.

Oceniła też, że „magia radia pozostanie na pewno”, bo wiele słuchaczy korzysta z niego w samochodach, ale też „pracując gdzieś, gdzie nie można włączyć telewizora”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/telewizja-polska-i-polskie-radio-zarzad-bedzie-liczniejszy-nowelizacja-ustawa-o-radiofonii-i-telewizji,7170771641882753a ##

95-lecie Polskiego Radia

Dokładnie 1 lutego 2020 roku Polskie Radio świętowało 95-lecie swojego istnienia. Pierwsza audycja została nadana 1 lutego 1925 roku ze studia przy Narbutta 25 w Warszawie. Oficjalne powstanie spółki nastąpiło jednak dopiero 18 sierpnia 1925 roku, a jej założycielami byli Zygmunt Chamiec i Tadeusz Sułowski.

Regularna emisja rozpoczęła się 18 kwietnia 1926, a pierwszą spikerką była Halina Sztompkówna, która emisję zainaugurowała słowami: „Halo, halo Polskie Radio Warszawa, fale 480”.

Przez ostatnie tygodnie słuchacze Jedynki, Dwójki, Trójki i Czwórki mogli wybierać swoje ulubione przeboje spośród listy 95 piosenek, zaproponowanych przez dziennikarzy muzycznych rozgłośni. Pierwsze miejsce zajęła „Małgośka” Maryli Rodowicz, słowa do piosenki napisała Agnieszka Osiecka, Katarzyna Gaertner, a autorka muzyki - wprowadziła swoje korekty. Drugie miejsce zajął z kolei „Dziwny jest ten świat” Czesława Niemena, a na trzecim wylądował „Cień Wielkiej Góry” Budki Suflera.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kazimierz-grodek-prezes-grupy-rmf-wiceprezes-rmf-fm-bawi-mnie-nadmierna-egzaltacja-mediami,7170764422452865a ##

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sluchalnosc-radia-2019-rok-kto-liderem-gdzie-polacy-sluchaja-stacji-radiowych,7170764265777281a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski