SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)

W telewizyjnej reklamie syropu Herbapect (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) należy wprowadzić zmiany, bo zawarte w niej informacje wprowadzają w błąd konsumentów - uznała Komisja Etyki Reklamy.

Article

W spocie, na przykładzie rozmowy rodzinnej pokazano trudność w odróżnieniu kaszlu mokrego od suchego. Jako rozwiązanie takiej sytuacji prezentowany jest syrop Herbapect. Na końcu reklamy prezentowana jest plansza głosząca, że Herbapect jest syropem numer jeden na kaszel suchy i mokry. Dodatkowo u dołu ekranu pojawia się przypis mówiący: „Nr 1 na kaszel suchy i mokry wśród produktów o takim samym składzie ilościowym i jakościowym”.

Zdaniem skarżącego na polskim rynku nie ma innych produktów leczniczych o takim składzie jakościowym i ilościowym co Herbapect, dlatego „ogłaszanie, że syrop ten jest ‘numerem 1’, jest bezzasadne, bowiem przy przyjętych kryteriach nie istnieje dla niego konkurencja”.

W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Aflofarmu wyjaśnili, że w reklamie podana jest informacja jak i stosowny przypis dotyczący produktów o określonym składzie, ale również działaniu (syropów do stosowania w kaszlu suchym jak i mokrym). Powołali się też na dane instytutu IMS, z których wynika, że Herbapect jest syropem numer jeden wśród produktów o analogicznym składzie i przeznaczeniu.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że w spocie nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłoby prezentowane hasło, a podawana informacja, że „syropy są tylko na kaszel suchy albo tylko na mokry, wyjątkiem jest Herbapect” przy jednoczesnym komunikowaniu, że jest to numer jeden, może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznych właściwości reklamowanego produktu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
12313
Wszystkie reklamy są od tego, aby wprowadzać w błąd konsumentów...
20 8
odpowiedź
User
pavv
Sralutany, rozdupany, pierdzixy, wątrobixy i rzygocale. W większości są to pseudoleki na zmyślone na prędce choroby.
19 9
odpowiedź
User
yo
@pavv zaprezentował Państwu fundament współczesnych strategii marketingowych produktów farmaceutycznych - wymyślić problem, stworzyć na niego suplement, rozreklamować pod hasłem "problem nie powinien być lekceważony ponieważ może mieć poważne skutki" i czekać na pieniądze;
17 8
odpowiedź
User
Patryk
@paw w szczególności inne produkty Aflofarmu, od tzw. "suplementów diety" to głowa może rozboleć. A jeśli chodzi o reklamę herbapectu to dobrze że się za nią wzięli bo zawsze mi coś w niej nie pasowało
14 8
odpowiedź
User
pavv
Pierwsi na pomysł wymyślania chorób i tworzenia leków na nie wpadli Amerykanie. To tam na początku lat 90-tych ub. gdy sprzedaż Prozacu gwałtownie spadła wymyślili zwaną "Nie lubię poniedziałku". Jeśli komuś nie chce się w poniedziałek iść do pracy - co jest rzeczą normalną i nie wymagającą leczenia - powinien zarzyć nowy specyfik który rozwiąże ten problem. Tym niby nowym specyfikiem był dobrze znany Prozac, ale pod nową nazwą w mniejszym stężeniu i dostępny dla każdego bez recepty.
To rozpoczęło lawinę wymyślania różnych nowych chorób. Do Polski ta moda dotarła dopier kilka lat temu, a i tak więcej niż połowa reklam to reklamy różnych specyfików na nieistniejące dolegliwości.
15 8
odpowiedź