Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski

Ruszyła międzynarodowa kampania, która ma mieć charakter edukacyjny - "The truth must not die". Politycy m.in. prezydent Andrzej Duda czy premier Mateusz Morawiecki publikują artykuły w zagranicznych mediach, które mają przedstawić prawdę o Polsce.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Akcja "The truth must not die" od PFN i INM: Duda i Morawiecki piszą w zagranicznych mediach o historii Polski
Andrzej Duda

Kampania edukacyjna "The truth that must not die" ma być kontynuacją akcji, która była organizowana z okazji 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej w 2019 roku. Wtedy ukazało się kilkanaście materiałów na ten temat w zagranicznych dziennikach, ukazały się także przedruki w innych mediach.

Akcję organizuje Polska Fundacja Narodowa wspólnie z Instytutem Nowych Mediów. Jak komentował dla PAP jej prezes Eryk Mistewicz z Instytutu Nowych Mediów kampania ma na celu „przekazywanie prawdy krajów, które ze sobą solidarnie współpracują, a nie reinterpretują historię zgodnie z bieżącymi potrzebami”.

Kolejna odsłona kampanii zakłada publikację w kilkunastu międzynarodowych mediach – we wtorek 21 stycznia 2020 roku ukazał się tekst autorstwa premiera Mateusza Morawieckiego o rosyjskiej narracji w sprawie II wojny światowej; a w czwartek 23 stycznia w "The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro" opublikowano tekst prezydenta RP Andrzeja Dudy z okazji 75. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu Auschwitz-Birkenau.

Teksty będą publikowane w The Washington Post", "Die Welt" i "Le Figaro”, "Der Tagesspiegel” czy „L'Opinion". O polskiej historii napiszą historyk Roger Moorhouse, pisarz Allen Paul czy Wojciech Roszkowski.

Polska Fundacja Narodowa z niefortunnym spotem

W czwartek po południu Polska Fundacja Narodowa opublikowała w mediach społecznościowych spot, który przedstawiał Józefa Stalina i Adolfa Hitlera na czacie internetowym. Przywódca ZSRR zaproponował kanclerzowi III Rzeczy wspólną napaść na Polskę, dalej analizowali sytuację polityczną i pisali o scenariuszu II wojny światowej. Język używany przez nich miał być charakterystyczny dla młodzieżowego oraz używanego w internecie, pisali: "siema", "gratki", ale i dosadnie: "Pomogę Ci z ich wojskowymi i inteligentami, zbiorę ich w jednym miejscu i kula w łeb".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style