SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Allegro cenniejszym źródeł informacji zakupowych niż Google

Prawie co trzeci konsument zaczyna szukać czegoś do kupienia na platformach zakupowych. Polscy konsumenci pod tym względem bardziej doceniają rodzime Allegro niż amerykańskiego Google'a - pokazuje badanie IRCenter.

Już po raz drugi IRCenter przeprowadziło analizę ścieżek zakupowych on-line w Polsce. W tym roku skupiono się na przedstawieniu początku i końca ścieżki zakupowej konsumentów. Badacze chcieli dowiedzieć się, z jakich witryn korzystają polscy klienci, na jakich urządzeniach szukają i kupują produkt oraz w jakim czasie decydują się na jego zakup.

Z badania wynika, że prawie co trzeci konsument zaczyna szukać czegoś do kupienia na platformach zakupowych. Polscy konsumenci pod tym względem bardziej doceniają rodzime Allegro niż amerykańskiego Google'a.

Zdecydowanie najczęściej szukanie produktów zaczyna się na platformach zakupowych, od których zaczyna poszukiwania 29 proc. e-konsumentów. Podobne odsetki wskazań miały sklepy online (14 proc.), Google (13 proc.) i strony internetowe producenta (12 proc.).

Allegro wyprzedza Google

Okazuje się, że w Polsce dwie najbardziej popularne witryny dla wszystkich robiących e-zakupy to Allegro i Google. To właśnie te dwa miejsca najczęściej występują na różnych etapach w trakcie całej ścieżki zakupowej konsumentów, szczególnie w e-commerce. Polska platforma ma w badaniu znaczną przewagę nad amerykańskim gigantem.

- Badanie wykazuje istotną rolę platform zakupowych, które znacznie skracają ścieżkę zakupową. Wydaje się że to rozwiązanie szczególnie dla osób które wiedzą czego szukają, a także chcą w jednym miejscu porównać wiele różnych ofert. Jest to także trend ogólny widoczny na innych rynkach. Platformy tego typu rosną w siłę, więc prawdopodobnie ten trend się utrzyma. Przykładem jest rynek amerykański, gdzie Amazon ma taką pozycję jak u nas Allegro - ocenia dla portalu Wirtualnemedia.pl Janusz Sielicki, prezes zarządu IRCenter.

Klienci w internecie używają obu serwisów przede wszystkim w celu sprawdzenia cen towarów i zdobycia o nich dodatkowych informacji.

- Szczególna pozycja Allegro na polskim rynku e-commerce utrzymuje się od lat. Allegro utrzymało pozycję lidera wśród platform zakupowych i nie uległo naciskowi platform międzynarodowych. Zupełnie inny los spotkał innych polskich liderów, na przykład zanikły polskie media społecznościowe czy komunikatory, mimo iż także miały rentę pierwszeństwa - komentuje Janusz Sielicki.

W przypadku Allegro 40 proc. klientów decyduje się na zakup w ciągu jednego dnia. W tak krótkim czasie zakupu dokona 34 proc. korzystających z Google. W miarę wydłużania się czasu podejmowania decyzji, spada odsetek kupujących klientów.

Co dziesiąty konsument, którego ścieżka zakupowa zaczyna się na Allegro, finalnej transakcji dokonuje w sklepie internetowym. Aż 78 proc. zostaje i kupuje na Allegro. W przypadku Google, co trzeci zaczynający zakupy od tego serwisu klient, kupuje produkt w sklepie online. Taki sam procent klientów przenosi się do sklepu stacjonarnego, a 22 proc. na Allegro.

Szukający informacji o produktach w internecie, na Allegro najchętniej kupowali produkty z kategorii motoryzacja (55 proc.), dziecko (51 proc.), dom i ogród (41 proc.).

E-konsumenci kupujący w internecie najbardziej zadowoleni są z różnorodnych metod płatności , przebiegu transakcji, sposobu pakowania produktu oraz szybkości przesyłki.

Dołącz do dyskusji: Allegro cenniejszym źródeł informacji zakupowych niż Google

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sin
Ekstra tytuł - na poziomie "wirtualnym"!
odpowiedź
User
LOL
przypomina się pieseł
odpowiedź
User
paff
To na stronie google coś się kupuje?
odpowiedź