Allegro ogranicza sprzedaż kodów, kuponów i voucherów do kin, automatyczne oferty wielowariantowe z odzieżą

Od początku lipca kody, kupony i vouchery do kin na Allegro będą mogli oferować jedynie autoryzowani sprzedawcy, natomiast w kilku kategoriach licytacje będzie można kończyć tylko przed pojawieniem się pierwszej oferty kupna. Jednocześnie w większości kategorii odzieżowych zacznie działać automatyczne łączenie ofert w oferty wielowariantowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Allegro ogranicza sprzedaż kodów, kuponów i voucherów do kin, automatyczne oferty wielowariantowe z odzieżą

Od 3 lipca kody, kupony i vouchery do kin, a także usługi i towary z oferty kin podlegające wymianie na bilety będą mogły sprzedawać na Allegro tylko podmioty, które podpiszą z serwisem odpowiednie umowy.

Z kolei reguła, że sprzedawca może skończyć licytację tylko przed pojawieniem się pierwszej oferty kupna, będzie obowiązywała w zakładkach „Swetry” i „Bluzki” w ramach kategorii „Odzież damska”, „Koszule” z kategorii „Odzież męska” oraz „Malarstwo, Numizmatyka” z kategorii „Produkty inwestycyjne, Antyki i Sztuka”.

Obecnie w każdej z tych sekcji sprzedający może w dowolnej chwili zakończyć licytację, także gdy pojawiły się już oferty kupna. W takiej sytuacji zwycięzcę ustala się według stanu na chwilę jej zakończenia. Allegro uzasadnia, że zapowiedziana zmiana ma podnieść transparentność licytacji.

Automatyczne oferty wielowariantowe, dodatkowe informacje w opisie

Ponadto w większości kategorii związanych z odzieżą wprowadzone zostanie automatyczne łączenie ofert w oferty wielowariantowe. Jak to będzie działać? Przykładowo w jedną ofertę wielowariantową zostaną połączone osobne oferty z różnymi rozmiarami tego samego modelu butów.

Obecnie sprzedający sami muszą tworzyć oferty wielowariantowe. Zautomatyzowanie tego procesu ma zaoszczędzić ich czas.

Nowa opcja będzie działać w większości sekcji z kategorii „Moda” oraz „Sport i turystyka”, a także w związanych z odzieżą sekcjach kategorii „Dziecko”, „Dom i ogród”, „Motoryzacja”, „Kultura i rozrywka”, „Firma” i „Zdrowie”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/na-allegro-beda-zamieszczane-ogloszenia-od-klientow-biznesowych-morizon-pl,7171059581855361a ##

Z kolei przy tworzeniu oferty w polu „Opis” będzie można umieszczać dodatkowe informacje na temat producenta przedmiotu oraz o innych przedmiotach z oferty sprzedającego. Obecnie w polu tym można dodawać tylko dane dotyczące oferowanego przedmiotu.

Jednocześnie w regulaminie doprecyzowano zasady współpracy Allegro z podmiotami trzecimi, m.in. firmami oferującymi usługi analityczne i przechowywanie danych. Pojawiły się zapisy, że serwis może zbierać identyfikatory reklamowe, identyfikatory urządzeń, pliki cookie i dane z podobnych technologii, żeby personalizować własne treści i reklamy. Zaznaczono też, że może udostępniać dane osobowe użytkowników „organom publicznym wspierającym Allegro w walce z oszustwami i nadużyciami w Allegro, w tym w związku z prowadzonymi postępowaniami dotyczącymi możliwych naruszeń prawa lub zwalczaniem innych ewentualnych naruszeń regulaminu Allegro”.

Niższa prowizja przy sprzedaży artykułów budowlanych

Ponadto obniżono z 10 do 6 proc. stawkę prowizji w kolejnych sekcjach kategorii „Przemysł”. Obecnie niższa stawka obowiązuje w podkategoriach „Profesjonalne urządzenia czyszczące” oraz „Maszyny i urządzenia” (w tej drugiej w zakładkach „Maszyny zmywające” i „Kuchnie” prowizja to tylko 3 proc.).

Od 3 lipca prowizja będzie wynosić 6 proc. także w podkategorii „Budownictwo”, z wyjątkiem zakładek „Chemia budowlana”, „Materiały i akcesoria”, „Przyrządy geodezyjne”, „Zaplecze budowlane”, „Prace na wysokości” i „Pozostałe”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/allegro-jakosc-mojej-sprzedazy-jak-dziala-pomoze-sprzedawcom-ocenic-wlasna-skutecznosc-dlaczego-jak-korzystac,7171061184923777a ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu