SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amerykańskie nastolatki opuszczają Facebook

W br. z Facebooka korzysta 88 proc. nastolatków z USA, o 6 pkt proc. mniej niż w 2013 r. - wynika z raportu Frank N. Magid Associates Inc. Zdaniem nastoletnich użytkowników serwis przestał być wiarygodny i zabawny.

Article

W swoim raporcie firma analityczna Frank N. Magid Associates Inc. podkreśla, że Facebook traci popularność wśród amerykańskich użytkowników w wieku od 13 do 17 lat stopniowo od trzech lat. Według szacunków w 2012 roku - 95 proc. z nich korzystało regularnie z serwisu, w 2013 r. ten wskaźnik spadł do 94 proc., a w 2014 r. osiągnął poziom 88 proc.

- Patrząc na te wyniki można wyraźnie stwierdzić, że z odbiorem Facebooka przez młodych ludzi dzieje się coś niedobrego - mówi w komentarzu do raportu Tero Kuittinen, dyrektor zarządzający Frank N. Magid Associates Inc. - Użytkownicy zaczęli w większym stopniu zwracać się w stronę Twittera i mobilnych aplikacji służących wyłącznie do komunikacji - dodaje.

Wskazując na słabnącą popularność Facebooka wśród młodzieży raport zwraca jednocześnie uwagę, że w tej samej grupie wiekowej w 2014 r. o 2 proc. więcej osób korzysta z Twittera niż w roku 2013.

Wyliczenia analityków wskazują też na to, że w porównaniu z konkurentami z Facebooka korzysta nie tylko coraz mniej nastolatków, ale także osób poniżej 37 roku życia - obecnie jest ich 55 proc. Tymczasem w wypadku Snapchata odsetek ten wynosi 86 proc, a mobilnego komunikatora Kik - 83 proc.

Wyniki badania Frank N. Magid Associates Inc. rzucają też światło na przyczyny, dla których młodzi użytkownicy odchodzą od Facebooka. Tylko 9 respondentów z grupy wiekowej 13-17 lat stwierdziło, że serwis jest bezpieczny i wiarygodny, podczas gdy 30 proc. użyło tych określeń w odniesieniu do serwisu Pinterest. Z kolei 18 proc. uważa, że Facebook jest zabawny, w wypadku Pinteresta odsetek młodych użytkowników opisujących ten serwis jako zabawny wynosi 40 proc.

Pod koniec października br. Kevin Roberts, prezes agencji reklamowej Saatchi & Saatchi przewidując rychły koniec Facebooka ostrzegał, że już teraz przestaje on być dla młodych ludzi atrakcyjnym miejscem w sieci (przeczytaj więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Amerykańskie nastolatki opuszczają Facebook

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nm
Młodzież głupieje, jest to proces nieodwracalny i postępujący.
11 14
odpowiedź
User
pavv
Ja już to przewidziałem jakieś 2-3 lata temu. Za 5 lat Pejsbuk stanie się historią.
11 16
odpowiedź
User
jan
padnie tak samo jak NK
10 10
odpowiedź