SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Answear.com znów nad kreską. „Racjonalizacja wydatków marketingowych”

W pierwszym kwartale 2025 roku firma Answear.com przy wzroście skonsolidowanych przychodów o ponad jedną piątą mocno poprawiła rentowność, zarabiając na czysto 3,7 mln zł.

Fot. materiały prasowe Answear.com Fot. materiały prasowe Answear.com

Grupa kapitałowa Answear.com w zeszłym kwartale osiągnęła 352,53 mln zł przychodów sprzedażowych, o 22,2 proc. więcej niż przed rokiem. Segment z platformą Answear.com zanotował wzrost wpływów r/r z 263,58 do 313,35 mln zł i zysku operacyjnego z 8,8 do 9,99 mln.

Natomiast przychody pionu PRM poszły w górę z 24,94 do 39,18 mln zł, a wynik operacyjny – z 5 mln zł straty do 940 tys. zł zysku. Marki Sneakerstudio i PRM zostały przejęte przez Answear.com w 2023 roku za prawie 19 mln zł.

W komunikacie prasowym Answear.com podkreślono, że duży wzrost wyników PRM to rezultat konsekwentnej pracy nad udoskonaleniem oferty oraz skutecznej optymalizacji działań marketingowych. – Ruch w concept store PRM znacząco się zwiększył, a wyniki sprzedażowe przekroczyły założone plany – dodano.

– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato – opisał Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.

„Racjonalizacja wydatków marketingowych”

Koszty operacyjne grupy Answear.com w zeszłym kwartale sięgnęły 346,66 mln zł, po wzroście r/r o 20,2 proc., z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się ze 176,45 do 213,02 mln zł.

Natomiast wydatki na usługi obce poszły w górę z 35,03 do 46,23 mln zł, a koszty pracownicze – z 21,98 do 23,94 mln. Firma wskazała w komunikacie, że jej nakłady marketingowe „po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju”. Zapowiedziała, że planuje dalej utrzymywać dyscyplinę w tym zakresie.

W minionym kwartale inwestycje marketingowe, stanowiące zdecydowaną większość pozostałych kosztów rodzajowych, zwiększyły się r/r z 45,9 do 53,6 mln zł. – Wzrost tej kategorii kosztów związany jest z wydatkami na digital marketing i reklamy billboardów sponsorskich, ale dynamika wzrostów tej kategorii kosztów rodzajowych jest niższa niż przychodów ze sprzedaży – opisano w sprawozdaniu firmy.

Grupa Answear.com wypracowała w zeszłym kwartale 9,9 mln zł zysku EBITDA, wobec 3,4 mln przed rokiem. Wynik operacyjny poszedł w górę r/r z 1,71 mln zł straty do 3,96 mln zł zysku, a wynik netto (przy wzroście wpływów finansowych z 1,57 do 4,82 mln zł) – z 4,29 mln zł straty do 3,66 mln zł zysku.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

– Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, że efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach – zapowiada.

Przez minione 12 miesięcy akcje Answear.com zdrożały o 17,9 proc. Na koniec wtorkowej sesji kurs wynosił 30,90 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 586,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Answear.com znów nad kreską. „Racjonalizacja wydatków marketingowych”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lampa
Jak widzę ich kampanie reklamowe, to się zastanawiam, dla kogo jest ten sklep. Dla ofiar mody, dziwaków? Bo raczej nie dla zwykłego człowieka, który lubi się fajnie ubrać
97 0
odpowiedź