Antonio Lucio, szef marketingu odchodzi z Facebooka

Antonio Lucio, globalny dyrektor marketingu Facebooka odchodzi z firmy. Pracował tu dwa lata.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Lucio zapowiedział, że odejdzie z firmy, by zająć się działalnością doradczą i szkoleniową. Formalnie jego ostatnim dniem pracy w serwisie społecznościowym będzie 18 września.

Antonio Lucio zapowiedział, że do końca br. będzie pomagał Facebookowi w rekrutacji następcy.

Lucio był znany przez lata z nacisku na większą odpowiedzialność w mediach cyfrowych, zanim jeszcze dołączył do Facebooka. Pochodzący z Hiszpanii, wychowany w Puerto Rico, Lucio ma reputację zagorzałego orędownika różnorodności. Wcześniej pracował w HP, gdzie domagał się od współpracujących z firmą agencji marketingowych, aby zatrudniały więcej kobiet i osób o różnym kolorze skóry na wyższych stanowiskach kierowniczych.

Lucio został zatrudniony pod koniec 2018 roku i miał pomóc Facebookowi odbudować jego nadszarpnięty wizerunek.

Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 roku 18,69 miliarda dolarów. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld USD). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale bieżącego roku zysk netto w wysokości 5,18 miliarda dolarów, w porównaniu do 2,62 miliarda dolarów zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat