Znana agencja prasowa zwolni niemal 10 proc. załogi

Agencja Associated Press poinformowała, że zamierza zwolnić około 8 proc. pracowników w ramach „modernizacji swoich działań i produktów”.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Znana agencja prasowa zwolni niemal 10 proc. załogi
Fot. Pixabay

Wydawca przekazał, że zainteresowani pracownicy zostaną powiadomieni w ciągu najbliższych kilku tygodni. Spółka zaoferuje plan dobrowolnego odejścia niewielkiej liczbie osób - w zależności od działu, roli i stażu. Agencja Associated Press osiągnęła wstępne porozumienie ze związkiem zawodowym News Media Guild.

AP redukuje etaty

Zgodnie z porozumieniem maksymalnie 116 osób z działu redakcyjnego i pięć osób z działu technologicznego będzie mogło skorzystać z programu dobrowolnych odejść.

AP była jedną z pierwszych agencji informacyjnych, które podpisały umowę z OpenAI. W zeszłym roku firma jako pierwsza w branży udzieliła licencji na fragmenty swojego archiwum newsów producentowi ChatGPT.

Associated Press zatrudnia obecnie około 3500 dziennikarzy w niemal 100 krajach i wszystkich 50 stanach USA.

Jak podawaliśmy, Telewizja Republika podpisała umowę o współpracy z agencją Associated Press. W jej ramach będzie korzystać z zasobów agencji i dostarczać jej swoje materiały.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska