Auchan uruchamia nowy sklep internetowy. W jego obsłudze pomoże sztuczna inteligencja

Firma Auchan Polska uruchomiła nową odsłonę sklepu internetowego. Platforma ma nowy interfejs, rozszerzony asortyment, zwiększoną elastyczność zarządzania dostawami oraz daje możliwość korzystania z programu lojalnościowego Skarbonka. W obsłudze zamówień pomaga sztuczna inteligencja.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Auchan uruchamia nowy sklep internetowy. W jego obsłudze pomoże sztuczna inteligencja

Wdrożenie nowej odsłony platformy zakupowej to pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado – jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery . W kolejnym etapie uruchomione zostanie nowoczesne, zrobotyzowane centrum dystrybucyjne z unikalnym systemom automatyzacji oraz wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.

- Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel - mówi Szymon Turnau, dyrektor digital & e-commerce w Auchan Polska.

- Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia naszej sprzedaży internetowej już 13 lat temu - dodaje.

Dzięki zmianom dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w naszym sklepie online – już dziś do 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego nawet do 40 tys.

W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie. System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka - teraz udostępnionej również przy zakupach online.

Zmiany dotyczyć będą też zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów. Narzędzie Ocado pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. W efekcie zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi.

Nowy sklep internetowy Auchan najpierw w Bydgoszczy i Toruniu

Z nowej wersji sklepu internetowego Auchan jako pierwsi będą mogli od 16 kwietnia br. korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia i okolic. Zakończenie sukcesywnej migracji na nową platformę w przypadku pozostałych miast objętych usługą sprzedaży online zaplanowane jest z początkiem lata br., wraz z udostępnieniem jej dla klientów z Warszawy i okolic. Do tego czasu funkcjonować będą równolegle obie wersje e-sklepu Auchan. Klienci będą automatycznie przekierowywani na obsługiwaną w danej lokalizacji wersję po wpisaniu kodu pocztowego.

Aktualnie zakupy internetowe z dostawą do domu transportem własnym Auchan realizowane są dla klientów 12 miast w całej Polsce: Bydgoszczy i Torunia, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia oraz okolic tych miast. 

W trakcie migracji nowy sklep będzie funkcjonował dla sukcesywnie dodawanych lokalizacji pod tymczasowym adresem: nowy.auchan.pl. Domyślny adres sklepu internetowego Auchan pozostaje ten sam, czyli zakupy.auchan.pl. W obu sklepach obowiązywać będzie także też sam regulamin.

Auchan Retail Polska poza e-sklepem prowadzi sieć hipermarketów, supermarketów oraz sklepów osiedlowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej