SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

AXN liderem - w górę kanały HBO, traci Cinemax

AXN bez zmian był najpopularniejszym kanałem filmowym w zeszłym miesiącu. Najwięcej zyskała stacja premium HBO Comedy, a główne HBO weszło już do pierwszej czwórki. Słabo radzą sobie za to Cinemaxy i AXN Sci-Fi.

AXN liderem - w górę kanały HBO,  traci Cinemax

Udział kanału AXN w grupie 4+ wyniósł w czerwcu br. 0,90 proc., co oznacza, że stacja zanotowała wzrost o 19,7 proc. względem czerwca 2009 roku – pokazują dane Nielsen Audience Measurement (NAM). Druga pozycja w zestawieniu przypadła kanałowi Kino Polska z 0,64 proc. udziału (tu wzrost wyniósł aż 70,9 proc.), zaś podium zamyka Comedy Central z wynikiem na poziomie 0,44 proc. (wzrost o 6,8 proc.)

Na wysokie czwarte miejsce z szóstego awansował kanał HBO, którego udział wzrósł o 46,8 proc. do 0,35 proc. Jednocześnie największy wzrost (85,3 proc.) w zestawieniu zanotował HBO Comedy, którego udział ukształtował się na poziomie 0,13 proc.

Zdaniem Wojciecha Kowalczyka, dyrektora marketingu spółki At Media, powodów takich wzrostów można upatrywać w zwiększeniu dystrybucji kanału oraz w jego programmingu. Kowalczyk zwraca uwagę, że HBO spośród kanałów premium ma największą liczbę abonentów, która dynamcznie rośnie. Jego zasięg w panelu NAM wynosi obecnie 12,4 proc., podczas gdy w czerwcu ub.r. było to 9,6 proc.

- Programming stacji nie odbiega znacznie od zeszłorocznego jeżeli chodzi o pozycje filmowe, ale w top programów w br. pojawiły się seriale. Zgodnie z badaniem '3 targety SMG/KRC' dla At Media – lubimy oglądać programy, które już znamy lub rozpoznajemy - dodaje Kowalczyk. Najlepiej oglądane pozycje na antenie HBO w czerwcu br.to “U Pana Boga za piecem” (kontynuacja serii filmów), “Odlot” i “Surogaci” (produkcje promowane w mediach) oraz właśnie serial “Spartakus”.

Największy spadek w zestawieniu zanotował będący na ostatnim miejscu kanał Cinemax, którego udział spadł o 48,7 proc. do 0,02 proc. Identyczny udział i nie wiele mniejszy spadek dotyczył też siostrzanej stacji Cinemax 2. Tyle samo co Cinemax stracił także AXN Sci-Fi, choć jego udział był wyższy i wyniósł 0,07 proc. Stało się tak, mimo że stacja ta w kwietniu br. zyskała odświeżoną ofertę programową.
 

Wszyscy 4+
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
AXN 41 007 0,748 48 657 0,895
Kino Polska 20 320 0,371 34 459 0,634
Comedy Central 22 523 0,411 23 899 0,439
HBO 12 857 0,235 18 742 0,345
Ale Kino 16 899 0,308 16 056 0,295
TCM 10 778 0,197 14 072 0,259
Hallmark 18 649 0,340 13 739 0,253
Zone Europa 10 036 0,183 9 942 0,183
Fox Life 10 190 0,186 8 830 0,162
Canal+ 7 977 0,146 8 529 0,157
HBO 2 8 009 0,146 8 068 0,148
Polsat Film - - 7 940 0,146
Universal - - 7 706 0,142
Canal+ Film 6 593 0,120 7 298 0,134
Movies 24 9 348 0,171 6 923 0,127
FilmBox 5 383 0,098 6 920 0,127
HBO Comedy 3 706 0,068 6 840 0,126
AXN Crime 3 029 0,055 4 907 0,090
BBC Entertainment 3 354 0,061 4 477 0,082
AXN Sci-Fi 7 330 0,134 3 743 0,069
Zone Romantica 3 834 0,070 3 113 0,057
Cinemax2 2 066 0,038 1 117 0,021
Cinemax 2 127 0,039 1 083 0,020


 

Top 10 pozycji w HBO w czerwcu br. AMR
Pozycja programowa Godz. Data Wszyscy 4+ 16-49
U PANA BOGA ZA MIEDZA 20:10:11 06-06-2010 218 694 165 857
SUROGACI 20:12:20 20-06-2010 132 252 112 171
SPARTAKUS: KREW I PIACH 22:00:16 19-06-2010 122 395 88 530
WIECZNY STUDENT 3 21:55:09 28-06-2010 118 655 88 083
WILK MORSKI; CZ.1 22:05:40 06-06-2010 107 271 81 635
PROMO 22:00:25   76 816 76 816
ODLOT 18:35:23 27-06-2010 188 455 72 721
JAK TO SIE ROBI W AMERYCE 22:00:06 04-06-2010 81 437 64 438
SPARTAKUS: KREW I PIACH 22:04:09 26-06-2010 82 765 63 604
JANOSIK - PRAWDZIWA HISTORIA 20:10:29 01-06-2010 86 595 61 815


 

W grupie komercyjnej 16-49 pierwsza czwórka kanałów jest taka sama. Lider AXN zanotował tutaj wzrost udziału o 9 proc. do 1,27 proc., drugie Kino Polska miało 0,81 proc. udziału po wzroście o 86,7 proc., zaś zajmujący trzecią lokatę Comedy Central – 0,79 proc. (wzrost o 6,8 proc.).

Stacja HBO w 16-49 zanotowała jeszcze większy wzrost niż w 4+ wynoszący 55,4 proc., podobnie było z HBO Comedy, którego widownia poszła najbardziej do góry i wzrosła niemal dwukrotnie. Spory spadek dotknął Cinemaxa, ale najbardziej w dół poszybował AXN Sci-Fi.
 

16-49
czerwiec 2009 2010
Stacja AMR SHR % AMR SHR %
AXN 27 283 1,162 28 995 1,266
Kino Polska 10 238 0,436 18 628 0,814
Comedy Central 17 300 0,737 18 024 0,787
HBO 8 431 0,359 12 777 0,558
TCM 5 310 0,226 6 778 0,296
Ale Kino 8 521 0,363 6 524 0,285
Fox Life 7 801 0,332 5 661 0,247
Hallmark 9 548 0,407 5 547 0,242
HBO Comedy 2 695 0,115 5 219 0,228
HBO 2 5 159 0,220 5 145 0,225
Canal+ 5 046 0,215 5 060 0,221
Polsat Film 0 0,000 5 052 0,221
TVP Kultura 6 165 0,263 4 932 0,215
Canal+ Film 3 941 0,168 4 620 0,202
Universal 0 0,000 4 189 0,183
FilmBox 2 408 0,103 3 325 0,145
Zone Europa 4 003 0,170 3 306 0,144
AXN Crime 2 045 0,087 2 458 0,107
AXN Sci-Fi 6 144 0,262 2 451 0,107
Movies 24 5 676 0,242 2 406 0,105
BBC Entertainment 1 421 0,060 2 159 0,094
Zone Romantica 1 431 0,061 670 0,029
Cinemax 1 367 0,058 668 0,029
Cinemax2 1 270 0,054 547 0,024
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: AXN liderem - w górę kanały HBO, traci Cinemax

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mac
Slaba pozycja (beznadziejny spadek) AXN SciFi to przede wszystkim poklosie powtorek i kiepskich zakupow, poniewaz jesli trafi sie juz cos sensownego to niezrozumiala dla przecietnego widza ramowka nie pozwala w pelni sledzic kolejnych odcinkow. Niekonczace sie powtorki Farscape czas przerwac tak jak niegdys Andromede. W ramowce sa ciekawe pozycje ale to ramowka jest bardzo nieprzejrzysta podobnie jak strona www, ktora nie jest do konca polska. Potencjal byl ogromny (napedzany np. Stargate Atlantis) ale teraz jest tylko gorzej. Kiepsko bo i za granica ten sezon nie bedzie obfitowal w ciekawe pozycje scifi (w zasadzie jest ono w odwrocie), dlatego takie perelki jak Doctor Who trzeba celebrowac odpowiednim miejscem na antenie.
8 8
odpowiedź
User
drotka pum
Kanał AXN cieszy się rosnącą popularnością, co pewnie było powodem dodania go do pakietu hd w cyfrowym polsacie.
8 9
odpowiedź