Bernardo Bertolucci o gwałcie w filmie "Ostatnie tango w Paryżu". "Absurdalne nieporozumienie"

Bernardo Bertolucci skomentował niedawne szokujące wiadomości dotyczące prac przy filmie "Ostatnie tango w Paryżu".

pr / zp / megafon
pr / zp / megafon
Udostępnij artykuł:
Bernardo Bertolucci o gwałcie w filmie "Ostatnie tango w Paryżu". "Absurdalne nieporozumienie"

Przypomnijmy - w piątek magazyn "Elle" opublikował nagranie z 2013 roku, w którym Bernardo Bertolucci przyznaje, że 19-letnia Maria Schneider nie została poinformowana o szczegółach jednej z najbardziej kontrowersyjnych scen w historii kina - gwałtu, w którym jako lubrykant wykorzystane jest masło. W rozmowie reżyser ujawnił, że pomysł zrodził się z rana, tuż przed nakręceniem sceny. Mówi, że był "okropny wobec Marii", ponieważ nie powiedział jej, co się dzieje.

Nagranie i samo wyznanie wywołało burzę w Hollywood. Swoje zgorszenie i zniesmaczenie wyrazili m.in. Jessica Chastain, Evan Rachel Wood, Anna Kendrick czy Chris Evans. Bertolucci twierdzi, że został źle zrozumiany.

- Chcę raz na zawsze wyjaśnić to absurdalne nieporozumienie, generowane przez medialne doniesienia - powiedział włoski filmowiec. - Kilka lat temu, Cinematheque Francaise zapytało mnie o słynną sceną z masłem. Powiedziałem, choć może niezbyt jasno, że zdecydowaliśmy z Marlonem Brando nie mówić Marii, że użyjemy masła. Chcieliśmy jej spontanicznej reakcji, ale w związku z nietypowym użyciem masła. Stąd wzięło się nieporozumienie. Ludzie myśleli i myślą, że Maria nie została poinformowana o przemocy, która będzie użyta wobec niej. To nieprawda. Maria wiedziała wszystko, bo czytała scenariusz, a tam wszystko było opisane. Jedyne czego tam nie było, to masło.

"Ostatnie tango w Paryżu" otrzymało dwie nominacje do Oscara. Film z 1972 roku opowiadał o opartym na seksie romansie młodej Paryżanki i Amerykanina w średnim wieku.

pr / zp / megafon
Autor artykułu:
pr / zp / megafon
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu