Biedronka zmniejszyła wydatki reklamowe. Liderem Lidl, Carrefour najbardziej w górę (TOP5)

Przez trzy kwartały br. sieci handlowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych 1,78 mld zł. Zdecydowanym liderem jest Lidl Polska. Właściciel Biedronki jako jedyna firma w czołówce zmniejszyła budżet reklamowy. Wzrosły wydatki reklamowe w telewizji, w innych mediach je ograniczono.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Biedronka zmniejszyła wydatki reklamowe. Liderem Lidl, Carrefour najbardziej w górę (TOP5)
Kadr z reklamy Lidla

W okresie od stycznia do września br. sieci handlowe wydały cennikowo na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) blisko 1,78 mld zł (dane cennikowe Kantar, bez rabatów). To 3,2 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku.

Najwięcej na reklamy wydał w omawianym okresie Lidl Polska – prawie 628 mln zł. To 10,1 proc. więcej niż rok wcześniej.Druga na podium firma - Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka przeznaczyła na wsparcie reklamowe 236,1 mln zł, czyli 14,6 proc. mniej w skali roku.Z kolei trzeci pod względem wydatków Kaufland Polska zwiększył nakłady reklamowe rok do roku  o 13,4 proc., do 201,8 mln zł.

Wydatki reklamowe Carrefour Polska wzrosły w omawianym okresie o 19,7 proc., do 144,1 mln zł, a sieci Żabka Polska były większe o 9,2 proc. i wyniosły 138 mln zł.

grafika

Jedna piąta więcej w telewizji

Ponad 1,04 mld zł wydatków reklamowych sieci handlowych trafiło w trzech kwartałach br. do telewizji. Było to 20,6 proc. więcej niż rok wcześniej.

682 mln zł (11,2 proc. mniej niż rok wcześniej) sieci przeznaczyły na reklamę w radiu i 33,3 mln zł (20,7 proc. mniej) na reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej.

Wydatki reklamowe w magazynach zmalały o 53,7 proc. (do 10,8 mln zł), w gazetach były mniejsze o 62,5 proc. (8,3 mln zł).Na reklamę w kinach wydano 1,3 mln zł (spadek o 13,7 proc.), a na OOH w Metrze – 432,2 tys. zł (spadek o 75,3 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"