SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Big Brother” wraca, nowa edycja wiosną w TVN7

Wiosną TVN7 pokaże kolejną edycję reality-show „Big Brother”, który tym samym wróci do polskiej telewizji po 11 latach przerwy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Produkcją programu prawdopodobnie zajmie się Endemol Shine Polska.

Article

Według naszych ustaleń kierownictwo programowe Grupy TVN podjęło już decyzję o powrocie „Big Brothera”. Oficjalnie ma to zostać ogłoszone jeszcze w br.

Biuro prasowe nadawcy nie udziela informacji w tej sprawie.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że nowa edycja „Big Brother” będzie emitowana wiosną przyszłego roku w TVN7.

Poprzednie polskie edycje „Big Brothera” produkowała firma Endemol Shine Polska. Jej prezes Ryszard Sibilski zapytany przez portal Wirtualnemedia.pl o nową edycję reality-show odesłał nas do TVN. - Prowadzimy rozmowy - stwierdził krótko. - Kwestie techniczne nie są problemem - dodał, zapytany o możliwość realizacji nowej serii „Big Brothera”.

W sprawozdaniu za ub.r. Endemol Shine Polska poinformował, że planuje uruchomić centra produkcyjne dla takich programów jak „Big Brother” czy „Fear Factor”. - Są to jedne z najstarszych formatów, które są wciąż eksploatowane na świecie i zainteresowanie nimi powraca także w Polsce - uzasadniła firma.

Spółka ma już takie centrum produkcyjne, w którym realizuje dla wielu nadawców teleturniej „The Wall” (jego polską wersję pokazuje TVP1).

Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia oglądalność minutowa TVN7 wynosiła 204 835 widzów (0,6 proc. mniej niż rok wcześniej), a udział stacji w rynku oglądalności - 3,32 proc.

„Big Brother” wróci po 11 latach przerwy

Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień lub dwa tygodnie nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników, w finale pozostają dwie osoby.

Polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4.

Polsat wiosną 2001 roku zrealizował podobny reality-show „Dwa światy”, a potem przez kilka lat pokazywał „Bar”.

Największe zainteresowanie wywołała pierwsza polska edycja „Big Brothera”, popularność zdobyło kilkoro jej charakterystycznych uczestników, m.in. zwycięzca Janusz Dzięcioł (został potem posłem), Piotr Gulczyński, Manuela Jabłońska (wtedy Michalak) i Małgorzata Maier (obie prowadziły programy w TVN) oraz Klaudiusz Ševković. Drugą edycję wygrała Marzena Wieczorek, trzecią - Piotr Borucki, czwartą - Jolanta Rutowicz, a piątą - Jarosław Jakimowicz i Janusz Strączek.

„Big Brother” od początku wzbudzał duże kontrowersje, niektórzy (m.in. znani psychologowie i psychoterapeuci) krytykowali go za demoralizowanie i epatowanie prywatnością uczestników. Wiosną 2002 roku KRRiT ukarała TVN 300 tys. grzywny za to, że w odcinkach trzeciej edycji „Big Brothera” emitowanych przed godz. 23 eksponowano przemoc. Na mocy ugody nadawca wpłacił do budżetu państwa 50 tys. zł, 100 tys. zł przekazał Fundacji TVN, natomiast 150 tys. zł umorzono.

 

Po latach wrócili już „Milionerzy” i „Idol”

„Big Brother” będzie kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Od lutego ub.r. TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).

Polsat wiosną ub.r. pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował osiem edycji tego show.

W ub.r. grupa kapitałowa TVN zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 7,3 proc. do 1,81 mld zł oraz 466,22 mln zł zysku netto (wobec 34,93 mln zł rok wcześniej). Procentowo przychody ze sponsoringu zwiększyły się dużo bardziej niż z reklam.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Big Brother” wraca, nowa edycja wiosną w TVN7

43 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
I to jest!!!!
43 15
odpowiedź
User
marketer
TVN pod rządami Discovery wziął się ostro do roboty ;)
68 18
odpowiedź
User
Ian Donovan
Kolejna JoloFryta będzie miała szansę się wypromować
42 18
odpowiedź
User
rynienka
Jeden Wielki Brat siedzi już na Nowogrodzkiej
52 13
odpowiedź
User
g12
Z przyczyn oczywistych, powiem tylko tyle że to jest wrzutka medialna. W dodatku nie skonfrontowana szczegółowo z faktami.

A gdyby nawet ten format reality show wrócił, oglądalność byłaby tylko 2,21 mln. Dalej już tylko poniżej zasięgu 600 tys. widzów.
13 20
odpowiedź