SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Biznesmeni podróżujący służbowo: w hotelach najważniejszy bezpłatny internet

Liczba podróży służbowych w nadchodzącym roku utrzyma się na tym samym poziomie co w roku 2011 - deklaruje 85 proc. respondentów, którzy wzięli udział w badaniu firmy doradczej Deloitte. Dla wyjeżdżających biznesmenów istotne pozostaną kwestie związane z infrastrukturą, przede wszystkim z wyposażeniem hoteli i dostępem do bezpłatnego internetu.

Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49 proc. osób powyżej 30-go roku życia, a w grupie 18-29-latków – 39 proc. Mimo tych różnic, 46 proc. osób jest lojalna wobec ulubionej marki hotelowej, bo wybiera ją nawet jeśli budynek nie jest dogodnie usytuowany.

Dwie trzecie podróżujących w celach służbowych najczęściej pracuje w swoich pokojach, jednak coraz więcej z nich jest zadowolona z pracy w większych przestrzeniach społecznych, takich jak hotelowe lobby. Najczęściej wybór miejsca pracy determinowany jest przez wiek podróżujących - prawie dwie piąte respondentów w przedziale 18-44 lat często pracuje w przestrzeniach otwartych, w odróżnieniu do osób w wieku powyżej 45 lat, wśród których takie postępowanie deklaruje zaledwie 17 proc.

Dla młodszej grupy podróżujących coraz większe znaczenie zyskuje automatyczny check-in w hotelu. Taką formę preferuje 36 proc. podróżujących służbowo w przedziale 18-44 lat, podczas gdy tylko 19 proc. uczestników badania powyżej 45. roku życia podziela tę opinię.

Zarówno wyposażenie hotelu jak i zakres proponowanego serwisu nadal odgrywają kluczową rolę w jego postrzeganiu. 6 na 10 podróżujących służbowo zgadza się zapłacić więcej za odpowiednie wyposażenie. Dla 77 proc. respondentów nadal bardzo ważny jest bezpłatny dostęp do internetu.

Brak udogodnień w wyposażeniu czy niekompetentni pracownicy w hotelach mają mniejsze znaczenie podczas podróży służbowych, niż problemy związanymi z liniami lotniczymi. Najważniejsze niedogodności w trakcie wyjazdów biznesowych, wskazane przez respondentów, to opóźnienia związane ze zwiększonym bezpieczeństwem na lotniskach (30 proc.) oraz odlotem samolotów (37 proc.).

Badanie "Deloitte Business Travel Survey" zostało przeprowadzone online na grupie 1000 podróżujących służbowo we wrześniu 2011 roku.

Dołącz do dyskusji: Biznesmeni podróżujący służbowo: w hotelach najważniejszy bezpłatny internet

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Bezpłatny internet to już chyba standard w hotelach, nie tylko biznesowych. Ja korzystam z hoteli z programu Business Travel Cards i jeszcze się nie spotkałam żeby go nie było i co więcej - nawet jak mam 40% rabatu na nocleg to internet jest w cenie.
odpowiedź