SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brand24 dostanie 3,8 mln zł dotacji unijnej na rozwój sztucznej inteligencji

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 otrzyma 3,8 mln złotych z unijnych funduszy na wsparcie projektu związanego z zastosowaniem sztucznej inteligencji w narzędziach analitycznych. Rozwiązanie ma zostać wdrożone w 2023 roku.

Brand24 jest polską firmą oferującą narzędzie do monitoringu marek w internecie. Według najnowszych informacji na koniec pierwszego kwartału 2021 r. z usług Brand24 korzystało 3610 klientów.

W tym okresie firma przyciągnęła do siebie 140 użytkowników netto. Oznacza to wzrost aktywnych użytkowników o 18 proc. rok do roku oraz 4 proc. w ujęciu kwartał do kwartału. Zgodnie z planem od 11 maja br. Brand24 ma być notowana na głównym parkiecie GPW.

Czytaj także: Brand24 odrabia spadki po blokadzie przez Facebooka, ma 60 proc. klientów z zagranicy

3,8 mln zł na sztuczną inteligencję

W niedawnym wywiadzie dla Wirtualnemedia.pl Michał Sadowski, szef Brand24 opowiadał o kryzysie firmy związanym z blokadą na Facebooku, zapowiedział też że spółka wychodzi z impasu, chce teraz wzmocnić swoją wartość i skupić się na generowaniu zysków.

Jednym z elementów rozwoju Brand24 jest wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych związanych z działalnością firmy. Teraz poinformowano, że jeden z projektów spółki został zakwalifikowany do otrzymania 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych na realizację i wdrożenie algorytmów sztucznej inteligencji służących analizie obecności marki w internecie. Całkowita wartość projektu wynosi ok. 6,4 mln zł, zgodnie z planem ma on zostać wdrożony do 2023 r.
 
- Brand24 jest w trakcie transformacji produktowej, która zmienia podejście do monitoringu marki w sieci – wyjaśnia w komunikacie Piotr Wierzejewski, członek zarządu i CTO w Brand24. - Transformacja od narzędzia dostarczającego wzmianki internetowe w kierunku produktu zapewniającego interpretację  tego, co o marce napisane jest w sieci. Do zbudowania takiej technologii kluczem są: sprawny system indeksowania treści Internetowych, algorytmy sztucznej inteligencji działające na semantyce tekstu pisanego oraz dziedzinowa wiedza z zakresu monitoringu marki w sieci. Po 10 latach, mając już skuteczny mechanizm indeksowania Internetu i dogłębną wiedzę dziedzinową, wykonujemy kolejny krok -  budowę algorytmów potrafiących interpretować treści pojawiające się na temat marek naszych klientów.

Czytaj także: Inovo Venture Partners zainwestuje 245 mln zł w startupy z Polski i Europy

Oprócz monitoringu mediów internetowych spółka oferuje rozszerzone analizy i raporty opracowywane na zamówienie klientów, którzy oczekują dostarczenia produktu bardziej zaawansowanego, który zawiera przetworzone już dane w postaci gotowych wniosków i rekomendacji. Według Brand24 pozwalają one obiektywnie oceniać efekty działań marketingowych oraz porównywać skuteczność z benchmarkiem rynkowym oraz bezpośrednią konkurencją.

- Zaplanowane na najbliższe lata prace badawcze będą dużym krokiem w rozwoju technologii Brand24. Problemy wielojęzykowej analizy tekstu, a także budowy modeli analizujących dane multimodalne są aktualnie jednym z najciekawszych i najbardziej rozwojowych kierunków badań nad sztuczną inteligencją i pozwolą nam rozbudować produkt w obszarach bardzo istotnych dla klientów Brand24 - zapewnia Krzysztof Rajda, szef działu badań i rozwoju w Brand24.

Dołącz do dyskusji: Brand24 dostanie 3,8 mln zł dotacji unijnej na rozwój sztucznej inteligencji

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gamin
Czyli jakby dodać te kasę do ich performanceu biznesowego, to jest szansa ze wyjada na koniec roku 1 do 1,5mln na plus. Gratki.
Zawsze wierzyłem w te firme!
0 0
odpowiedź
User
Ktoś
No właśnie po 10 latach chyba ta „firma” naszego „guru od startupów” powinna wreszcie generować zysk ;-)
0 0
odpowiedź
User
jaki
Cyrk i totalny wstyd. Sadowski pomału z szanowanego biznesmena staje sie branżowym Gonciarzem. Taka prawda niestety
0 0
odpowiedź