SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Brand24 podnosi ceny

Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 na koniec grudnia 2022 roku miał 1,85 mln zł powtarzalnych miesięcznych przychodów (MRR). Oznacza to 35-proc. wzrost rok do roku. Od stycznia o prawie jedną czwartą wzrosły ceny dla nowych klientów.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy MRR spółki Brand24 wzrósł o 0,5 mln zł, czyli o 35 proc. w ujęciu rok do roku, do kwoty 1,85 mln zł (416 tys. dolarów).

Brand24 podnosi ceny

Znaczny wzrost przychodów to głównie efekt rosnącego ARPU (średni przychód operacyjny na użytkownika subskrypcyjnego). W 4 kw. 2022 r. wyniósł on 483 zł (108 dolarów), wobec 352 zł w czwartym kwartale 2021.

-  Sprzedażowo koniec roku był dla nas dość udany, a listopad to najlepszy miesiąc sprzedaży w historii firmy. Nawet w tradycyjnie słabym grudniu była lepsza od spodziewanej. Black Friday również wypadł bardzo dobrze. Niestety rekordową sprzedaż ostudza podwyższony churn grudniowy, co wpłynęło na nieco wolniejszy wzrost MRR w Q4. Wraz z końcem 2022 r. obserwujemy podwyższony churn w większości firm pracujących w modelu subskrypcyjnym. – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że firma zamierza w tym rokukontynuować rozbudowę modeli cenowych. W styczniu o 24 proc. wzrosły ceny dla nowych klientów, co tłumaczy się wysoką inflacją.  

- To element strategii przesuwania naszego portfolio w stronę większych klientów. Wzrosty cen wpływają oczywiście negatywnie na dynamikę klientów, ale naszym najważniejszym wskaźnikiem pozostaje MRR Growth - dodaje Michał Sadowski.

- Ten rok upłynie pod znakiem zwiększania konwersji na sprzedaż naszego głównego produktu oraz rozwoju kolejnych produktów takich jak aplikacja Brand Monitoring (we współpracy z Semrush) czy Insights24. Negatywne sygnały makroekonomiczne wskazują naturalnie, że w 2023 roku biznesy będą mieć więcej wyzwań niż w poprzednich latach. Obserwujemy niepewność i słabnącego dolara. Mimo trudnego otoczenia podtrzymujemy ambitne cele postawione przed zarządem w programie opcyjnym (MSOP) - deklaruje Michał Sadowski.

Dołącz do dyskusji: Brand24 podnosi ceny

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
I znów ten sam temat co zawsze... Nie ma lepszych?
odpowiedź