SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Browary zachęcają na opakowaniach piwa do trzeźwości za kierownicą

Od 1 kwietnia firmy piwowarskie wprowadzają oznakowanie opakowańpiwa symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Projekt jestintegralną częścią realizowanego przez browary programuedukacyjnego na temat nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu.

Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkachi puszkach piwa produkowanych w Polsce przez firmy zrzeszone wZwiązku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie:Kompanię Piwowarską SA, Grupę Żywiec SA, Carlsberg Polska SA orazRoyal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynkupiwa w Polsce. Browary te podpisały "Porozumienie" regulującezasady stosowania na opakowaniach piwa hasła przypominającego otrzeźwości za kierownicą.

Liczne badania marketingowo-konsumenckie przeprowadzane przezbrowary dowiodły, że komunikat w pierwszej osobie dotyczącynieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu na opakowaniu piwajest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców.Dlatego hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oceniono jako bardzotrafne i czytelne, a symbol na opakowaniu jest jego naturalnymprzypomnieniem. - Udostępnienie przez producentów części etykietypiwa po to, żeby umieścić na niej symbol zachęcający do trzeźwościza kierownicą nie jest działaniem jednorazowym, tylko będzie stałymelementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralnączęścią prowadzonych przez nas działań edukacyjnych - informujeDanuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.

browary

Przedsięwzięcie jest bowiem dopełnieniem realizowanej przezprzemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów natemat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym równieżnieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Browary Polskie oddwóch lat prowadzą we współpracy z Krajową Radą BezpieczeństwaRuchu Drogowego i Policją kampanię "Prowadzący - niepijący".Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się nainteraktywnych animacjach, prowadzonych w pubach, klubach idyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów.Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwościkierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji. Takieakcje zostały dotychczas zorganizowane w Łodzi, Poznaniu, Krakowie,Katowicach i Warszawie, a wzięło w nich udział ponad 60 tys.osób.

- Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnejedukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach z komunikacją naetykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta -z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jestprowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony - zmniejszającspołeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań" - dodaje DanutaGut.

Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będądostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Natomiastkolejna faza kampanii "Prowadzący - niepijący" planowana jest od 18kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następniekontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście iOlsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będziestworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy,sygnowanego symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" - tym samym,który jest na etykietach piwa.

Dołącz do dyskusji: Browary zachęcają na opakowaniach piwa do trzeźwości za kierownicą

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl