SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)

Polska wersja Business Insidera notowała w ostatnich miesiącach więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl, ale mniej odsłon i dużo krótszy czas korzystania. Liderem wśród serwisów o tematyce gospodarczej jest Money.pl, wyprzedzający Biznes.onet.pl, Infor.pl i Finanse.wp.pl.

Article

Next.gazeta.pl został uruchomiony przez Agorę w połowie marca br., po tym jak firma w związku z globalnym przejęciem Business Insidera przez Axel Springer zrezygnowała z licencji na polską wersję BI. Serwis Next.gazeta.pl, zarządzany przez Rafała Hirscha, zastąpił działy Gazeta.pl o technologiach i pieniądzach.

W kwietniu br. stronę odwiedziło 1,04 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 6,03 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 9 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI. W listopadzie witryna miała prawie dwa razy więcej użytkowników (1,99 mln) i trzy razy więcej odsłon (17,77 mln). Przeciętny czas korzystania z niej przez odwiedzającego ustabilizował się na poziomie 12-13 minut.

W prawie każdym kolejnym miesiącu Next.gazeta.pl miał coraz więcej użytkowników i odsłon.

Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

kwiecień

1 043 802

6 034 789

165 275

0:09:30

4,05%

maj

1 048 649

6 163 132

177 496

0:10:09

4,16%

czerwiec

1 089 628

6 947 089

195 252

0:10:45

4,27%

lipiec

1 333 563

12 921 016

291 656

0:13:07

5,29%

sierpień

1 267 958

13 439 450

316 837

0:15:00

5,14%

wrzesień

1 520 706

15 695 451

347 039

0:13:42

6,00%

październik

1 528 077

15 057 773

331 473

0:13:01

5,86%

listopad

1 987 916

17 773 346

405 082

0:12:14

7,49%

Polska wersja Business Insidera została uruchomiona na początku maja przez Grupę Onet-RAS Polska. W pierwszym, niepełnym miesiącu działania zanotowała 1,94 mln realnych użytkowników, 5,58 mln odsłon i 2:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Do listopada liczba użytkowników serwisu wzrosła o ponad 50 proc. (do 2,76 mln), a liczba odsłon - o ponad 100 proc. (do 11,73 mln). Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez odwiedzającego wynosi około dwóch minut.

Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

maj

1 943 009

5 575 000

67 353

0:02:05

7,70%

czerwiec

1 700 963

7 147 245

57 936

0:02:03

6,67%

lipiec

2 152 685

8 954 725

60 657

0:01:41

8,54%

sierpień

2 489 465

8 824 485

77 819

0:01:53

10,10%

wrzesień

2 103 986

7 602 439

64 791

0:01:51

8,30%

październik

2 527 781

8 762 038

89 004

0:02:07

9,69%

listopad

2 758 113

11 732 832

111 126

0:02:25

10,40%

Tylko na komputerach Next.gazeta.pl w marcu br. zanotował 499,6 tys. użytkowników, 2,38 mln odsłon i 9:03 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Poziom miliona użytkowników witryna przekroczyła w lipcu, a 10 mln odsłon - we wrześniu. W minionym miesiącu osiągnęła rekordową liczbę użytkowników (1,29 mln) i odsłon (11,46 mln), natomiast najdłuższy przeciętny czas korzystania zanotowała w sierpniu i wrześniu.

Odwiedzialność Next.gazeta.pl w 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

marzec

499 584

2 378 780

75 387

0:09:03

2,28%

kwiecień

809 082

4 110 244

125 382

0:09:18

3,14%

maj

859 371

4 217 736

132 087

0:09:13

3,41%

czerwiec

875 704

4 856 519

147 732

0:10:07

3,43%

lipiec

1 036 809

8 856 156

210 377

0:12:10

4,11%

sierpień

1 034 242

9 509 720

230 701

0:13:23

4,19%

wrzesień

1 112 564

11 064 522

251 582

0:13:34

4,39%

październik

1 084 660

10 076 880

231 747

0:12:49

4,16%

listopad

1 290 414

11 458 018

271 971

0:12:39

4,86%

Businessinsider.com.pl na komputerach notuje zdecydowanie więcej użytkowników niż Next.gazeta.pl - w maju miał ich 1,47 mln, a w listopadzie 1,94 mln. Natomiast liczba odsłon witryny zwiększyła się w tym czasie prawie dwukrotnie - z 4,19 mln do 8,19 mln.

Odwiedzialność Businessinsider.com.pl w 2016 r. na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

miesiąc

realni użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

średni czas korzystania [godz:min:sek]

zasięg

maj

1 471 086

4 190 736

57 261

0:02:20

5,83%

czerwiec

1 230 957

5 180 341

37 949

0:01:51

4,83%

lipiec

1 543 521

6 859 508

40 445

0:01:34

6,12%

sierpień

1 802 829

5 759 177

46 938

0:01:34

7,31%

wrzesień

1 603 717

5 422 503

41 878

0:01:34

6,33%

październik

1 882 603

5 741 967

54 722

0:01:45

7,22%

listopad

1 944 529

8 189 033

71 254

0:02:12

7,33%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Business Insider Polska ma więcej użytkowników i mniej odsłon niż Next.gazeta.pl, Money.pl na czele serwisów gospodarczych (TOP 10)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marketer
Business Insider Polska to porażka roku, szajs tabloidowy jaki mało. Gdyby nie ruch napędzany ze strony głównej Onetu, to nikt nie wiedziałby że taki gniot istniej
20 10
odpowiedź
User
atos
Business Insider Polska to porażka roku, szajs tabloidowy jaki mało. Gdyby nie ruch napędzany ze strony głównej Onetu, to nikt nie wiedziałby że taki gniot istniej


A next to coś lepszego? BI i Next to pudelki biznesowe - niesłychana miernota. Odnotowują odwiedziny tylko ze stron głównych Onetu i gazety.pl, kiedy mocno podrasują tytuły i dadzą sensacyjne zdjęcia.
16 8
odpowiedź
User
WALTER
oba serwisy to dno, ale BI przebija poziom głupoty w sposób niewiarygodny. Ale cóż Onet będzie marnował kasę na ten denny serwis bo musi - nie ma wyboru.

Pewnie za jakiś czas wywalą naczelnego i połowę redakcji i zaczną od nowa budować.
14 8
odpowiedź
User
cissa
Mam wrażenie że cały ten BI służy do lansowania się jego szefa. Liczyłem na dobre wywiady o gospodarce ale takiego g... wideo ,w założeniu poważnym serwisie biznesowym, to nie widziałem. Ciekawe jak długo RASP będzie to tolerował. Im szybciej zrobią wymiane to jeszcze bedzie szansa na odbudowanie wizerunku i treści.
11 8
odpowiedź