Canal+ zmienia warunki oferowania serwisu Player

Abonenci satelitarni Canal+ mogą dalej korzystać z serwisu streamingowego Player. Klienci przedłużający umowę są jednak informowani, że  od 1 lipca 2025 roku usługa jest świadczona na zasadach promocyjnych i jej wycofanie nie stanowi złamania warunków umowy.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Canal+ zmienia warunki oferowania serwisu Player
Serwis streamingowy Player

Player pojawił się w ofercie Canal+ na początku sierpnia 2022 roku. Wówczas opcja platformy bez reklam kosztowała 13 zł miesięcznie, a z reklamami 8 zł miesięcznie. Po zamówieniu  w zależności od pakietu można było liczyć na jeden lub trzy miesiące bez opłat. – Niniejsze Szczegółowe Warunki wchodzą w życie z dniem 1.08.2022 r. i obowiązują do dnia 30.06.2025 roku – podano wówczas w regulaminie opcji Player.

Jeden z użytkowników forum.satkurier.pl zauważył, że dla klientów przedłużających umowę wyświetla się na stronie internetowej Canal+ nowy komunikat. – Informujemy, że zgodnie ze Szczegółowymi Warunkami udostępniania Usługi Player z 1.08.2022 r., udostępnianie ww. usługi zostaje przedłużone. Od 1.07.2025 r. usługa Player świadczona jest promocyjnie, a jej udostępnienie i wycofanie nie wymaga poinformowania ani uzyskania zgody Abonenta i nie stanowi zmiany warunków umowy – można w nim przeczytać.

Tym samym w przypadku usunięcia oferty Playera z Canal+, klienci decydujący się na dostęp do tego serwisu, nie mogą bezkarnie rozwiązać umowy przed końcem okresu zobowiązania. Canal+ w czwartek nie odpowiedział  na nasze pytania w tej sprawie. Umowę odnośnie dystrybucji Playera z Canal+ zawarto jeszcze w czasie, kiedy przyszłość tej platformy była niepewna.
Zmiana strategii Warner Bros. Discovery

Po fuzji Warner Media z Discovery i powstaniu Warner Bros. Discovery skłaniano się ku postawieniu na jeden silny serwis streamingowy. Miał być nim Max, łączący treści TVN i Warner Bros. Discovery. Player miał być darmowym serwisem, dlatego przez jakiś czas nie sprzedawano w nim pakietów z kanałami linearnymi nowym klientom.

Z czasem pakiety z kanałami i subskrypcja roczna powróciły. Rozważano wówczas sprzedaż TVN wraz z Playerem. Do serwisu zaczęły trafiać dodatkowe treści, niedostępne na platformie Max. Ostatecznie WBD zdecydował, że sprzedaży TVN nie będzie. Chce równolegle rozwijać kilka platform streamingowych. W Polsce to Max (wkrótce ponownie HBO Max), Player i TVN24+, która zastąpiła TVN24 Go.

Jakie kanały są świadczone przez Canal+ promocyjnie?

Player nie jest jedyną usługą świadczoną przez Canal+ promocyjnie. –  Kanał Canal+ 4K Ultra HD świadczony do 31.12.2026 r. Kanały Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4 oraz kanały Canal+ Extra świadczone do 30.06.2027 r. W przypadku przedłużenia okresu ich świadczenia będą one świadczone promocyjnie, a ich udostępnienie i wycofanie nie będzie wymagało poinformowania ani uzyskania zgody abonenta i nie będzie stanowiło zmiany warunków umowy – czytamy na stronie internetowej nadawcy.

Canal+ nie wyklucza rebrandingu Canal+ 4K Ultra HD. Prawa do PKO BP Ekstraklasy oraz Ligi Mistrzów UEFA obowiązują do końca sezonu 2026/2027, stąd zapisy dotyczące Canal+ Sport 3, Canal+ Sport 4, a także stacji Canal+ Extra. Wcześniej podobne zapisy dotyczyły Viaplay, który z końcem czerwca zakończył działalność w Polsce. W Canal+ pojawił się jednak katalog Viaplay Filmy i Seriale.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV

Trzy kanały z koncesjami. KRRiT daje więcej czasu Kanałowi Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS