SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ Polska wyceniony na 2,73-3,02 mld zł

Santander BM, wchodzący w skład konsorcjum oferującego akcje Canal+ Polska w planowanej ofercie publicznej, wycenia spółkę na 2,73-3,02 mld zł.

Wycena została wykonana trzema metodami: porównawczą (wartość 2,73 mld zł), zdyskontowanych przepływów pieniężnych (2,85 mld zł) i zdyskontowanych dywidend (3,02 mld zł).

Analitycy Santander BM prognozują, że w 2020 roku przychody Canal+ Polska wzrosną o 6,1 proc. rok do roku, do 2,43 mld zł, a wynik EBITDA będzie o 6,3 proc. wyższy niż przed rokiem i sięgnie 387 mln zł. W 2021 roku Santander BM szacuje przychody na 2,47 mld zł, a EBITDA na 382 mln zł, a w 2022 roku odpowiednio na 2,547 mld zł i 400 mln zł.

Autorzy raportu, oceniają, że atutami spółki są: rosnące przychody na abonenta (ARPU), własny serwis internetowy OTT, możliwości przejęć oraz solidna stopa dywidendy. Jednocześnie analitycy wskazali w raporcie, że inwestycja w akcje spółki nie wiąże się z typowymi obecnie dla branży telekomunikacyjnej czynnikami ryzyka, czyli przyszłymi wydatkami na częstotliwości 5G oraz wymianę dostawcy sprzętu telekomunikacyjnego.

Canal+ Polska, dostawca płatnej telewizji, ogłosił w czwartek zamiar przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej na GPW w Warszawie.

Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje, będące w posiadaniu dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Groupe Canal+, będące częścią koncernu Vivendi, posiada obecnie ok. 51 proc. akcji spółki, TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc.

Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i JP Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Biuro Maklerskie.

Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. (z wyłączeniem OTT), obsługującym na koniec czerwca 2020 roku około 2,7 mln abonentów.

Spółka jest operatorem platformy Canal+, czyli płatnej telewizji, oraz zajmuje się dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat. Sieć sprzedaży detalicznej Canal+ Polska obejmuje 575 punktów.

Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2019 roku do 2,291 mld zł z 2,146 mld zł w roku 2017 (CAGR w wysokości 3,3 proc.). Jak podano, wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększenia bazy klientów, dalszego zwiększania poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium, wzrostu przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych oraz z konsolidacji przychodów Kino Świat od listopada 2019 roku. EBITDA wzrosła w 2019 roku do 364,2 mln zł z 314,8 mln zł w 2017 roku (CAGR 7,6 proc.).

W br. wzrost wpływów i zysku

Canal+ Polska nie upublicznił jeszcze swojego prospektu emisyjnego, natomiast w komunikacie prasowym podał podstawowe dane finansowe z pierwszej połowy br. Przychody firmy w ujęciu organicznym zwiększyły się rok do roku o 2,8 proc.

Z kolei zysk EBITA poszedł w górę ze 124 do 163,1 mln zł, a zysk EBITDA - ze 195,7 do 254,5 mln zł. Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.

- Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki Canal+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3 proc., a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3 - dodaje Edyta Sadowska, prezes firmy.

Canal+ kupił Kino Świat, uruchomił dwa serwisy VoD

Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.

Jednocześnie firma po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupiła 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.

W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.

Wiosną br. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska wyceniony na 2,73-3,02 mld zł

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niewchodzewto
To schyłkowy biznes, nie ma porównania do Allegro.
odpowiedź
User
bredny
Canal+ zanotowała wzrost abonentów z 2,1 mln na 2,7 mln w ciągu ostatniego roku. Na pewno pomogła w tym dobra kampania promocyjna na 25 lecie. A gdyby pozyskali Ligę Mistrzów i La Liga od sezonu 21/22 to mają jak w banku 3 mln w przyszłym roku
odpowiedź
User
M
Canal+ zanotowała wzrost abonentów z 2,1 mln na 2,7 mln w ciągu ostatniego roku. Na pewno pomogła w tym dobra kampania promocyjna na 25 lecie. A gdyby pozyskali Ligę Mistrzów i La Liga od sezonu 21/22 to mają jak w banku 3 mln w przyszłym roku

Nie wiadomo skąd ta liczba 2,7 mln. Bardzo możliwe, że wzorem Cyfrowego Polsatu wliczono usługi multiroom. I to by się zgadzało, bo usługi multiroom stanowią około 20-25% ogólnej liczby RGU dla płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu. Odliczając te 20-25% od 2,7 mln podanego przez C+ wychodzi jak w poprzednich latach ok. 2,1 mln.
odpowiedź