SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Caroda wprowadza na polski rynek nowy format reklamy wideo, który może zrewolucjonizować podejście do monetyzacji wideo

Caroda jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm AdTech zajmujących się reklamą wideo w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wprowadza na polski rynek reklamowy format, który przynosi znakomite efekty.

Efektywna monetyzacja powierzchni reklamowej dla wydawców internetowych

Głównym obszarem działalności Caroda jest monetyzacja powierzchni reklamowej wideo w środowisku internetowym. Narzędzia firmy umożliwiają zarządzanie kampaniami wideo - zakupionymi bezpośrednio i w modelu programatycznym. W jej ofercie można znaleźć unikalne formaty reklam wideo, najnowocześniejszą technologię yield dla reklamy wideo oraz rozwiązania dla wszystkich kanałów cyfrowych, w tym dla rozwijającego się rynku reklamy digital out-of-home (DOOH).

"Nasze usługi zaczęliśmy świadczyć w 2016 roku. Od tego czasu zdobyliśmy zaufanie kilkudziesięciu największych wydawnictw w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Cieszymy się, że wśród naszych klientów znalazły się firmy medialne z Polski, z którymi już współpracujemy lub współpracę nawiązujemy" - cieszy się z obecności na lokalnym rynku współzałożyciel i prezes zarządu Carody, Roman Mura.

Więcej wyświetleń za jedną cenę

Do podstawowych produktów spółki Caroda należą niewątpliwie formaty reklamy wideo, zarówno w playerach wideo, takich jak Instream, jak i poza nimi, gdzie znaczącą rolę odgrywa format Outstream. Ten format przeznaczony jest dla treści poza playerem wideo, na przykład w środku artykułu. Caroda oferuje go w kilku wariantach, z których najbardziej efektywny - Outstream Carousel - jest obecnie oferowany lokalnym firmom medialnym.

Jego główną zaletą jest to, że na jednej pozycji reklamowej można jednocześnie odtwarzać kilka reklam wideo, ponieważ spoty reklamowe są wyświetlane jeden po drugim w tzw. karuzeli. Ta funkcjonalność generuje wyższe obroty dla wydawcy. Według danych firmy Caroda, jest to wzrost o 45% w porównaniu ze standardowym formatem Outstream, który oferuje firma. Jednak również reklamodawcy uzyskują korzyści z tego rozwiązania. Płacą tylko za jedną emisję, nawet jeśli ich reklama jest wielokrotnie odtwarzana w Outstream Carousel. Wspomniany format zazwyczaj automatycznie powtarza reklamę, co ma również pozytywny wpływ na brand awareness marki reklamodawcy. Jak podaje firma, porównanie danych ze standardowym formatem Outstream pokazuje, że Carousel osiąga o 48% wyższy współczynnik interakcji.  

"Istnieje wiele formatów, z których wydawcy mogą korzystać. Z każdym nowym formatem, który wprowadzamy, zwiększamy skuteczność reklamy wideo. Przykładem tego jest Carousel. Ponadto gwarantujemy zgodność z normami IAB. Dzięki tym standardom wydawca jest wiarygodny dla reklamodawcy, a reklamodawca wie, że nie traci swoich pieniędzy" - wyjaśnia Roman Mura.

Standardy IAB to podstawa

W przypadku formatów reklamowych Caroda będąc członkiem IAB, stosuje się do ich standardów w następujący sposób: Odtwarzanie filmu rozpocznie się dopiero wtedy, gdy jego zawartość będzie widoczna na ekranie w co najmniej 50%. Poza tym obszarem obraz wideo jest wstrzymywany i nie jest odtwarzany. Równocześnie dopiero po dwóch sekundach odtwarzania wideo nalicza się opłaty za wyświetlenie. W takim wypadku jest to zawsze widoczne wyświetlenie.    

Te warunki i ustawienia są mile widziane przez wydawców, którzy korzystają z usług Carody. Czech News Center, trzeci co do wielkości wydawca w Republice Czeskiej, postrzega współpracę z Caroda w następujący sposób: "Caroda oferuje skuteczne rozwiązanie, które umożliwia łączenie sprzedaży bezpośredniej z programmatic w celu efektywnej monetyzacji powierzchni reklamowej wideo. Doceniamy dużą elastyczność, profesjonalne wsparcie, łatwość obsługi i postępujący rozwój platformy Caroda. W rezultacie zwiększyliśmy wykorzystanie zasobów wideo Outstream o ponad 50%."

Więcej informacji.