SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„CD-Action” umocnił się na lidera sprzedaży wśród pism komputerowych

W sierpniu 2016 roku prawie wszystkie magazyny komputerowe i o grach zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „PC Format”. Jedyny wzrost zanotował będący liderem zestawienia „CD-Action”.

Article

Sprzedaż ogółem magazynu „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 89 761 egz., czyli o 4,45 proc. więcej niż w sierpniu 2015 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął „PC Format” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 42 502 egz., po spadku o 25,38 proc. - największym w zestawieniu.

Na trzeciej lokacie znalazł się „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w analizowanym miesiącu zmniejszył się o 6,93 proc. do 35 259 egz.

Najsłabiej zaś wypadł „Chip” (Grupa Burda), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 11,06 proc. i wyniosła 8 769 egz.

ZKDP

sierpień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

127 969

89 761

89 761

129 996

85 936

85 936

4,45%

PC Format

89 869

42 502

42 502

117 992

56 955

56 955

-25,38%

Komputer Świat

52 998

35 353

35 259

51 982

37 950

37 886

-6,93%

Chip

12 400

8 769

8 769

16 000

9 859

9 859

-11,06%

W sierpniu 2015 roku w porównaniu do poprzedniego miesiąca prawie wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży, a najwięcej zyskał tutaj „CD-Action” - było to 30,96 proc.Jedyny spadek, wynoszący 0,98 proc., odnotował tutaj „Chip”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

CD Action

127 969

89 761

89 761

120 000

68 539

68 539

30,96%

PC Format

89 869

42 502

42 502

99 973

37 187

37 187

14,29%

Komputer Świat

52 998

35 353

35 259

51 993

30 826

30 734

14,72%

Chip

12 400

8 769

8 769

12 800

8 856

8 856

-0,98%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „CD-Action” umocnił się na lidera sprzedaży wśród pism komputerowych

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nic nowego
cd action to marka i dobre dziennikarstwo
8 8
odpowiedź
User
gracz
cd action to marka i dobre dziennikarstwo


Pisanie o grach, nawet codziennie i przez wiele lat, to pisanie o grach a nie dziennikarstwo. CDA zła nie jest ale sprzedaje się tylko dzięki płycie z grami, samego pisma nikt by nie kupował bo recenzje i zapowiedzi można przeczytać w necie.
10 11
odpowiedź
User
Fx
Chip - 8 769 egz...jaki jest cel utrzymywania tego przy życiu?
CD-Action tylko z płytą...gołe miesięczniki kosztują 8-20zł. Magazyny muzyczne bez płyt jakoś się sprzedają.
Poza tym o ile w kwestii tematyki komputerowej jest wiele specjalistycznych stron, portali, blogów to nie dotyczy to wszystkich dziedzin.
Biografia, aktualny wywiad, rzeczowy artykuł liczący kilka stron to jednak nie to samo co krótki news.
Ale im młodsi tym rzadziej czytają i głównie krótsze teksty.
Może społeczeństwa stają się coraz głupsze.
10 8
odpowiedź
User
Yo Dah
cd action to marka i dobre dziennikarstwo


Pisanie o grach, nawet codziennie i przez wiele lat, to pisanie o grach a nie dziennikarstwo. CDA zła nie jest ale sprzedaje się tylko dzięki płycie z grami, samego pisma nikt by nie kupował bo recenzje i zapowiedzi można przeczytać w necie.


Kompleksy jakoweś wyczuwam. Przeszłość nieudaną widzę, choć ciemna moc obraz mąci :)
9 9
odpowiedź