SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ciekawość to według Polek pierwszy stopień do wiedzy

Polki oceniają jako pierwszy stopień nie do piekła, lecz do wiedzy i przygody. Według respondentek ciekawość pomaga zrozumieć świat oraz mobilizuje do samodoskonalenia - wynika z badania TNS OBOP.

Ciekawość to według Polek pierwszy stopień do wiedzy

Badanie wykazało, że kobiety w Polsce oceniają ciekawość pozytywnie. Ciekawość to już nie pierwszy stopień do piekła, a do wiedzy (43 proc.), przygody (25 proc.) czy mądrości (12 proc.).

Tylko nieliczna grupa respondentek kojarzy ciekawość z negatywnymi emocjami: tragedią – 10 proc. oraz zdradą – 7 proc.

Respondentki wskazują pozytywne strony ciekawości. 63 proc. kobiet uważa, że ciekawość pomaga zrozumieć otaczający nas świat. Blisko 50 proc. przyznaje, że to właśnie ciekawość mobilizuje do samodoskonalenia oraz powoduje zmiany w życiu.

 

Ponad 60 proc. ankietowanych ocenia pozytywnie ciekawość u innych kobiet. Zaledwie 5 proc. uznało, że jest ona zjawiskiem zdecydowanie negatywnym.

 

Polki mają bardzo zachowawcze, racjonalne podejście do zaspokajania własnej ciekawości. Ponad połowa z nich nie działa spontanicznie, zawsze kalkulując zyski i straty danej decyzji czy działania.

 

Pomimo tego, że Polki oceniają ciekawość jako zjawisko pozytywne, motywujące do działania i pozytywnych zmian w życiu, wciąż dostrzegają negatywne aspekty ciekawości.

81 proc. kobiet pytanych o negatywne strony ciekawości uznało, że jest cienka granica między ciekawością, a wścibstwem. 47 proc. respondentek uważa, że ciekawość łączy się z chęcią ingerowania w czyjeś życie (58 proc. kobiet, które mieszkają same oraz 51 proc. respondentek nie posiadających partnera), 41 proc. zaś jest zdania, że przez ciekawość można kogoś urazić.

 

Blisko 70 proc. kobiet określa się jako osoby ciekawe. Tylko 3 proc. uważa zdecydowanie, że nie są ciekawe.

 

Polki deklarują, że charakter i osobowość mają większe znaczenie niż wygląd. Ciekawe kobiety wyróżnia także sposób życia – 21 proc., czy takie cechy jak spontaniczność, otwartość, optymizm – 13 proc.

 

Polki nie tylko uważają się za osoby ciekawe, ale są też zadowolone ze swojego życia i ról społecznych. 34 proc. kobiet nie jest ciekawych, jakby to było być kimś innym. Odsetek ten jest jeszcze wyższy wśród kobiet z wykształceniem podstawowym (42 proc.), posiadających dziecko (40 proc.) i mieszkających z partnerem (40 proc.).

 

Opinia innych jest dla kobiet szczególnie ważna. 63 proc. z nich chciałoby wiedzieć, co naprawdę myślą o nich koleżanki. Kobiety w mniejszym stopniu zainteresowane są życiem rodzinnym i zawodowym swych przyjaciółek (16 proc.) i ich życiem intymnym (13 proc.).

 

Blisko 64 proc. kobiet przyznaje, że są sytuację, kiedy zżera je ciekawość. Kobiety najczęściej nie mogą wytrzymać, gdy czegoś nie wiedzą - 19 proc. (22 proc. z wykształceniem średnim) lub gdy ciekawość jest związana z bliskimi osobami.

 

 

Ponad 50 proc. kobiet pytanych o swoją przyszłość jest ciekawych, czy uda im się zrealizować swoje marzenia. 17 proc. kobiet ciekawi natomiast, kim będzie ich dziecko (29 proc. wśród kobiet posiadających już dzieci oraz 27 proc. wśród mieszkających z partnerem).

 

Kobiety pozostające w stałych związkach najbardziej ciekawe są jak zmotywować swojego partnera do działań, czy innych zachowań, na których im zależy. Singielki ciekawe są natomiast jak wzbudzić w mężczyznach zainteresowanie.

 

Z badania wynika, że kobiety są zadowolone z własnego życia uczuciowego. Polki są szczęśliwe w swoich związkach i nie myślą o zmianie partnera. 46 proc. kobiet w ogóle się nie zastanawiało, jakby to było mieć romans. Odsetek ten jest jeszcze większy (50 proc.) wśród kobiet mieszkających z partnerem. Jedna na pięć kobiet nie mających stałego partnera jest ciekawa romansu z nieznajomym.

"Raport Ciekawości Redd`s 2011" został przygotowany przez ośrodek badawczy TNS OBOP z inicjatywy Ambasady Ciekawości Redd`s. Badanie zrealizowano w okresie od czerwca do sierpnia 2011 r. na grupie 1000 kobiet w wieku 18-35 lat. Projekt badawczy łączył metodologię badań jakościowych i ilościowych oraz składał się z 3 etapów: fora internetowe, reprezentatywne badanie ilościowe na 1000 kobiet realizowane metodą CAWI, blogi internetowe (na których kobiety prowadziły pamiętnik online, dzieląc się swoimi ciekawościami).

Raport jest jednocześnie zwieńczeniem ogólnopolskiej kampanii pod hasłem "Ciekawość pierwszy stopień do Redd’sa". Kampania rozpoczęła się wiosną br. i objęła spoty telewizyjne, działania BTL o charakterze eventowym, wsparcie PR oraz obecność marki w internecie (więcej na ten temat). 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ciekawość to według Polek pierwszy stopień do wiedzy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl