SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co nadawcy i operatorzy planują na 2009 rok?

Co wydarzy się w branży telewizyjnej w 2009 roku? Na pytaniaodpowiadają m.in.: Arnaud de Villeneuve (prezes Canal+ Cyfrowy),Andrzej Matuszyński (Cyfrowy Polsat), Simon Boyd (prezes UPCPolska), Mirosław Błaszczyk (prezes telewizji Polsat), JarosławBurdek (wiceszef TVP2), Izabela Wiley (dyrektor MTV Network Polska)oraz Grzegorz Piekarski (dyrektor Mastiff Media Polska).

wmSimon Boyd, prezeszarządu UPC Polska


Co wydarzy się w branży w 2009 roku

W roku 2009 nastąpi dalsza cyfryzacja branży komunikacjikablowej co niesie za sobą ogromny potencjał, nowe usługi dodane.Według danych opublikowanych ostatnio przez Cable Europe,zrzeszenie branżowe reprezentujące operatorów mających w swoimzasięgu ponad 70 mln gospodarstw domowych, w pierwszej połowie 2008r. liczba abonentów cyfrowej TV kablowej w Europie wzrosła o 18% do16,3 miliona użytkowników, dzięki ich migracji w stronę usługzaawansowanych. Jest to rekordowy wzrost segmentu TV cyfrowejeuropejskiej branży kablowej oraz dowód na to, że platformy kabloweoferujące usługi TV cyfrowej, internetu i telefonii przyciągająrzesze nowych klientów.


Nastąpi dalszy wzrost konkurencji na rynku - branża kablowakonkuruje z operatorami platform satelitarnych, telekomami,dostawcami usług IPTV, wkrótce ruszy TV mobilna i spodziewany jestrychły start naziemnej TV cyfrowej.


Ponadto, branżę operatorów komunikacji kablowej czekakonsolidacja, która jest nieunikniona w obliczu rosnącejkonkurencji i konieczności uzyskania efektu skali.


Plany na 2009 rok

Mimo kryzysu, patrzymy na rok 2009 z optymizmem. Jedną zostatnich rzeczy, z której ludzie będą rezygnować w czasie kryzysuto telewizja, Internet i telefon. Będziemy nadal rozwijać nasząofertę triple play i TV cyfrowej. Planujemy wprowadzenie usługiwideo na żądanie (VOD), zamierzamy nadal wyznaczać trendy wprędkościach internetowych oraz realizować naszą misję cyfrowegoświata, dla wszystkich.



wmAndrzej Matuszyński,członek zarządu Cyfrowego Polsatu


Co wydarzy się w branży w 2009 roku

W mojej opinii rynek płatnej telewizji będzie nadal rósł, wszczególności poprzez wzrost bazy abonentów platform satelitarnych.Nasycenie polskiego rynku usługami płatnej telewizji wynosi ok. 59%, co w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, gdzie średnia dlapięciu najbardziej rozwiniętych rynków płatnej telewizji wynosi90,6%, daje duże nadzieje na dalszy rozwój. Jednocześnie w dalszymciągu będzie się w Polsce rozwijała telewizja wysokiejrozdzielczości, co mam nadzieję będzie miało odzwierciedlenie wrosnącej liczbie programów i kanałów HD, dzięki którym operatorzyplatform satelitarnych będą mogli konstruować dla swoich abonentówcoraz ciekawsze oferty programowe.


Plany na 2009 rok

Ponieważ w naszej ocenie telewizja jako produkt masowy cieszysię niesłabnącym zainteresowaniem widzów i jest uniwersalną formąrozrywki, nie widzimy zagrożenia dla prowadzonej przez nasdziałalności ze strony kryzysu gospodarczego. W 2009 roku planujemykontynuować realizowaną przez nas strategię rozwoju, przedstawiającnaszym abonentów nie tylko nowe kanały telewizyjne, ale takżepotencjalnie nowe usługi, związane np. z łączeniem usługitelewizyjnej i telefonii komórkowej.



wmJoanna Pasynkiewicz,wiceprezes zarządu Aster


Co wydarzy się w branży w 2009 roku

W 2009 roku, na rynku telekomunikacyjnym, nadal dużą rolę odgrywaćbędzie wzbogacanie oferty o dodatkowe usługi. Firmytelekomunikacyjne będą zmierzać do oferowania Klientowi maksymalnejilości produktów. Priorytetem będzie szybkie zaspokajanie rosnącychoczekiwań oraz stałe udoskonalanie jakości Obsługi Klienta. Liczyćsię będzie doskonała jakość i zawartość oferty programowej iproduktowej, krótki okres oczekiwania na montaż usług, szybkośćreagowania w komunikacji z Klientem, wykorzystanie nowoczesnychkanałów sprzedaży. Niektóre firmy, będą rozbudowywać swoją ofertę ousługi, które do tej pory nie były w ich profilu. Dlatego uważam,że nadal będzie rosła rola dostawców takich jak np. ASTER,oferujących kilka usług w pakiecie. Jest to bardzo wygodne iprzynosi Klientom wymierne korzyści. Nasi Klienci mają możliwośćłączenia różnych usług telekomunikacyjnych: telewizji,szerokopasmowego internetu, telefonii stacjonarnej i komórkowej.Tym samym otrzymują jeden rachunek, korzystne bonusy w ramachłączenia różnych usług oraz kontaktują się poprzez jedną infolinięwe wszystkich sprawach. Na rynku usług telekomunikacyjnych ASTERjest pierwszą firmą, która oferuje pakiet czterech usługtelekomunikacyjnych (quadruple play) i gwarantuje pełen zakresusług dla domu i całej rodziny.

Dodatkowo, rozwój technologii powoduje wzbogacanie ofertyoperatorów o nowe funkcjonalności takie jak PVR (personal videorecorder) czy VoD (video on demand). Większą rolę odegrają zapewnenowe usługi, wynikające z konwergencji technologii np. telewizjamobilna.


Wierzę, że przyszły rok będzie dla ASTER tak samo dobry jakobecny. W 2008 roku wprowadziliśmy telewizję HD oraz telefoniękomórkową. Obecnie ASTER jest jedynym operatorem w Polsce, któryświadczy cztery usługi dla domu i rodziny. Już wkrótcezainaugurujemy usługę PVR, a w roku 2009, wprowadzimy VoD orazinternet mobilny.



wmArnaud de Villeneuve, prezeszarządu spółki Canal+ Cyfrowy


Co się wydarzy w branży w 2009 roku

Konkurencja między głównymi graczami na rynku będzie nadalbardzo silna. Biorąc jednak pod uwagę obecną dynamikę sprzedażyświadczącą o wciąż dużym popycie na usługi płatnej telewizjiniekoniecznie należy spodziewać się rychłej konsolidacji. Będziemyobserwować rozwój synergii pomiędzy usługami branżytelekomunikacyjnej i telewizyjnej. W 2009 powinny zapaść decyzjedotyczące projektu Naziemnej Telewizji Cyfrowej i telewizjimobilnej. Jeśli chodzi o kontent telewizyjny wciąż rozwijać siębędą kanały tematyczne i oferty typu "premium" jak choćby kanałyHD. Już teraz stwierdzamy wzrost zainteresowania abonentów ofertamiz "wyższej półki" - np. sprzedaż naszej Opcji HD przekroczyła już o50% zakładane plany.


Plany na 2009 rok

- udział w projekcie Cyfrowej Telewizji Naziemnej poprzezzaoferowanie jednego lub więcej kanałów FTA, a także jako operatoramultiplexu.

- dalszy rozwój techniczny - oferowanie nowych usług idoskonalenie właśnie uruchamianych (Multiroom, VOD)

- poszerzanie oferty programowej (nowe kanały HD,tematyczne...)

Co do kryzysu ekonomicznego, wierzymy, że nie dotknie onznaczącą płatnej telewizji. Cięcia na wydatki obejmą w przedewszystkim inne formy rozrywki (kino, teatr, wyjścia do restauracji,wyjazdy na wakacje). Telewizja jest rozrywką najbardziejzróżnicowaną i relatywnie najtańszą. Za cenę jednego biletu dokina, Cyfra+ oferuje 30 dni filmów, wydarzeń sportowych,dokumentów, programów dla dzieci, itp.



wmJanusz Kosiński,prezes zarządu Grupy Inea


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Myślę, że rok 2009 może być pierwszym rokiem przełomu, w którymwszyscy operatorzy, bez względu na historyczne korzenie, zacznąbudować sieci NGN. Z jednej strony spowoduje to zatarcie różnictechnologicznych, a z drugiej - spowoduje kilkukrotny skokjakościowy.


Plany na 2009 rok


W planach na nowy rok INEA ma rozpoczęcie budowy sieci NGN,rozszerzenie zakresu świadczonych usług o ofertę skierowaną doklientów biznesowych i korporacyjnych oraz uruchomienie usług nażądanie. Ponadto, inwestujemy coraz odważniej w sieci szkieletowe,łączące nasze lokalizacje na terenie Wielkopolski.


Ze względu na specyfikę naszych usług kryzys powoduje mniejsząskłonnością do zakupów wyrafinowanych serwisów. Innym dotkliwymskutkiem będzie na pewno zmniejszenie inwestycji na nowychterenach. Kryzys w budownictwie to także kryzys w poszerzaniuzasięgu naszych sieci.




Arkadiusz Taciak, channel manager NBCU Global NetworksPolska


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Przyspieszy cyfryzacja sieci kablowych. Jeśli TP SA wejdziebardziej dynamicznie na rynek usług tv może spowodować trochęzamieszania. Jeśli utrzyma się wysoki kurs walut nastąpić możespowolnienie zmian w ofertach programowych.


Plany na 2009 rok

Planujemy dalsze rozwijanie naszych aktywności w Polsce ibardziej dynamiczny wzrost dystrybucji naszych kanałów, którewysoko oceniane są przez rynek branżowy i coraz bardziejrozpoznawalne.

Czy kryzys wpłynie na sytuacje firmy to zależy czy kryzys będziesię pogłębiał.




wmMirosławBłaszczyk

Prezes Zarządu Telewizji Polsat




Plany na 2009 rok


Oczywiście wzmocnienie pozycji w grupach docelowych, ale takżezwiększenie zasięgu i udziałów naszych kanałów tematycznych.

Mamy też plany uruchomienie nowych kanałów. Wkrótce ogłosimy naszeszczegółowe plany w tym zakresie.









wmMarek Szafarz,dyrektor marketingu TVN


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Branża będzie odzwierciedleniem ogólnej sytuacji ekonomicznej naświecie. Czeka nas optymalizacja kosztów i zarządzanie w dobieniepewności. W mojej ocenie rynek wykaże tendencje spadkową.


Plany na 2009 rok


Jak każde przedsiębiorstwo analizujemy otoczenie rynkowe,planujemy kilka scenariuszy rozwoju sytuacji i dbamy o dyscyplinę wzakresie kosztów. Naszym podstawowym celem biznesowym jestutrzymanie - mimo kryzysu - rentowności na wysokim poziomie.






wmKatarzyna Wyszomirska,dyrektor pionu marketingu telewizji Polsat


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Utrzyma się sukcesywny spadek roli anten ogólno-tematycznych narzecz intensyfikacji i rozbudowywania portfolio kanałówtematycznych. Oznacza to jeszcze większe profilowanie się widowni ijeszcze większą rywalizację zwłaszcza w sektorze stacjiogólnopolskich. W obliczu cyfryzacji mediów, której konsekwencjąjest m.in. możliwości indywidualnego wyboru przez widza danegoprogramu nie tylko poprzez kanał telewizyjny największa konkurencjabędzie dotyczyła wciąż treści i jakości oferty programowej. Wniedalekiej przyszłości nasz widz nie będzie tylko biernym odbiorcątelewizyjnej rzeczywistości, ale w pewnym sensie twórca "własnego"medium. Oczywisty jest również dalszy intensywny rozwój i synergiaInternetu, telefonii mobilnej i telewizji.


Plany na 2009 rok


Zachwianie gospodarcze, które dotknie wszystkich sektorów nieominie także i rynku telewizyjnego, chociaż trudno jest w tejchwili ocenić w jakim stopniu odczujemy skutki recesji. Pokażą topierwsze miesiące przyszłego roku. Mimo wszystko w 2009 rokuplanujemy wprowadzanie kolejnych kanałów tematycznych,zintensyfikowanie i rozszerzenie obecności kontentu Polsatu wobecnych, jak i nowych kanałach dystrybucji, jak choćby winternecie poprzez aplikację IPLA - autorski programRe:define.





wmIzabela Wiley - DyrektorGeneralna MTV Network Polska


Co wydarzy się w branży w 2009 roku

W obecnej sytuacji, kiedy większość mediów zmaga się ze skutkamikryzysu gospodarczego, trudno jednoznacznie przewidzieć, jakrozwinie się rynek w 2009 roku.


Jednym z trendów będzie dalszy, ale już nie tak intensywnywzrost nowych technologii. Powstaną nowe portale wideo, telewizjeczy radia internetowe i ich hybrydy. Odbiorca- zwany równieżużytkownikiem - będzie mógł konsumować media w wybrany przez siebiesposób, gdziekolwiek się znajdzie w danym momencie.


Jeśli chodzi o standardowe media, prawdopodobnie nastąpi dalszywzrost telewizyjnych kanałów tematycznych, przystosowanych dokonkretnych potrzeb widzów. Możliwe, że reklamodawcy - chcąc wbardziej efektywnym stopniu wydawać swoje budżety - zechcą dotrzećdo bardzo specyficznej grupy odbiorców, którą zapewniają im właśniekanały tematyczne.


Już w tym momencie widać, że z kryzysu światowego wyjdązwycięsko tylko ci nieliczni i najsilniejsi - dotyczy to zwłaszczatych tradycyjnych mediów, takich jak prasa. Media będą zmuszone doznacznie większej konkurencji o względy odbiorców i reklamodawców,niż dotychczas. 2009 będzie więc trudnym rokiem dla branży.


Plany na 2009 rok


Dalszy kreatywny rozwój MTV Networks Polska - wzmacnianieistniejących już marek, poszerzanie portfolio o kolejne projekty,dynamiczny rozwój projektów internetowych - portalu wideoswitch2one czy portalu rozrywkowego Namierz gwiazdę. Wzbogacanieramówki naszych stacji o najlepsze, popularne na całym świecieprodukcje, ale dostosowane do potrzeb polskich widzów.





wmJarosław Burdek,wicedyrektor TVP2 do spraw rozrywki


Co wydarzy się w branży w 2009 roku

Cokolwiek się wydarzy to mam nadzieję, że nie będzie to pochodnaświatowego kryzysu finansowego. Na pewno trendem będą produkcjemniej kosztowne, za to z lepszym pomysłem, czyli duże wyzwanie dlakreatorów formatów.


Plany TVP2 na 2009 rok


Siłą Dwójki jest różnorodność, dlatego właściwie w każdejdziedzinie sztuki telewizyjnej przygotowujemy kilka bardzociekawych premier. Pierwsza z nich pojawi się już na przełomiestycznia i lutego, będzie to nowoczesna w formule i sposobierealizacji lista przebojów. Do kluczowych projektówprzyszłorocznych zaliczam także serial "Tancerze", nowy programrozrywkowy i teleturniej. Zamierzamy także uruchomić stałe pasmo zeznakomitymi dokumentami.




wmMaciej Grzywaczewski,wiceprezes zarządu ATM Grupa


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Przewidujemy, że w 2009 roku zaostrzy się rywalizacja pomiędzystacjami telewizyjnymi, które będą walczyć o widzów, a co za tymidzie wyniki oglądalności swoich programów. Wydaje się, że wofercie nadawców pojawią się nowe tematy serialowe i teleturnieje.Znaczny wpływ na taki dobór programów ma z pewnością tegorocznespowolnienie gospodarcze. Stacje telewizyjne być może będą musiałyograniczyć swoje inwestycje, zamawiając na najbliższe sezonyprodukcje, których realizacja nie wymaga wysokich nakładówfinansowych. Nie obawiamy się jednak takich zmian i jesteśmy gotowido realizacji programów, którymi z pewnością zainteresujemynadawców. Należy jednak pamiętać, że ostatnie słowo należy dowidzów - to od nich zależy, co w swojej ofercie zaprezentują stacjetelewizyjne.

Plany na 2009 rok

ATM Grupa przygotowuje obecnie 7 nowych produkcji serialowych. Wtym, w naszej ofercie z pewnością nie zabraknie takżeteleturniejów. Na tym etapie trudno jeszcze ocenić jak panująceobecnie spowolnienie gospodarcze wpłynie na wyniki finansowe ATMGrupy w 2009 roku, tym bardziej, że realizujemy dla polskichnadawców nowe programy, które będą emitowane w przyszłym roku.Jesienią przyszłego roku planujemy również premierę filmu "Miasto zmorza" opowiadającego o powstaniu gdyńskiego portu. Wierzymy, żeprodukcja spotka się z dużym zainteresowaniem publiczności.

W 2009 roku będziemy również kontynuowali prace związane zbudową nowoczesnego studia w Warszawie. Przewidujemy, żewarszawskie studio zostanie oddane do użytku w 2010 roku. Ponadto,zakupiliśmy od Sony nowoczesny wóz transmisyjny wyposażony wtechnologię HD, pozwalający na produkcję teleturnieji, reality-showi innych widowisk w najwyższej jakości. Pojazd trafi do ATM Grupyjuż w lutym 2009 roku.

W przyszłym roku zamierzamy kontynuować dotychczasową strategię,której głównym założeniem jest poszerzanie oferty produktowej orazinwestycje w zaplecze technologiczne.




wmRyszard Sibilski,dyrektor zarządzający Endemol Polska

Co wydarzy się w branży w 2009 roku

Prawdopodobnie nastąpi dalszy wzrost udziału w rynku nadawcówspoza 'Wielkiej Czwórki', głównie kanałów tematycznych orazmniejszych stacji, które powoli ale skutecznie podkradają widownięswoim wielkim konkurentom. Tendencja ta jest szczególnie widoczna wgrupie wiekowej 16-49 w dużych miastach (powyżej 100 tys.mieszkańców).


Jeżeli chodzi o trendy programowe, to spodziewam się, że na naszrynek trafi przynajmniej kilka formatów, cieszących się w tejchwili dużą popularnością na świecie, czyli programów tanecznych irandkowych. Po sukcesie programu 'Mam talent' pojawią się teżpewnie różnej maści talent shows.


Jednym z obszarów, w których można spodziewać się dynamicznegowzrostu, jest produkcja różnych form programowych na potrzebyinternetu. Serwisy tivi.pl czy wp.tv przetarły szlak dla tego typudziałalności, w przyszłym roku ten segment rynku może się rozwinąćna szerszą skalę.


Plany na 2009 rok


W 2009 roku planujemy realizację około 10 nowych projektów, wtym programów rozrywkowych, teleturniejów, projektów fabularnychoraz przeznaczonych dla Internetu i telefonii komórkowej. W tymmomencie nie mogę jednak zdradzić żadnych szczegółów. Jeżeli chodzio wpływ obecnego kryzysu gospodarczego na sytuację naszej firmy, to- biorąc pod uwagę mniejsze budżety nadawców w 2009 roku - będziemymusieli poszukać tańszych metod produkcji, zachowując jednocześniewysoką jakość naszych programów.



wmGrzegorz Piekarski, dyrektorzarządzający Mastiff Media Polska


Co wydarzy się w branży w 2009 roku


Najbliższy rok będzie rokiem programów opartych na prawdziwychemocjach prawdziwych ludzi. Dowodem na to są sukcesy produkcjiMastiff Media Polska: "You Can Dance - Po prostu tańcz!", "MamyMAMY", "Tak to leciało!" oraz "Co masz do stracenia?". Na drugiplan zejdą produkcje z gwiazdami w rolach głównych.


Plany na 2009 rok


W 2009 roku chcemy powtórzyć sukcesy ostatnich dwóch lat. Tooznacza nieustanne inwestycje w nowe formaty telewizyjne, a takżeutrzymanie i rozbudowa stałego zespołu specjalistów.

Dołącz do dyskusji: Co nadawcy i operatorzy planują na 2009 rok?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
QnsdkU mgfpbhtnzgzi, [url=http://bdlkcpzmhzru.com/]bdlkcpzmhzru[/url], [link=http://lsgpmkpgruko.com/]lsgpmkpgruko[/link], http://hblvrqsbmawc.com/
QnsdkU mgfpbhtnzgzi, [url=http://bdlkcpzmhzru.com/]bdlkcpzmhzru[/url], [link=http://lsgpmkpgruko.com/]lsgpmkpgruko[/link], http://hblvrqsbmawc.com/
odpowiedź