SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Credo tygodnika „Do Rzeczy”: zaufanie czytelników jest nadrzędnym celem redakcji

- Najważniejszym punktem odniesienia dla publicystów i dziennikarzy tygodnika będą czytelnicy. Zdobycie i zachowanie ich zaufania jest nadrzędnym celem redakcji - głosi credo „Tygodnika Do Rzeczy” podpisane przez naczelnego i wydawcę pisma.

Article

W credo jest mowa, że Do Rzeczy” będzie pismem konserwatywno-liberalnym. - Konserwatywnym, bo szanuje tradycję chrześcijańską, odwołuje się do sprawdzonych i trwałych zasad etycznych w życiu publicznym, przeciwstawia się eksperymentom społecznym, które podkopują i naruszają odziedziczony ład wartości, bo poważnie traktuje polską pamięć narodową, niepodległość państwa i jego podmiotowość - głosi credo tytułu. - Liberalnym, bo popiera wolność gospodarczą, docenia przedsiębiorczość i twardo będzie stawał  obronie nieskrępowanej wolności słowa oraz swobody debaty publicznej - czytamy dalej.

Redaktor naczelny i wydawca zapowiadają, że „tygodnik chce być wyrazistym głosem w polskiej debacie publicznej. - Głosem, który ma wpływ na opinię publiczną, który się słyszy i bierze pod uwagę. Ale ma to być głos niezależny, wolny od partyjnych uwikłań, reprezentujący interes ogółu - czytamy w credo.

- Dlatego redakcja, wydawca i dziennikarze zamierzają przestrzegać Kodeksu Dobrych Praktyk, dokumentu opracowanego i przyjętego w 2005 r. przez Izbę Wydawców Prasy, jak również szanować inne kodeksy i wysokie standardy związane z zawodem dziennikarza - jak np. Karta Etyki Mediów (Rady Etyki Mediów), czy Kodeks Etyki Dziennikarskiej (Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich) - głosi deklaracja.

Pod tekstem credo podpisy złożyli redaktor naczelny „Do Rzeczy” Paweł Lisicki oraz większościowy udziałowiec tytułu Michał M. Lisiecki.

„Do Rzeczy” zadebiutuje na rynku w piątek 25 stycznia br. w nakładzie 200 tys. egz. Tytuł tworzą głównie byli publicyści i dziennikarze „Uważam Rze” (więcej na ten temat)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Credo tygodnika „Do Rzeczy”: zaufanie czytelników jest nadrzędnym celem redakcji

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej
Dobre Credo. Klarowne, wyraziste i jest obietnica, ktora jako czytelnik moge weryfikowac. Taka otwartosc wydawcy i naczemlnego mi sie podoba! Powodzenia i oby bylo rzetelnie jak deklarujecie.
odpowiedź
User
Tomasz
Powodzenia! Jestem ciekaw jak "Do Rzeczy" będzie się czytać :-)
odpowiedź
User
paw
Oszołomy w formie.
odpowiedź