Tajemnica sukcesu Crowd Network. Oto jedna z najszybciej rosnących sieci podcastów

Crowd Network, założona w 2020 roku przez czterech byłych dziennikarzy BBC Sports, to dziś jedna z najszybciej rozwijających się sieci podcastów w Europie. Co roku podwaja swoje przychody, a w lipcu spodziewa się 100 milionów wyświetleń.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Tajemnica sukcesu Crowd Network. Oto jedna z najszybciej rosnących sieci podcastów

Kiedy Mike Carr, CEO i współzałożyciel Crowd, startował z firmą, rynek wyglądał zupełnie inaczej. – Pięć lat temu, kiedy ruszaliśmy, liczyło się tylko audio. Jeśli pomyślisz o branży podcastów na początku 2020 roku, to wszystko kręciło się wokół Spotify, które pompowało miliony funtów w firmy mające mnóstwo podcastów. Potem to szybko zniknęło – wspomina Carr, którego cytuje Press Gazette.

Początkowo, Crowd Network używało mediów społecznościowych głównie jako narzędzia do promocji swoich audycji, kierując słuchaczy do kanałów RSS. Dziś ten model to prehistoria. – To się absolutnie odwróciło: podcasty to teraz programy. Tak naprawdę nie nazywamy ich już YouTube. Nasze zespoły są zbudowane wyłącznie z producentów wideo i producentów mediów społecznościowych – wyjaśnia Carr.

Efekt tej zmiany może robć wrażenie. Crowd Network, odpowiedzialne za tak popularne serie jak “For The Love Of Rugby” z Danem Cole’em i Benem Youngsem czy “Joe Marler’s Things People Do”, notuje oszałamiające wyniki. Dwie z ich audycji – “For The Love Of Rugby” i ”For The Love Of Cricket” – mogą pochwalić się milionem odsłuchań miesięcznie każda. A prognozy na lipiec? Trzy miliony odsłuchań oraz imponujące 100 milionów wyświetleń w mediach społecznościowych.

Gwiazdy sportu jako maszyna do zasięgów Crowd Network

Sekretem, który napędza ten dynamiczny wzrost, jest sprytne wykorzystanie potencjału gwiazd sportu, które po zakończeniu kariery tworzą programy Crowd Network – zwraca uwagę branżowy Press Gazette. Marka stawia na model joint venture, w którym sportowcy stają się współwłaścicielami i partnerami biznesowymi. To nie tylko pozwala im rozwijać karierę po zejściu z boiska, ale także otwiera drzwi do ich ogromnych, lojalnych społeczności fanów w mediach społecznościowych.

– Kiedy włączasz kogoś do joint venture, zapraszasz go w zasadzie do swojego życia. Do życia zawodowego, osobistego, do wszystkiego. Musisz więc naprawdę ich zrozumieć, zanim cokolwiek zostanie podpisane – tłumaczy Carr. – Ludzie sportu to w większości konkurencyjne bestie i potrzebują zarządzania. Bez względu na to, jak mili są, muszą widzieć poprawę (…) muszą widzieć poprawę we wzroście podcastu – zaznacza.

Idealnym przykładem jest krykiecista Jos Buttler, który ma 3,5 miliona obserwujących na Instagramie i i ogromne zasięgi w Indiach. Wykorzystanie jego społeczności do promocji programów to potężna dźwignia. Podobnie jest z gwiazdami rugby, takimi jak Dan Cole i Ben Youngs, których autentyczność i popularność przekładają się na miliony zaangażowanych wyświetleń i odsłuchań. Dzięki ich personalnym markom, partnerstwa z takimi gigantami jak Red Bull, są dziś mocno skoncentrowane na wideo i social mediach, a YouTube stał się kluczowym kanałem monetyzacji.

Zmiana w algorytmach YouTube i Spotify stoi za sukcesem wartościowych podcastów

Steve Jones, dyrektor ds. contentu w Crowd Network, podkreśla, że zmiana w algorytmach platform takich jak YouTube i Spotify również odegrała kluczową rolę w sukcesie. – Myślę, że pięć lat temu mogłeś stworzyć najlepszą treść w branży podcastów, a była duża szansa, że nie zostanie ona odkryta – wskazuje Jones w rozmowie z Press Gazette i wskazuje różnicę w podejściu YouTube i Spotify na przestrzeni ostatnich lat. – Myślę, że bardziej niż kiedykolwiek, jeśli sportowiec ma dobry pomysł i tworzy dobry kontent, znajdzie swoją publiczność. To całkiem miłe, bo zdecydowanie nie zawsze tak było – dodaje.

Badanie wśród 4000 użytkowników Crowd Network ujawniło, że sposoby odkrywania ich podcastów są niezwykle zróżnicowane: 14 proc. dociera do nich przez Facebooka, 20 proc. za pośrednictwem Instagrama, a około jedna czwarta przez Spotify lub YouTube. – Żaden z nich nie dominuje – podsumowuje Jones, podkreślając wagę dywersyfikacji dystrybucji.

Rafał Badowski
Autor artykułu:
Rafał Badowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online