SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"

Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”, odchodzi z Agory - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W firmie pracowała 11 lat. Podjęła decyzję o odejściu, ale na razie nie zdradza planów zawodowych.

Danuta BregułaArticle

Danuta Breguła w ostatnich latach była kluczową menadżerką odpowiadającą za rozwój cyfrowy „Gazety”, za jej paywall i strategię subskrypcyjną. Od 2014 zajmowała się uruchomieniem i rozwojem modelu subskrypcyjnego kolejno w rolach kierowniczki rozwoju biznesu, dyrektorki strategii digital i przez ostatni rok dyrektorki strategii subskrypcyjnej „GW”.

Breguła kończy współpracę z Agorą z końcem maja

Jak się dowiedzieliśmy Breguła zakończy współpracę z Agorą z końcem maja 2021. Ze spółką była związana od 2009 r., a z zespołem „Gazety Wyborczej” - od 2014 r. Znajdowała się w ścisłym gronie osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemu limitowanego darmowego dostępu do treści „Gazety Wyborczej” i jej oferty płatnej prenumeraty cyfrowej. W kolejnych latach zajmowała się rozwojem propozycji dziennika dla użytkowników sieci i prenumeratorów cyfrowych, a także całościową strategią subskrypcyjną „Wyborczej”. W ciągu ostatnich dwóch lat ukończyła kursy dla menadżerów zajmujących się przemianą cyfrową mediów na Uniwersytecie w Oxfordzie i w Poynter Institute, a także program Center for Leadership.

- Jestem ogromnie wdzięczna za zaufanie i zadania powierzone mi przez wydawcę "Gazety Wyborczej", naczelnych i Agorę w okresie kluczowej transformacji biznesu. Jestem pewna, że przemyślana strategia, wyjątkowe dziennikarstwo i zdobywane nieustannie cyfrowe kompetencje przełożą się na szybkość dalszego rozwoju Wyborcza.pl - mówi Danuta Breguła. Na razie nie chce rozmawiać o swoich dalszych planach zawodowych.

- Danuta Breguła jest współtwórczynią sukcesu subskrypcyjnego "Gazety Wyborczej". Kiedy zaczynaliśmy razem transformację cyfrową "Wyborczej", nikt na polskim rynku nie wierzył w subskrypcje, a dzisiaj to najlepszy model biznesowy - nie tylko dla wydawców. Ubiegły rok był dla nas czasem dużego rozwoju. Jako organizacja jesteśmy dzisiaj już w innym miejscu, nie tylko dzięki wielomiesięcznej pracy w ramach GNI Subscriptions Lab a także, paradoksalnie, dzięki temu, że czasy są coraz trudniejsze, a "Gazeta" jest coraz bardziej potrzebna. Danucie życzymy sukcesów i trzymamy za nią kciuki - mówi Jerzy Wójcik, wydawca "Gazety Wyborczej".

W ostatnich latach sprzedaż subskrypcji „GW” szybko rosła – jak informuje „GW” na swojej pierwszej stronie ma obecnie 243 tys. subskrypcji. I jest pod tym względem liderem na polskim rynku.

Dotychczasowe stanowisko Danuty Breguły - dyrektora działu strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej” pozostanie na razie nieobsadzone. Natomiast jej obowiązki, w tym kierowanie zespołem działu strategii subskrypcyjnej, przejmie Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl, która obecnie nadzoruje ten dział.

W ostatnim czasie z „GW” odszedł publicysta Wojciech Orliński (został nauczycielem) czy felietonista Krzysztof Varga, przeszedł do „Newsweeka”.

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP” wynika, że w grudniu ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Wyborczej” wynosiło 64 586 egz. Według badania Mediapanel w styczniu br. Wyborcza.pl zanotowała 9,17 mln użytkowników i 31,5 proc. zasięgu.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 34,2 proc. do 193 mln zł, a jej strata netto wg nowego standardu rachunkowego MSSF 16 pogłębiła się z 3,1 do 9 mln zł

Dołącz do dyskusji: Danuta Breguła odchodzi z Agory. Odpowiadała za strategię subskrypcji "Gazety Wyborczej"

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bubu
Dziwne, ze tak dużo pożegnań z Agora i TVN-em. Czy to z powodu Covida ?
odpowiedź
User
Walar
Chyba kryzys jest większy niż się wszystkim wydaje.
odpowiedź
User
Z boku patrząc
Tak się chwalą tym subskrypcjami ze niby siódmy najlepszy wynik na świecie a odchodzi główny strateg tej koncepcji.
Chyba się GW sypie znacznie bardziej niż nam się wydaje.
odpowiedź