SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

DDB&Tribal zmienia strukturę, połączone działy strategii i obsługi klienta. Stawia na zespoły projektowe

Agencja DDB&Tribal wprowadza nową strukturę, bo - jak tłumaczy Szymon Gutkowski, jej managing director - dotychczasowy model i proces pracy nie przystaje do potrzeb klientów. Podstawową jednostką w firmie jest zespół projektowy.

Szymon Gutkowski Article

Wprowadzona właśnie struktura organizacyjna była testowana od lipca br. Dawne działy obsługi klienta i strategii zostały połączone funkcjonalnie w jeden obszar, a potem wzorem firm doradczych i kancelarii prawnych podzielone na trzy business&strategy unity. W miarę rozwoju agencji powoływane będą kolejne.

Szef bądź szefowie business unitu będą osobiście kontrolować obsługę swoich klientów, a co za tym idzie kluczowe decyzje będą podejmowane przez ludzi, którzy maja stały i bezpośredni kontakt z klientem.

Każdy unit jest  zarządzany przez jedną lub dwie osoby, jedną o profilu managerskim, a drugą strategicznym. W każdym z tych zespołów project managerowie/accounci będą pracować razem ze strategami. Unitami zarządzają: Jakub Eichelberger, executive business & strategy director (odpowiada również za dział brand innovations), Karina Komorowska jako executive business director) oraz Małgorzata Majcher, business & strategy director z Aleksandrą Sianecką na stanowisku executive business director.

Najważniejszym, obok kreacji, produktem agencji mają być innowacje w obszarze szeroko rozumianego UX i technologii. Istniejący od początku 2015 roku dział brand innovations pod kierownictwem Jakuba Eichelbergera wprowadził markę UX DDB&tribal. Drugą nogą brand innovations jest creative technology.

- Naszym najważniejszym produktem są zrealizowane i przynoszące efekty kampanie dla marek. Uważamy, że jeden dział kreacji, obsługujący wszystkich klientów,  działa jak tygiel wzajemnej inspiracji i rywalizacji kreatywnej, co zwiększa jakość naszych idei i pomysłów. Dlatego dział kreacji pozostaje bez zmian - mówi Szymon Gutkowski, managing director DDB&tribal.

Zwraca uwagę, że świat komunikacji przechodzi radykalne zmiany. Zwiększyła się ilość usług marketingowych, a co za tym idzie  ilość zależności pomiędzy nimi. Wraz z technologią rośnie stopień komplikacji. Jednocześnie rośnie tempo pracy. Stratedzy nie mogą być obecni tylko na początku procesu - dziś kampanię tworzy się w czasie rzeczywistym i wsparcie strategiczne potrzebne jest non stop. Kreacja nie może funkcjonować bez znajomości technologii i reguł, którymi rządzą się social media - musimy mieć ekspertów na wyciągnięcie ręki. Jeśli ktoś kiedyś uważał, że rola client service polegała na przekazywaniu informacji od klienta i z powrotem oraz utrzymywania dobrych relacji, to dziś byłby w głębokim błędzie. Menadżerowie w reklamie muszą prowadzić złożone projekty często w szalonym tempie - bez wiedzy merytorycznej i umiejętności zarządczych nie jest to możliwe. Do tego wszyscy gracze muszą zmierzyć się z wyzwaniem połączenia szybkości, jakości i dobrej ceny.

- Dlatego w DDB&tribal zmieniliśmy strukturę i proces pracy - budujemy agencję nowej generacji. Nie zmienia się nasze przekonanie, że dobre marki zasługują na wybitną strategię i wybijającą się kreację. Nie zmienia się nasze przekonanie że najlepsi powinni pracować wśród najlepszych w twórczej i dobrej atmosferze. Natomiast uważamy, że dotychczasowy model struktury i proces pracy większości agencji, nie przystaje do potrzeb klientów - uzasadnia Szymon Gutkowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: DDB&Tribal zmienia strukturę, połączone działy strategii i obsługi klienta. Stawia na zespoły projektowe

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
business&strategy unity, project managerowie/accounci, executive business & strategy director, brand innovations, business & strategy director, executive business director, UX, managing director - WOW! Więcej upchnąć dziwnych słów się nie dało?
11 9
odpowiedź
User
Kastory
Szybciej, taniej, więcej. No i fajnie!
12 9
odpowiedź
User
pele
Jakiż wyszukany korpo bełkot, chaepux bas!
14 9
odpowiedź
User
k
Przy tej ilości klientów ma to sens. :>
11 8
odpowiedź
User
OSKP
Kolejna na rynku próba stworzenia rewolucyjnej struktury. Życzę powodzenia (tak szczerze). Ale mam wrażenie, że ta propozycja jest przekombinowana i życzeniowa. Pod fasadą nowości i tak będą funkcjonować stare schematy. Klienci mają w dupie takie inowacje. Nie chcą zmieniać swoich przyzwyczajeń. Chcą pracować tak jak do tej pory, tylko taniej. Więc na polu bitwy pozostaną pewnie domy mediowe przejmujące kompetencje agencji (i pracowników) oraz małe butiki kreatywne oparte na 2-3 fachowcach, którzy po zdobyciu doświadczenia chcą pracować na własny rachunek, bez prezesów i sekretarek.
20 8
odpowiedź