SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Agencja DDB Warszawa ze wzrostem wpływów i zysku, wyszła na plus sprzedażowy

W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa - działająca pod marką DDB&Tribal - osiągnęła 65 mln zł wpływów, 1,5 mln zł zysku ze sprzedaży (wobec 2,08 mln zł straty rok wcześniej) oraz 11,72 mln zł zysku netto (w 2016 roku miała 8,76 mln zł zysku). Natomiast cała grupa kapitałowa DDB Warszawa (obejmująca większościowe udziały m.in. w Omnicom Media Group) zanotowała 595 mln zł wpływów sprzedażowych i 15,91 mln zł zysku netto.

Wpływy sprzedażowe agencji DDB Warszawa zwiększyły się w ub.r. z 60,79 do 64,96 mln zł, czyli o 6,8 proc. Nastąpiło to dzięki wzrostowi z 4,04 do 9,74 mln zł przychodów z jednostek powiązanych z agencją.

Z kolei koszty sprzedaży wzrosły z 53,49 do 56,33 mln zł, a koszty ogólnego zarządu zmalały z 9,36 do 7,15 mln zł. Łącznie wydatki firmy wyniosły 63,48 mln zł, wobec 62,85 mln zł rok wcześniej. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na wynagrodzenia, które w skali roku zwiększyły się z 49,18 do 52,37 mln zł. W agencji w ub.r. pracowało na stałe 85 osób.

W efekcie DDB Warszawa osiągnęła 1,47 mln zł zysku ze sprzedaży, wobec 1,06 mln zł straty rok wcześniej.

Nowi klienci, fokus na komunikacji internetowej

Zarząd firmy w sprawozdaniu wyliczył, że ub.r. dalej pracowała dla swoich dotychczasowych klientów, takich jak McDonald's Polska, Wrigley Poland, Unilever (marki: Lipton, Algida, AXE, Flora), Grupa Allegro, BGŻ BNP Paribas, Lactalis President, mBank, Pandora, Porsche, Huawei, ShowMax, Tchibo, Totalizator Sportowy i USP Zdrowie. Ponadto pozyskała nowych, m.in. firmy SEAT, Nationale Nederlanden i Medicus.

Kierownictwo agencji kontynuowało strategię mającą na celu zwiększeniu roli działów interaktywnych. W ramach tego procesu rozszerzono kompetencje działu brand innovations oraz UX. - Kontynuacja zmian struktury miała na celu wyjście naprzeciw nowym oczekiwaniom klientów, powiększenie udziału w rynku oraz wzmocnienie pozycji negocjacyjnych - podkreślił zarząd.

DDB Warszawa już ponad trzy lata temu połączyła się operacyjnie ze swoją agencją interaktywną Tribal DDB i zaczęła działać pod marką DDB&Tribal.

- W 2017 roku spółka kontynuowała prace związane z dalszym efektywnym wykorzystaniem programu Maconomy, które pozwoli wykorzystać potencjał Maconomy w zakresie zarządzania projektami oraz elastycznego raportowania na podstawie wybranych informacji z systemu - zaznaczyło kierownictwo agencji.

W ub.r. 7 mln zł na dywidendę, teraz zysk na kapitał rezerwowy

DDB Warszawa ma 100 proc. udziałów w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks Warszawa, 70 proc. udziałów w Omnicom Media Group (będącej wyłącznym właścicielem OMD, PHD i Easymedia), 48,3 proc. w BNA oraz 40 proc. w Corporate Profile Consulting. Z tej grupy zdecydowanie największy zysk netto w ub.r. (13,9 mln zł) osiągnęła Omnicom Media Group.

W ub.r. DDB Warszawa od jednostek powiązanych otrzymała 10,23 mln zł dywidend, wobec 10,89 mln zł rok wcześniej. Finalnie osiągnęła 11,72 mln zł zysku netto, o 2,96 mln zł więcej niż w 2016 roku.

Agencja w ub.r.  wypłaciła 7 mln zł dywidendy, z czego 3,85 mln zł trafiło do DHE Europe (to spółka holdingowa sieci DDB Worldwide), a po 1,05 mln zł otrzymali Paweł Kastory, Szymon Gutkowski i Marcin Mroszczak. DHE Europe ma 55 proc. udziałów spółki, a Kastory, Gutkowski i Mroszczak - po 15 proc.

Na koniec ub.r. spółka miała do rozdysponowania 3,5 mln zł z dywidend od Omnicom Media Group. Z kolei zeszłoroczny zysk DDB Warszawa ma zostać przeznaczony na pozostałe kapitały rezerwowe.

Członkowie zarządu agencji zarobili w ub.r. (licząc premię za zysk) 1,32 mln zł, wobec 1,37 mln zł rok wcześniej. W zarządzie oprócz Kastorego (jest prezesem), Gutkowskiego i Mroszczaka są Anna Magiera, Kenneth Hart i Dominic Nagy.

Cała grupa kapitałowa DDB Warszawa zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych z 537,74 do 595,01 mln zł, czyli o 10,6 proc. Jednocześnie koszty sprzedaży zwiększyły się o 10 proc. - z 497,11 do 547,02 mln zł. Zdecydowanie najwięcej wydano na usługi obce - nakłady w tym zakresie wzrosły z 478 do 529,08 mln zł.

W efekcie zysk grupy ze sprzedaży wyniósł 25,22 mln zł, wobec 18,73 mln zł rok wcześniej. Pozostałe parametry działalności (wpływy i koszty finansowe i pozostałe) nie zmieniły się znacząco w skali roku.

Zysk netto grupy DDB Warszawa wzrósł z 8,76 do 15,91 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Agencja DDB Warszawa ze wzrostem wpływów i zysku, wyszła na plus sprzedażowy

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dustman
Twarze tych panów nie sugerują niczego dobrego
odpowiedź
User
kam
Nowa strona ero,tyczna na której znajdziesz sasiadke.
Ponad milion ofert z całej Polski!

www.ftentdat.Ga
_________________________
Może to będzie Twój szczęśliwy dzień.
odpowiedź
User
kam
Nowa strona ero,tyczna na której znajdziesz sasiadke.
Ponad milion ofert z całej Polski!

www.ftentdat.Ga
_________________________
Może to będzie Twój szczęśliwy dzień.
odpowiedź