SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN

"Wieczór wyborczy" w TVP oglądało średnio 3,7 mln Polaków a w TVN 1,65 mln. Z reklam telewizja TVN zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł.

Prognozy wyników niedzielnych wyborów parlamentarnych polscy widzowie mogli śledzić w studiach wyborczych przygotowanych przez TVP1 oraz wspólnie przez TVN i TVN 24.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research rywalizację o widzów wygrała telewizja publiczna. Pierwszą część studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 - trwającego mniej więcej do godziny 23 -  oglądało średnio 3,7 mln Polaków którzy ukończyli 18 lat. W tym samym czasie relacje zorganizowaną przez TVN i TVN24 oglądało średnio 1,65 mln pełnoletnich Polaków.

      Total Individuals
Channel Start time End time AMR AMR % SHR %
TVP1 19:54:52 22:53:10 3 996 498 11,16% 26,63%
23:23:12 24:56:06 1 153 306 3,22% 27,14%
Average TVP1 3 022 503 8,44% 26,69%
TVN 19:50:05 23:11:14 1 696 618 4,74% 11,66%
Average TVN 1 696 618 4,74% 11,66%

Znacznie większa była liczba osób która choć na chwilę zechciała zapoznać się z tym co dzieje się w studiach wyborczych - zasięg studia wyborczego zorganizowanego przez TVP1 wyniósł 14,82 mln pełnoletnich Polaków, zaś zasięg audycji zorganizowanych przez TVN i TVN24  8,6 mln.

W czasie pierwszej godziny  (20-21) Studio wyborcze w TVP1 oglądało średnio 4,37 mln dorosłych widzów, zaś łączna widownia obu stacji TVN wyniosła w tym czasie średnio 1,83 mln. Co ciekawe w tym samym czasie (20-21) w TVP2 trwała końcowa relacja z finału ME siatkarek i przyciągnęła ona 4,69 mln dorosłych widzów.

Kolejna godzina studia wyborczego (21-22) to naturalny spadek widowni relacji wyborczych (odpowiednio TVP1: 3,71 mln, TVN i TVN 24 łącznie: 1,73 mln) TVP 2 zaś, mimo iż sam mecz zakończył się przed 21 i w tej godzinie nadawane były jedynie rozmowy i relacje po meczu, zebrała w tym czasie jeszcze 3,62 mln. dorosłych widzów.

Ostatnia godzina pierwszej części relacji wyborczych (22-23) to już tylko średnio 3 mln widzów TVP1 i 1,33 mln łącznie w obu TVN-ach. W tej godzinie łączna widownia TVP2 i Polsatu wyniosła 4,04 mln widzów.

Jak wynika  z tych samych danych telewizja TVN z reklam zarobiła 2 169 510 zł a TVP 1 tylko 334 900 zł. 

Wieczór Wyborczy w TVN oglądało więcej kobiet niż mężczyzn. W TVP 1 struktura widzów rozłożyła się niemal równomiernie.

Kanał Początek Koniec Profile  Profile DetailsVariable ADH %
TVP1 19:54:52 22:53:10 Sex Males 48,85%
Females 51,15%
Age 4-9 lat 1,06%
10-15 lat 2,75%
16 - 19 2,60%
20 - 24 2,96%
25 - 29 3,89%
30 - 34 4,76%
35 - 39 4,20%
40 - 44 6,93%
45 - 49 10,42%
50 - 54 9,80%
55 - 59 9,59%
60+ 41,03%
City size Rural 38,26%
< 50 tys. 25,45%
50-100 tys. 7,46%
100-200 tys. 6,92%
> 200 tys. 21,91%
Education Low 49,53%
Secondary 32,34%
High 14,32%
Other 3,81%
23:23:12 24:56:06 Sex Males 48,90%
Females 51,10%
Age 4-9 lat 0,63%
10-15 lat 2,06%
16 - 19 1,96%
20 - 24 4,28%
25 - 29 5,34%
30 - 34 8,41%
35 - 39 2,07%
40 - 44 10,16%
45 - 49 14,26%
50 - 54 9,62%
55 - 59 13,63%
60+ 27,58%
City size Rural 28,18%
< 50 tys. 28,40%
50-100 tys. 9,39%
100-200 tys. 8,75%
> 200 tys. 25,28%
Education Low 42,31%
Secondary 34,64%
High 20,36%
Other 2,69%
TVN 19:50:05 23:11:14 Sex Males 42,19%
Females 57,81%
Age 4-9 lat 0,57%
10-15 lat 3,97%
16 - 19 4,33%
20 - 24 4,39%
25 - 29 8,64%
30 - 34 7,33%
35 - 39 7,23%
40 - 44 8,34%
45 - 49 10,20%
50 - 54 12,23%
55 - 59 9,33%
60+ 23,44%
City size Rural 24,78%
< 50 tys. 19,61%
50-100 tys. 7,06%
100-200 tys. 10,64%
> 200 tys. 37,92%
Education Low 48,21%
Secondary 33,27%
High 13,97%
Other 4,55%

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Debata w TVP chętniej oglądana niż w TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl