SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DHL Polska z 1,62 mld zł wpływów i 22 mln zł zysku, dostarczył 81 mln zł przesyłek z e-sklepów

W ub.r. DHL Parcel Polska osiągnął wzrost przychodów o 11,5 proc. do 1,62 mld zł i spadek zysku netto z 31,96 do 21,81 mln zł. Firma dostarczyła 80,9 mln przesyłek z zakupami internetowymi, z których 7 mln odebrano w 8 tys. punktów obsługowych (to m.in. sklepy Żabka, Biedronka, Kaufland).

Article

Na zeszłoroczne przychody DHL Parcel Polska złożyło się przede wszystkim 1,62 mln zł ze sprzedaży usług: 1,05 mld zł ze sprzedaży krajowej i 576,08 mln zł z zagranicznej. Dodatkowo firma osiągnęła 883,2 tys. zł ze sprzedaży materiałów.

DHL Parcel Polska należy do Deutsche Post International. W ub.r. przychody firmy od podmiotów powiązanych z nią właścicielsko zwiększyły się z 341,93 do 350,94 mln zł, z czego te niemieckiego DHL Freight - ze 164,99 do 206,45 mln zł.

81 mln zł przesyłek z e-commerce, ponad 8 tys. punktów nadania i odbioru

Działalność DHL Parcel Polska składa się z dwóch podstawowych segmentów: parcel (transport w kraju przesyłek o wadze do 31,5 kg) oraz fracht (spedycja krajowa i międzynarodowa, w tym kolejowa i targowa).

W sprawozdaniu podała, że w ramach tego pierwszego pionu dostarczyła w ub.r. 80,9 mln przesyłek z zakupami internetowymi, a w ramach drugiego - 0,6 mln przesyłek.

DHL Parcel Polska obsługuje ponad 8 tys. punktów, w których można nadawać i odbierać przesyłki. To przede wszystkim sklepy (Żabka, Kaufland, Carrefour), saloniki prasowe Inmedio, Relay i 1minute oraz stacje paliwowe Shell. Firma podała, że w ub.r. w takich punktach nadano lub odebrano 7 mln przesyłek, o 370 proc. więcej niż w 2018 roku.

2,8 tys. pracowników

Wydatki operacyjne DHL Parcel Polska wyniosły w ub.r. 1,58 mld zł, co wobec 1,4 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,7 proc. To przede wszystkim koszty usług obcych, które poszły w górę z 1,1 do 1,25 mld zł.

Nakłady na wynagrodzenia poszły w górę ze 163,37 do 180,1 mln zł, na amortyzację - z 43,73 do 56,14 mln zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 19,3 do 20,53 mln zł. Natomiast koszty zużycia materiałów i energii zmniejszyły się z 25,25 do 24,47 mln zł.

W ub.r. w firmie pracowało średnio 2 851 osób, o 55 mniej niż rok wcześniej. Liczba pracowników w pionie operacji wzrosła z 1 988 do 2 224, w segmencie sprzedaży, marketingu i obsługi klienta - z 361 do 368, w finansach i administracji zmalała ze 138 do 135, a w pozostałych działach - z 419 do 124.

W ub.r. DHL przeznaczył 48,75 mln zł na niefinansowe aktywa trwałe, w tym 47,11 mln zł na środki trwałe, przede wszystkim urządzenia transportowo-sortujące (sortery, przenośniki, wózki paletowe, rollkontenery, ładowarki), urządzenia techniczne (klimatyzatory, urządzenia alarmowe, projektory) oraz sprzęt komputerowy. Firma uruchomiła nowy terminal w Sandomierzu i drugi w pełni zautomatyzowany terminal pod Warszawą i podpisała umowę na nowy terminal w Siedlcach.

Na br. firma planuje 52,47 mln zł nakładów inwestycyjnych, w tym 24,76 mln zł na urządzenia transportująco-sortujące, 10,1 mln zł na wyposażenie IT i 6,8 mln zł na budynki na gruntach własnych.

Zmalał zysk, 15 mln zł na dywidendę

Przy mniejszym wzroście przychodów niż kosztów operacyjnych pogorszyły się wskaźniki rentowności DHL Parcel Polska. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 50,54 do 39,57 mln zł, zysk operacyjny - z 54,99 do 45,23 mln zł, zysk brutto - z 43,77 do 32,08 mln zł, a zysk netto - z 31,96 do 21,81 mln zł.

W ub.r. firma zapłaciła 13,79 mln zł odsetek, wobec 14,15 mln zł rok wcześniej. Na koniec ub.r. miała 30,27 mln zł innych krótkoterminowych zobowiązań finansowych (rok wcześniej było to 28,16 mln zł) i 415,12 mln zł długoterminowych zobowiązań leasingowych (wobec 321,09 mln zł przed rokiem).

Deutsche Post International w drugiej połowie czerwca zdecydował, że z zeszłorocznego zysku netto DHL Parcel Polska 15 mln zł zostanie wypłacone w formie dywidendy, a 6,81 mln zł zasili kapitał zapasowy.

Koszty i ograniczenia wskutek epidemii

Po wybuchu epidemii koronawirusa DHL Parcel Polska wprowadził szereg zabezpieczeń sanitarnych dla swoich pracowników. - Opracowane zostały plany awaryjne oraz procedury postępowania w wyjątkowych sytuacjach, tak aby zapewnić klientom ciągłość świadczonych usług. W przypadku, gdyby zaszła potrzeba awaryjnego wyłączenia z procesu operacyjnego wybranej jednostki, każdy z obiektów jest dostosowany do przejęcia w takiej sytuacji obsługi dodatkowych przesyłek - opisano w sprawozdaniu.

Podano, że firma realizuje dostawy przesyłek do zdecydowanej większości krajów w Europie. - Z obsługi są wyłączone jedynie wybrane tereny lub usługi, w tym: część kodów pocztowych na terenie Włoch i Hiszpanii, przesyłki z usługą pobrania należności (COD) kierowane na Słowację, doręczenia przesyłek kierowanych do firm na terenie Austrii - zaznaczono.

DHL Parcel Polska prognozuje dalszy wzrost udziału międzynarodowych przesyłek ekonomicznych (drogowych) oraz wzrost importu z tytułu zakupów realizowanych za granicą. - Wiąże się to przede wszystkim z bardzo dynamicznym rozwojem segmentu e-commerce, ale także z rosnącym zaufaniem Polaków do zakupów w zagranicznych sklepach internetowych - uzasadniono.

Firma planuje otworzyć trzy nowe terminale: we Włocławku, Jeleniej Górze i drugi koło Gdańska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: DHL Polska z 1,62 mld zł wpływów i 22 mln zł zysku, dostarczył 81 mln zł przesyłek z e-sklepów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl