Discovery Communications kupuje Scripps Networks Interactive za 14,6 mld dolarów

Koncern Discovery Communications poinformował, że przejmuje za 14,6 mld dolarów Scripps Networks Interactive, właściciela m.in. Grupy TVN. Transakcja ma zostać zamknięta na początku 2018 r.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kwota transakcji wyniesie 14,6 mld dolarów, czyli 90 dolarów za akcję Scripps Networks Interactive. Transakcja ma zostać sfinalizowana na początku przyszłego roku. 90 dolarów to o 34 proc. więcej niż cena akcji z 18 lipca, kiedy koncerny zaczęły negocjacje. Za każdą akcję Discovery da 63 dol. w gotówce i 27 dol. w swoich akcjach. Umowa przewiduje również przejęcie 2,7 mld dol. długu Scripps.

Ofertę kupna Scripps złożył też Viacom Media, ale została ona odrzucona.

- Scipps jest jedną z najlepiej zarządzanych firm mediowych na świecie, ze znakomitymi zasobami, silnymi markami oraz popularnymi programami - uzasadnia to przejęcie David Zaslav, prezes i CEO Discovery Communications. - Nasz biznes polega na opowiadaniu świetnych historii, autentycznych postaciach i widzach z pasjami. Wierzymy, że dzięki połączeniu się ze Scripps stworzymy silniejszą, bardziej elastyczną i bardziej dynamiczną firmę z globalnymi zasobami treści, które mogą być w pełni optymalizowane i monetyzowane poprzez nasze połączone sieci, produkty i usługi - dodał.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/piotr-pietka-fuzja-scripps-networks-i-discovery-umocnilaby-pozycje-grupy-tvn ##

Scripps Networks Interactive jest nadawcą m.in. kanałów HGTV, Food Network, Travel Channel, Cooking Channel, DIY Network i Great American Country oraz wydawcą serwisu internetowego Food.com. Dwa lata temu koncern kupił Grupę TVN, za 52,7 proc. jej akcji zapłacił 854 mln euro, a resztą skupił od inwestorów giełdowych.

W ub.r. Scripps Networks Interactive zanotował 3,4 mld dolarów przychodów operacyjnych (o 12,7 proc. więcej niż rok wcześniej) i 847,4 mln dolarów zysku netto (po wzroście w skali roku o 8,9 proc.). Wiosną br. sprzedał Ringier Axel Springer Media za 185 mln zł pozostałe 25 proc. udziałów Grupy Onet. SNI wynosi obecnie ok. 9 mld dolarów.

Discovery Communications w ub.r. zanotował 6,5 mld dolarów wpływów (o 2 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 46 proc. na rynkach poza USA. W lipcu 2015 roku firma sfinalizowała przejęcie Eurosportu za niecały miliard euro. Jednocześnie kupiła prawa do transmisji w Europie w telewizji i internecie igrzysk olimpijskich, które odbędą się w latach 2018-2024. Kapitalizacja giełdowa koncernu wynosi ok. 15 mld dolarów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/scripps-networks-interactive-scripps-lifestyle-studios-tresci-do-internetu-takze-w-polsce ##

Firmy szacują, że wspólnie będą miały 20 proc. udziału w widowni płatnych kanałów telewizyjnych z reklamami w USA. Razem będą produkowały ok. 8 mln godzin własnych programów rocznie i miały w swoich zasobach ok. 300 tys. godzin różnych treści.

Koncerny oczekują, że synergie kosztowe wynikające z fuzji wyniosą ok. 350 mln dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii