Disney+ pojawi się w Polsce w połowie 2022 roku

Serwis streamingowy Disney+ zadebiutuje w Europie Wschodniej, w tym w Polsce, latem 2022 roku - ogłosił Bob Chapek, szef koncernu Disney. Globalnie platforma na początku lipca br. miała 116 mln subskrybentów, przez kwartał zyskała 12,4 mln.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Disney+ pojawi się w Polsce w połowie 2022 roku

Po miesiącach spekulacji na temat startu Disney+ w Polsce, koncern podał oficjalną datę wejścia platformy na nasz rynek podczas konferencji wynikowej za trzeci kwartał roku finansowego 2021.  

Od miesięcy mówi się, że do debiutu Disney+ w Polsce może dojść w 2021 roku, spekulowano nawet o dacie wrześniowej. O tym, że Disney+ może wejść niebawem do Polski, świadczyć mogło dodawanie polskich napisów do kolejnych tytułów z biblioteki serwisu.

Start Disney+ w Polsce w 2022 roku

Jak powiedział na konferencji wynikowej szef Disneya, Bob Chapek, start Disney+ w naszym regionie Europy koncern planuje na lato roku 2022. Chapek wyjaśnił, że opóźnienie spowodowane jest m.in. skutkami pandemii Covid-19.

- Przesunęliśmy datę premiery z końca 2021 r. na lato 2022 r., głównie po to, aby umożliwić rozszerzenie zasięgu, który obejmie część Bliskiego Wschodu i Afryki Południowej - wyjaśnia prezes Disney.

Informację potwierdziła portalowi Marta Szafrańska, odpowiedzialna za komunikację Disneya w naszym regionie.

- Z przyjemnością potwierdzamy, że Disney+ zadebiutuje w Polsce latem 2022 roku. Doceniamy cierpliwość fanów oczekujących wejścia Disney+ i dokładamy wszelkich starań aby wprowadzić do krajów Europy Środkowej i Wschodniej najwyższej jakości serwis - czytamy w komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Zasięg Disney+ zostanie  pod koniec października tego roku rozszerzony na całą Japonię, a w połowie listopada na dodatkowe rynki APEC, w tym Koreę Południową, Tajwan i Hong Kong.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/czy-disney-i-marvel-zrewolucjonizowali-telewizje-swoimi-serialami ##

Disney+ ma już 116 mln subskrybentów, niższe ARPU

W sprawozdaniu Disneya za miniony kwartał finansowy podano, że 3 lipca br. Disney+ miał 116 mln subskrybentów, wobec 57,5 mln pod koniec czerwca ub.r. i 103,6 mln na początku kwietnia br.

Z kolei liczba płacących użytkowników sportowej platformy ESPN+ zwiększyła się rok do roku z 8,5 do 14,9 mln, a wyłącznie internetowej oferty Hulu - z 32,1 do 39,1 mln.

grafika

Średni przychód miesięczny (ARPU) od subskrybenta Disney+ zmalał z 4,62 do 4,16 dolara. W przypadku ESPN+ nastąpił wzrost z 4,18 do 4,47 dolara, a w przypadku internetowej oferty Hulu - z 11,39 do 13,15 dolara.

grafika

Biblioteka i ceny Disney+  

Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. W bibliotece ma seriale, firmy i programy wyprodukowane m.in. przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars. - od „Królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków” po najnowszą produkcję ze świata Gwiezdnych Wojen - „The Mandalorian”.

Obecnie Disney+ jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

W tym roku Disney+ powiększył się też o kolekcję Star z tytułami głównie dla dojrzałych użytkowników. Są w niej dostępne tytuły wyprodukowane przez ABC, Freeform, FX, 20th Century Studios, 20th Television i Touchstone.

W Disney+ Star znajdziemy wszystkie odcinki seriali "24 godziny", "Lost" ("Zagubieni"), "Desperate Housewives" ("Gotowe na wszystko"), "The X-Files" ("Z archiwum X"), "How I Met Your Mother" ("Jak poznałem waszą matkę"), "Atlanta", "Prison Break" ("Skazany na śmierć"). Obok tego szykowane są serie Star Originals - "High School Drama Love", "Victor".

W USA od 26 marca 2021 roku miesięczny dostęp do Disney+ kosztuje 7,99 dolarów, a roczny 79,99 13,99 dolarów miesięcznie trzeba zapłacić za pakiet zawierający platformy Disney+, Hulu (w wersji z reklamami) i ESPN+.

Pakiet z Disney+, ESPN+ i Hulu bez reklam to koszt 18,99 dolarów miesięcznie. W Kanadzie dostęp do serwisu kosztuje 11,99 dolarów za miesiąc i 119,99 dolarów za rok, a w Wielkiej Brytanii 7,99 funtów za miesiąc i 79,90 funtów za rok.

Disney ze wzrostem wpływów i zyskiem

Przychody Disneya z usług mediowych świadczonych bezpośrednio klientom (OTT), czyli głównie platform streamingowych, w zeszłym kwartale finansowym wyniosły 4,25 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 57 proc., a strata operacyjna zmniejszyła się z 624 do 293 mln dolarów.

W przypadku telewizji linearnej kwartalne przychody zwiększyły się o 16 proc. do 6,95 mld dolarów, a z zysk operacyjny zmalał z 3,28 do 2,19 mld dolarów. Natomiast wpływy ze sprzedaży treści i licencji spadły o 23 proc. do 1,68 mld dolarów, a zysk operacyjny - z 316 do 132 mln dolarów.

Cały pion mediowy Disneya osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 12,68 mld dolarów i spadek zysku operacyjnego z 2,98 do 2,03 mld dolarów.

grafika

Mocno w górę poszły wyniki parków rozrywki koncernu, które wiosną ub.r. w większości krajów były zamknięte wskutek epidemii. Licząc ze sprzedażą produktów, ich przychody zwiększyły się rok do roku z 1,06 do 4,34 mld dolarów, a wynik operacyjny - z 1,88 mld dolarów straty do 356 mln dolarów zysku.

Łącznie kwartalne przychody Disneya wzrosły o 45 proc. do 17,02 mld dolarów, zysk operacyjny - z 1,1 do 2,38 mld dolarów, a wynik netto - z 4,72 mld dolarów straty do 923 mln dolarów zysku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online