SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Diversity' po raz szósty

Motorola kontynuuje przełamujący stereotypy płci program edukacyjny 'Diversity'.

Motorola  rozpoczyna szóstą edycję ogólnokrajowego programu edukacyjnego “Diversity”, skierowanego do uczniów polskich liceów i techników. Akcja ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta, do wyboru kierunków studiów związanych z informatyką. Głównym założeniem programu, zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, jest zmiana stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.

W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie strony internetowej, której tematem będzie “Świat bez słów”. W konkursie mogą wziąć udział 4-6 osobowe zespoły uczniów pod opieką nauczyciela. Minimum połowę grupy muszą stanowić dziewczęta. Nową, nieobowiązkową kategorią w konkursie jest “Najlepsza gra” - trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem tegorocznej edycji i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.

– Coraz większa popularność konkursu bardzo nas cieszy i świadczy o tym, że tego typu akcje są potrzebne. W ciągu pięciu lat trwania “Diversity” uczestniczyło w nim 4 tysiące uczniów. W 2000 roku, gdy ruszał program, dziewczęta stanowiły ok. 2% wszystkich osób studiujących informatykę na krakowskich uczelniach. Dzisiaj kobiety stanowią średnio 10% studentów informatyki na uczelniach w całej Polsce. Wierzymy, że akcja Motoroli również przyczyniła się do tego wzrostu – mówi Justyna Ożóg, koordynator projektu “Diversity”.

Dla uczestników konkursu Motorola przygotowała warsztaty przybliżające zagadnienia związane z metodologią i testowaniem projektu, a także językami programowania (m.in. HTML, DHTML i Java Script). Nowością będą zajęcia poświęcone tworzeniu gier oraz ergonomii stron internetowych.

Ceremonia wręczenia nagród odbędzie 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Nagrody zostaną rozdane w 4 kategoriach: “Najlepsza grafika”, “Najciekawsze ujęcie tematu”, “Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika” oraz “Najciekawsza gra”. Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.

Szczegółowe informacje dotyczące regulaminu konkursu, rejestracji, warsztatów i zdjęcia z ubiegłorocznych edycji dostępne są na oficjalnej stronie www.diversity.pl. Zgłoszenia chęci uczestnictwa będą przyjmowane do 13 marca 2006 roku.

Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: Magazyn Komputerowy “Enter”, Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett Packard, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Diversity' po raz szósty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl