SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca „Do Rzeczy” bez 10 proc. wpływów i prawie połowy zysku. PMPG i czołowi publicyści dostaną dywidendę

Spółka Orle Pióro, wydająca tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy”, w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 9,6 proc. do 12,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 668,5 do 385,8 tys. zł W całości zostanie wypłacony jako dywidenda: 81 proc. dostanie PMPG Polskie Media, a łącznie 19 proc. dziesięciu publicystów tygodnika.

Paweł Lisicki, redaktor naczelny "Do Rzeczy" i wiceprezes Orlego Pióra Article

Wpływy gotówkowe Orlego Pióra zmalały w ub.r. z 12,3 do 11,39 mln zł, a barterowe - z 1,11 mln zł do 731,7 tys. zł. Firma w sprawozdaniu nie podała, ile zarobiła ze sprzedaży egzemplarzowej „Do Rzeczy” i „Historii Do Rzeczy”, ile z reklam w ich wersjach drukowanych, a ile z reklam internetowych. Zaznaczyła natomiast, że skupiała się na rozwoju oferty internetowej, natomiast epidemia nadal ograniczała możliwości organizowania eventów.

Według danych PBC średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” w ub.r. wynosiła 28 396 egz., o 0,3 proc. więcej niż w 2020 roku. Natomiast serwis DoRzeczy.pl w czerwcu ub.r. odwiedziło 1,27 mln internautów, co dało 4,38 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).

Wpływy w ramach grupy kapitałowej PMPG Polskie Media skurczyły się z 3,45 do 1,74 mln zł. Na koniec ub.r. firma miała na rachunkach 2,61 mln zł, wobec 2,51 mln zł rok wcześniej.

W br. już dwukrotnie wzrosła cena egzemplarzowa „Do Rzeczy”: z 7,90 do 8,90 zł w styczniu, a do 9,90 zł w kwietniu.

Koszty spadły słabiej od wpływów

Wydatki operacyjne Orlego Pióra zmalały w ub.r. o 7,5 proc. do 11,97 mln zł. Koszty usług obcych spadły z 8,61 do 7,75 mln zł, a wynagrodzeń - z 2,76 do 2,68 mln zł.

Zmniejszyły się też pozostałe koszty operacyjne (z 334,5 do 79,3 tys. zł) i pozostałe wpływy operacyjne (z 544,4 do 340,4 tys. zł). Krótko po wybuchu epidemii wydawca w ramach tzw. tarczy finansowej otrzymał 659,5 tys. zł pożyczki, w maju ub.r. umorzono spłatę 45 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Publicyści „Do Rzeczy” z 73 tys. zł dywidendy

Zysk sprzedażowy Orlego Pióra zmniejszył się z 475,3 do 148,4 tys. zł, zysk operacyjny - z 685,1 do 409,5 tys. zł, a zysk netto - z 668,5 do 385,8 tys. zł.

81 proc. udziałów spółki ma PMPG Polskie Media, więc z zeszłorocznego zysku dostanie 312,5 tys. zł brutto. Pozostałe 73,3 tys. zł otrzymają publicyści „Do Rzeczy”: Paweł Lisicki (ma 6 proc. walorów, więc dostanie 23,1 tys. zł), Piotr Gabryel, Rafał Ziemkiewicz (po 2,4 proc., czyli po 9,2 tys. zł), Andrzej Horubała, Piotr Gociek i Cezary Gmyz (po 1,4 proc. i 5,4 tys. zł), Piotr Zychowicz, Piotr Gursztyn, Jacek Przybylski  i Piotr Semka (po 1 proc. i 3,8 tys. zł).

W marcu br. PMPG Polskie Media obniżyła z 11,95 do 8,72 mln zł wycenę posiadanych udziałów firmy Orle Pióro. W pierwszym kwartale br. zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 65,6 proc. do 11,04 mln zł i spadek zysku netto z 2,04 mln zł do 623 tys. zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Dołącz do dyskusji: Wydawca „Do Rzeczy” bez 10 proc. wpływów i prawie połowy zysku. PMPG i czołowi publicyści dostaną dywidendę

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Basia S
Smuteczek że nikt nie czyta pisowskich szmatlawcow.
11 15
odpowiedź
User
kwiatuszek
Smuteczek że nikt nie czyta pisowskich szmatlawcow.


a po wyborach odpłyną też wiadome reklamy i co wtedy? ;-)
8 14
odpowiedź
User
Greg
„ Natomiast serwis DoRzeczy.pl w czerwcu ub.r. odwiedziło 1,27 mln internautów” - to grubo na tle konkurencji!
10 5
odpowiedź