SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Drugi sezon programu „Sonda 2” śledziło 600 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

Drugi sezon „Sondy 2” śledziło średnio 601 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 3,16 mln zł.

 

dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVPdr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2016 roku pokazywany był na antenie TVP2 w soboty i niedziele około godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”).

Średnia widownia premierowych odcinków audycji w okresie od 3 września do 20 listopada br. wyniosła 601 tys. osób, co przełożyło się na 6,37 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 13 listopada br., który śledziło średnio 969 tys. widzów. Wszystkie trzy topowe wydania audycji, to emisje niedzielne.

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

13-11-2016

14:38:40

15:04:22

969 289

7,77%

09-10-2016

14:40:03

15:04:19

944 077

8,13%

06-11-2016

14:35:54

15:01:15

909 659

7,33%

Dla porównania pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca br., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.

TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” przegrała walkę o widza ze konkurentami w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który pokazywał wówczas powtórki programów „Top model”, „Azja Express” i „Mam talent!”, co przełożyło się na 9,57 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. „Hell’s Kitchen” i filmy fabularne; 8,95 proc. udziału), a trzecia - TVP1 (różne audycje, m.in. serial „Ojciec Mateusz”; 6,61 proc. udziału).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie 16-49 liderem był Polsat, mający nieco wyższy wynik niż TVN.

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

16-59

AMR

SHR %

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVN

903 334

9,57%

431 857

11,41%

611 539

11,02%

Polsat

844 615

8,95%

462 924

12,23%

583 569

10,51%

TVP1

623 569

6,61%

171 087

4,52%

289 049

5,21%

TVP2 - Sonda 2

601 218

6,37%

150 032

3,96%

280 540

5,05%

Wpływy z reklam pokazanych wokół 22 premierowych odcinków drugiej serii audycji wyniosły 3,16 mln zł. Dla porównania, pierwsza edycja (licząca 20. wydań) zarobiła z reklam 4,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.

W drugim sezonie programu nieznacznie zmieniła się jego formuła. Do każdego odcinka zapraszany był główny gość. Pojawiali się w nim m.in. młodzi naukowcy i dziennikarze naukowi.

Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 8,34 proc.

Dołącz do dyskusji: Drugi sezon programu „Sonda 2” śledziło 600 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Xxx
Szkoda, fajny program. Ale mam nadzieję, że będzie kolejna seria.
odpowiedź
User
Kama
Bardzo fajny program, formuła drugiego sezonu ciekawsza nawet niż pierwszego. Dlaczego przeniesiono go do innego pasma? Czy chodzi o to żeby widzowie niczego mądrego się nie nauczyli?
odpowiedź
User
krytyk
Ale nie obyło się też bez dziwnego zdejmowania odcinkow tego programu z vod. Prawda o tym, że wycinka w Puszczy Bialowieskiej jest niepotrzebna zabolala?
odpowiedź