Telewizja Republika w naziemnej telewizji cyfrowej w Warszawie i Wrocławiu

Telewizja Republika pojawiła się na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 w Warszawie i Wrocławiu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W Warszawie Telewizja Republika na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2 jest obecna na 23. pozycji na liście kanałów, natomiast we Wrocławiu - na 41.

Multipleks z testową emisją naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie DVB-T2 został uruchomiony na przełomie czerwca i lipca br. przez spółkę BCAST, przejętą wiosną ub.r. przez Grupę Polsat Plus. Testowa emisja ruszyła w czerwcu.

Które stacje na multipleksie DVB-T2 w Warszawie i Wrocławiu?

Na multipleksie DVB-T2 w Warszawie i Wrocławiu, według listy przekazane Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji, zaplanowano emisję kilkunastu kanałów.

Są to przede wszystkim stacje z Grupy Polsat Plus: Polsat HD, Polsat News HD, Polsat Sport HD, Polsat Sport Extra HD, Polsat Film HD, Polsat Cafe HD, Polsat Play HD, TV4 HD, TV6 HD, Super Polsat HD i TV Okazje, a także Telewizji Republika i TVL Lubin.

W drugim kwartale 2022 r. nastąpi zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce. Stosowane będzie kodowanie obrazu zgodnie ze standardem HEVC (występującym także pod nazwą H.265 lub MPEG-H część 2).

Zmiana dotyczy 13 mln gospodarstw domowych, które korzystają z naziemnej telewizji. Takie osoby powinny sprawdzić, czy ich telewizor lub tuner pozwala na odbiór DVB-T2/HEVC. Jeśli tak nie jest, to będą musiały wymienić telewizor lub kupić nowy tuner. Jego koszt nie przekracza zwykle 100 zł. Za kilkaset złotych są dostępne bardziej zaawansowane urządzenia, wyposażone dodatkowo w system operacyjny Android TV. Zaplanowano kampanię społeczną na ten temat.

TV Republika z 1,5 mln zł straty

W ub.r. przychody Telewizji Republika zmalały o 4 proc. do 15,68 mln zł, a strata netto - z 1,6 do 1,53 mln zł. W sprawozdaniu finansowym stacja zaznaczyła, że zarobiła m.in. na rządowych kampaniach społecznych dotyczących epidemii. Przez osiem lat działalności zanotowała łącznie 27,8 mln zł strat netto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day