SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwutygodniki people: „Gala” o 96 proc. do góry, „Party” liderem

Liderem sprzedaży w segmencie magazynów people w styczniu br. pozostało „Party”, a najwięcej zyskała zajmująca ostatnie miejsce „Gala”. Wydawana od listopada ub.r. „Grazia” uplasowała się za „Fleszem” i „Vivą!”.

okładka

okładka "Party"

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w styczniu br. wyniosła 404 100 egz. i była niższa o 6,7 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Magazyn ten utrzymał jednak pozycję lidera.

Na drugim miejscu uplasował się konkurencyjny dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek średniej sprzedaży ogółem wynoszący aż 31,3 proc. - do poziomiu 301 073 egz. Tytuł ten stracił najwięcej w zestawieniu. Jednak ze względu na spór Bauera i Kolportera jeden z trzech styczniowych numerów „Show” nie był w ogóle sprzedawany w sieci Kolportera (miał on sprzedaż ogółem na poziomie 161 tys. egz., podczas gdy dwa kolejne sprzedały się odpowiednio w liczbie 389 tys. egz. i 384 tys. egz.)

Na trzeciej lokacie z wynikiem na poziomie 257 225 egz. znalazł się magazyn „Flesz. Gwiazdy & Styl”. Jego średnia sprzedaż ogółem spadła w ciągu roku o 22,69 proc.

Ukazujący się od końca listopada ub.r. magazyn „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) uplasował się na pozycji piątej, a jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 228 162 egz. Jedno z dwóch styczniowych wydań tego pisma także nie było przed część okresu sprzedawane w sieci Kolportera.

Jedyny i wynoszący aż 96,45 proc. wzrost średniej sprzedaży ogółem zanotowała w styczniu br. „Gala” (G+J Polska). Jej wynik uplasował się na poziomie 159 663 egz.

Wirtualnemedia.pl styczeń
ZKDP 2013 2012
Tytuł Sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 404 100 433 124
Show 301 073 438 281
Flesz Gwiazdy & Styl 257 225 332 708
Viva 253 661 317 304
Grazia 228 162 -
Gala 159 663 81 275


W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący aż 52,6 proc., także zanotowała „Gala”. Natomiast najwięcej straciła „Grazia” (25,49 proc.). Tytuł ten poza mniejszą dostępnością w styczniu br., od czwartego numeru ukazuje się już w cenie 2,99 zł, podczas gdy na początku kosztował 2 zł. Jego wprowadzenie na rynek wspierała też duża kampania reklamowa (więcej na ten temat).

Wirtualnemedia.pl styczeń grudzień
ZKDP 2013 2012
Tytuł Sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 404 100 361 296
Show 301 073 401 528
Flesz Gwiazdy & Styl 257 225 223 418
Viva 253 661 183 534
Grazia 228 162 306 205
Gala 159 663 104 626


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people: „Gala” o 96 proc. do góry, „Party” liderem

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ruch ruch
Pamietajmy, ze styczen to okres konfliktu Bauera z Kolporterem. Wtedy ich tytuly nie byly normalnie dystrybuowane.
10 10
odpowiedź
User
:P
@Marjan - zona kupuje, to czytasz i wiesz?
10 10
odpowiedź
User
Marjan
Jestem kioskarzem:)
13 8
odpowiedź
User
Kioskarz Gocław
Kioskarz nie obraża czytelników. Skucha.
9 9
odpowiedź
User
Analityk
Czy ktoś mi wytłumaczy skąd tak duży skok sprzedażowy Gali? Za darmo ją rozdawali? Rodzina całego wydawnictwa kupowała? O co chodzi?
12 8
odpowiedź