SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec „Dzień dobry Polsko”. Tylko 100 tys. widzów, największą miały pierwsze odcinki

„Dzień dobry Polsko” po niemal roku emisji śledzi średnio 114 tys. osób. Odcinki magazynu pokazane w sezonie 2016/2017 miały 124 tys. widzów, a w sezonie 2017/2018 morning-show gromadzi 107 tys. oglądających - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

Poranny magazyn „Dzień dobry Polsko” na antenie Jedynki pokazywany jest na żywo w dni powszednie pomiędzy godz. 5.55, a 7.50. Średnia widownia 179 dotychczas pokazanych odcinków audycji (wyemitowanych w okresie od 27 lutego 2017 roku do 30 stycznia 2018 roku) wyniosła 114 tys. osób. Przełożyło się to na 5,03 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 3,53 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,04 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez dom mediowy Codemedia.

Cały pierwszy sezon morning-show (liczący 74 odcinki) pokazywany w okresie od 27 lutego do 14 czerwca ub.r. (program zaczynał się wtedy o 6.00) śledziło 124 tys. osób. Przełożyło się to na 5,08 proc. udziału w 4+, 3,30 proc. w 16-49 oraz 3,69 proc. w 16-59.

Z kolei pierwsze 105 odcinków drugiego sezonu „Dzień dobry Polsko” wyemitowane pomiędzy 28 sierpnia ub.r. a 30 stycznia br. (początek emisji o 6.00) oglądało 107 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 4,99 proc., 3,70 proc. i 4,29 proc. udziału. Oznacza to, że sezon do sezonu morning-show zanotowało spadek oglądalności w 4+, ale wzrosty w 16-49 i 16-59.

„Dzień dobry Polsko” pomimo względnie słabych wyników oglądalności (np. średnie dobowe udziały TVP1 w 2017 roku wynosiły odpowiednio 9,59 proc., 6,11 proc. i 7,30 proc.) podnosi wyniki oglądalności stacji w swoim paśmie względem 2016 roku. Wówczas Jedynkę w dni powszednie w paśmie od 6.00 do 7.50 śledziło 98 tys. osób, a udział stacji wynosił odpowiednio 4,34 proc., 2,96 proc. i 3,35 proc.

Do tej pory najwięcej widzów zgromadził odcinek z 8 marca ub.r., który zgromadził przed telewizorami 183 tys. oglądających. W rankingu top 20 najchętniej oglądanych odcinków 17 pozycji zajęły emisje z pierwszego sezonu (w tym 8 z pierwszego miesiąca), a 3 - z drugiego.

„Dzień dobry Polsko” to morning-show, w którym przeważają tematy lifestylowe i poradnikowe. Pojawiają się również materiały i łączenia z ośrodkami regionalnymi Telewizji Polskiej, które aktywnie uczestniczą przy pracach nad tym pasmem. W trakcie emisji „Dzień dobry Polsko” widzowie oglądać mogą trzy poranne wydania „Teleexpressu” (o 6.15, 6.45 oraz 7.15)

W pierwszym sezonie prowadzącymi porannego pasma byli dziennikarze m.in. Anna Popek, Paulina Chylewska, Maciej Kurzajewski, Katarzyna Burzyńska oraz wybrani w castingu aktorzy m.in. Anna Lucińska i Krystian Kukułka. Produkcją odcinków pierwszego sezonu wiosną 2017 roku zajmowała się firma Lulu Production, a od września ub.r. wydawanie i realizację pasma przejęła Telewizja Polska.

Audycja wróciła na antenę po wakacyjnej przerwie z całkiem nowym składem prowadzących - to twarze związane z TVP: Justyna Śliwowska i Adam Giza, Anna Wojtkowiak i Karol Gnat, a także Sylwia Dekiert i Rafał Patyra. Pojawiają się oni na antenie naprzemiennie, a rozmowy z gośćmi odbywają się przy stole, bez przemieszczania się prowadzących w studiu.

Oprócz znacznego odchudzenia składu prowadzących, TVP1 wprowadziła jesienią zmiany w formule „DDP”: zrezygnowano z części lifestylowej i poradniczej na rzecz rozmów o bieżących sprawach, nie ma też przeglądów prasy politycznej. Zmienił się również reżyser, którym został Wojciech Klata. Za zmiany w programie odpowiadał wicedyrektor Jedynki Piotr Pałka.

9 lutego 2018 roku TVP1 pokaże ostatni odcinek „Dzień dobry Polsko”. Kilka dni temu informowaliśmy, że program zostaje zdjęty z anteny z powodu słabych wyników oglądalności. Decyzję podjął prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - „Dzień dobry Polsko” jest „błogosławioną ofiarą” sukcesu „Pytania na śniadanie”, które ostatnio bardzo urosło i nawet w Nielsenie regularnie wygrywa z „Dzień dobry TVN”. Będzie większy nacisk na poranne pasmo lifestylowe Dwójki - tłumaczył nam Kurski.

Przypomnijmy, że w przeszłości w paśmie 6.00-8.00 TVP1 emitowała poranny blok „Kawa czy herbata?”. Był to pierwszy program śniadaniowy w Polsce, zadebiutował w 1992 roku. Decyzję o zakończeniu jego realizacji w 2013 roku argumentowano spadającą oglądalnością - w sezonie 2012/2013 morning-show oglądało średnio 260 tys. widzów (14,13 proc. udziału w 4+ i 9,38 proc. w 16-49), podczas gdy sezon wcześniej było to 376 tys. osób (odpowiednio 20,54 proc. i 14,59 proc. udziału).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec „Dzień dobry Polsko”. Tylko 100 tys. widzów, największą miały pierwsze odcinki

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Gratulujemy sukcesu. 124tyś. do 104 tyś. Dobrze jest choć zbyt wolno spada.
Dla wychowanych na archimedesowskiej arytmetyce niezrozumiałe, ale każdy inteligentny czytelnik tego forum wie, że w naszej postrzeczywistości: im mniej- tym lepiej. Obleśnym lewakom przypominam, że pierwsze prawo naszej nowej, pisowskiej, i wstającej z kolan niepokornej matematyki brzmi: 1 to więcej niż 27/.
Szkoda, że ten gigantyczny sukces tak nagle zakończono. Chociaż jak teraz program zniknie, to jego oglądalność będzie wynosić zero ergo SUKCES.
30 12
odpowiedź
User
doniek2k3
hehe bo ludzie o 6 spią a nie oglądają albo pracy są
25 11
odpowiedź
User
Monia
Nie oglądam nic na TVPis.
36 15
odpowiedź
User
pks_rulez
Było likwidować Kawę czy herbatę?
32 10
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Kura to jednak był hit...
Od początku było wiadomo, że to wyzwanie, mega wyzwanie. Ale kilka jasnych światełek się pokazało, choćby kilka osób z pierwszej ekipy. Widać po wynikach oglądalności czego widz oczekuje od morning show - lekkich informacji, trochę pogody, żeby woedzieć w co się ubrać, przegląd prasy aby wiedzieć czym się dzis ludzie będa interesować, coś o diecie, coś o dzieciach plus sezonowe redaktorka modowa przed sylwestrem, psycholog po, gej przed paradą równości, nauczyciel i rodzic we wrześniu. Ale czy pan Pałka o tym wie? Albpo jego koledzy? Bo teraz nie doświadczenie i pomysły, ale słuszne poglądy i trolowanie sie liczą.
Zabawne, że nie wpadli na pomysł powrotu Kawy czy herbaty, wynik byłby lepszy, szczegolnie, że widz TVP ostatnio bardzo sentymentalny.

Ale główne pytanie brzmi: gdzie oni teraz zaparkują swoje ekhem "przyjaciółki" i pączka?
17 9
odpowiedź