Wspólna akcja największych stacji radiowych w Polsce

11 kwietnia, z okazji Dnia Radia, wystartuje ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Wspólna akcja największych stacji radiowych w Polsce
fot. Shutterstock.com

Akcja jest częścią długofalowego projektu „I love radio”, w ramach którego realizowane są działania promocyjne, edukacyjne i badawcze, skierowane przede wszystkim do marketerów: zarówno reklamodawców bezpośrednich, jak i klientów domów mediowych.

Codziennie 18,6 milionów słuchaczy włącza radioodbiorniki i słucha swoich ulubionych audycji przez przeszło 4 godziny dziennie [źródło: Kantar, Radio Track, fala: X-XII 2023].

Największe polskie stacje radiowe razem na Dzień Radia

„I love radio” to odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się rzeczywistość rynkową. W dobie konkurencji ze strony mediów cyfrowych, działania podejmowane w ramach projektu, mają przypominać o zaletach radia, jego ważnej roli społecznej oraz skuteczności radia jako medium reklamowego.

Projektowi towarzyszy kampania promocyjna w mediach własnych, tj. na antenach radiowych i kanałach mediów społecznościowych wszystkich zaangażowanych nadawców oraz kampania informacyjna skierowana do ogólnopolskich mediów branżowych i opiniotwórczych.

11 kwietnia upamiętnia datę uchwalenia przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich pierwszego dokumentu pt. „Opinia zarządu SRP w sprawie wytycznych do ustawy radiotelegraficznej” w 1923 roku. Dwa lata później, 1 lutego rozpoczęła nadawanie oficjalna stacja nadawcza Polskiego Radia w Warszawie, natomiast pierwsza na świecie stacja radiofoniczna została uruchomiona 2 listopada 1920 roku w Pittsburghu w Stanach Zjednoczonych. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Res Futura odpowiada na oskarżenia IMM o dezinformację. "Niepotrzebna przepychanka"

Res Futura odpowiada na oskarżenia IMM o dezinformację. "Niepotrzebna przepychanka"

W Australii zakaz social mediów dla dzieci. Jak działa? Które inne kraje go chcą?

W Australii zakaz social mediów dla dzieci. Jak działa? Które inne kraje go chcą?

Nowe pakiety dla polskich użytkowników Amazon Prime Video

Nowe pakiety dla polskich użytkowników Amazon Prime Video

Co z sylwestrem Republiki? Sakiewicz: gwiazdy ustalone w 90 proc.

Co z sylwestrem Republiki? Sakiewicz: gwiazdy ustalone w 90 proc.

Te serwisy i aplikacje odwiedza najwięcej Polaków. Temu mocno w dół

Te serwisy i aplikacje odwiedza najwięcej Polaków. Temu mocno w dół

"Magda gotuje Internet" w styczniu na antenie TVN. Jest data premiery

"Magda gotuje Internet" w styczniu na antenie TVN. Jest data premiery