SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

W maju br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Prawna”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.

Article

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w maju 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 272 748 egz.

W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,87 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,80 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 135 426 egz., notując spadek o 5,29 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,36 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,44 proc. i wyniosła 95 917 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,71 proc.

Jedynym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 3,65 proc. do 20 215 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.

Z kolei największą stratę w zestawieniu odnotowała „Gazeta Prawna” (Infor Biznes), która znalazła się oczko niżej. Jej wynik zmalał o 23,50 proc. do 8 790 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
56
Wyborcza jeszcze niedawno 150 tysiecy czytelnikow, dzisiaj juz tylko 95 tysiecy. Do tego o 25 procent nizsze dochody z reklam. Oj piekny to bedzie upadek, piekny ;)
60 28
odpowiedź
User
Leo
Fakt w kioskach poniżej 300 tys., GW poniżej 100 tys., SE w kioskach nokautuje GW. Fakt-Gw- przetrwa tylko jeden, wolny rynek.
32 17
odpowiedź
User
urzędy państwowe
zaczęły prenumerować GPC, niech zgadnę.
24 25
odpowiedź
User
obawiam się
zaczęły prenumerować GPC, niech zgadnę.
że dobrze zgadujesz. Warto byłoby też porównać ilość ogłoszeń instytucji publicznych i spółek SP w gpc różnych rzeczach czy tzw. niezależnych jakie pojawiły się np. rok temu i ostatnio.
14 19
odpowiedź
User
Pysio
Czy prawaczki już nawet nie potrafią zrozumieć prostej tabelki. GPC 20 tys ( ogółem z internetowym wydaniem) a Wyborcza 160. Prawie ośmiokrotna przebitka. Chciałby gazetka polska tak upaść jak GW hahahaha.
19 34
odpowiedź